تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۴۱
کد مطلب : ۴۶۳۸۷۳
کبنا گزارش می دهد؛

چرا مسوولان پشت میزنشین در خصوص رسم غلط تیراندزای در مراسمات مردم را پای کار نمی آوردند؟ / آقای «هاشمی مهر» شما و زیرمجموعه تان چه نقشی ایفا کردید؟

۶
۰
چرا مسوولان پشت میزنشین در خصوص رسم غلط تیراندزای در مراسمات مردم را پای کار نمی آوردند؟ / آقای «هاشمی مهر» شما و زیرمجموعه تان چه نقشی ایفا کردید؟
کبنا ؛
در هفته های اخیر به دلیل رسم تیراندازی در عروسی، شاهد مرگ یک جوان بودیم. چندین سال است که مسوولان نسبت به این تیراندازی ها انتقاد می کنند و تیراندازی در مراسمات عزا و عروسی جرم است، با این حال شاهد هستیم که بخاطر رسم و رسومات غلط و بی هیچ دلیلی، یک انسان جان خود را از دست می دهد.
به گزارش کبنا نیوز، دادستان مرکز استان در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه در این خصوص هشدار داد و از نخبگان اجتماعی، ریش سفیدان و معتمدین انتقاد کرد. ملک حسینی گفت «نقش معتمدین و نخبگان اجتماعی و دانشگاهی در برچیده شدن این رسم و رسوم غلط چیست؟» قطعاً فرهنگ سازی با زور و فشار انجام نمی گیرد، بلکه با گفت و گوی نخبگان جامعه با مردم است که فرهنگ اصلاح می شود. مردم از معتمدین و ریش سفیدان حرف شنوی دارند، نخبگان دانشگاهی در میان مردم مورد اعتماد هستند، اما حضور این اقشار در چنین برنامه هایی کمرنگ است. باید مسوولان حوزه های اجتماعی این افراد را پای کار بیاورند. ایجاد مشارکت و پای کار آوردن نخبگان کار مسوولان است؛ مسوولانی که در حوزه های اجتماعی و فرهنگی مشغول به کار هستند. از جمله معاون سیاسی و امنیتی استانداری و گروه های اندیشه ورزی تاکنون چه کنشی درخصوص تیراندازی در مراسمات انجام داده اند؟ اگر معتمدین را پای کار آورده اند چه برنامه ای برای ایجاد گفت و گو میان آنها مردم تدارک دیده اند؟ اگر آنها را هنوز پای کار نیاورده اند پس چه فعالیت مثبتی در این گروه های اندیشه ورزی انجام می گیرد؟
اگر در همان مراسم عروسی مردم هوشیار و آگاه باشند و به فرد خاطی هشدار بدهند و تذکر دهند، قطعا این چنین جرم هایی که فقط پشیمانی به بار می آورند اتفاق نمی افتد. چرا از تجربه افرادی که خودشان چنین خطاهایی کردند، برای هوشیارسازی مردم استفاده نشده است؟ چرا مردم تشویق نمی شوند که تفنگ ها و برنوهایشان را به دستگاه مربوطه تحویل دهند و دست از تفنگ بکشند، تفنگ هایی که در این دوره و زمانه فقط بدبختی به بار می آورند.
مقام معظم رهبری در همه مسائل و مشکلات کشوری بر مشارکت مردم تأکید دارند. اما مسئله مهم اینجا است که پای کار اوردن مردم، وظیفه مسوول دولت است که پشت میز خود نشسته است و کاری از پیش نبرده است. وظیفه کارمند حوزه آسیب های اجتماعی است. این افراد باید نخبگان را شناسایی و آنها را پای کار بیاورند، تا گفت و گو میان نخبگان و اقشار مردمی شکل بگیرد و درخصوص تیراندازی در مراسمات گفت و گو شود.
این سخنان مقام معظم رهبری در خصوص دولت مردمی بسیار جالب و پر اهمیت است و لازم است که مسوولان دولتی در کهگیلویه و وبویراحمد در عمل آن را بکار ببندند.
«شما [دولتتان را] میگویید «دولت مردمی»؛ دولت مردمی فقط به این نیست که بروید میان مردم؛ این کار لازم است امّا کافی نیست؛ باید بتوانید مشارکت مردم را در کارهای گوناگون و بخشهای گوناگون جلب کنید. من قبلاً هم یک وقتی گفته‌ام این را، ظاهراً در جمع شما شاید گفتم که بنشینید کیفیّت جلب مشارکت مردم را برنامه‌ریزی کنید، تعریف کنید که چه جور میشود مشارکت مردم را جلب کرد؛ چه در زمینه‌های مالی و اقتصادی، چه در زمینه‌های سیاسی، چگونه میشود از فکر مردم و از نظر مردم استفاده کرد در بخشهای مختلف. این برنامه‌ریزی میخواهد. در این نامه‌های گوناگونی که از طریق ارتباط مردمی یا غیر آن به ما میرسد، گاهی یک پیشنهادهایی هست که انسان میبیند پیشنهادهای بسیار خوبی است؛ یک آدمی که اصلاً نمی‌شناسیم چه کسی است، در یک موردی یک پیشنهادی دارد، یک نظری دارد، این نظر را میدهد، گاهی بسیار کارگشا است. [ببینید] چگونه میتوانیم از اینها استفاده کنیم.» ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چون تفنگ و دهسن
مثال های زیادی هست
مهقلی
Iran, Islamic Republic of
یکی از آنانی که باید در این امر فعالیت کند رسانه های استان هستند که متاسفانه تنها هم و غمشون شده مطامع سیاسی و مالی از راه تخریب هرآنکس که با زیاده خواهی هایشان همراهی نمیکند. رسانه های استان عملا به بنگاههای اقتصادی تبدیل شده اند که با انتشار مطالب سفارشی و گهگاهی هم خبر ارتزاق میکنند.
آقای کمایی شما و سایر هم صنفانتان به عنوان به زعم خودتون کنشگران فرهنگی و اجتماعی استان کدام اتفاق مثبت در این زمینه را رقم زدید؟
ضمن آنکه خیل کثیری از نسل جوان امروز نه بزرگتر و کوچکتر را قبول دارد و وقعی می نهد و نه نخبه دانشگاهی و مسئول میشناسد که به حرفشون گوش بدهد، و تفکرشون اینه که با هر روشی که میتونن عملا با اینها مخالفت کنند تا خودی نشان بدهند و پز بدهند.
علی
Iran, Islamic Republic of
با سلام اگه چند تا از این اسلحه ها را هنگام ورود به باغ ها وتالارها توقیف ودر همان لحظه صاحب اسلحه را بازداشت کنند دیگر کسی از این تخلفهای خانمانسوز وبی ارزش انجام نمیدهد
یونسعلی
Iran, Islamic Republic of
سلام همه این تیراندازی ها در مراسمات همه با چراغ سبز بزرگان وحتی بعضی از مقامات که حتی حضور دارند صورت میگیرد ودر بعضی جاها باعث حوادث نا خوشایند میشود مقامات اطلاعاتی و امنیتی می توانند بر خورد قانونی کنند اما تاکنون دیده نشده وهمین روند روز بروز در مراسمات بیشتر و بیشتر میشود که اگر عمل واقدامی نشود در آینده ی نزدیک این حرکت‌ها فرا گیر وبحران را میشود برای نظام ومردم وسلام
آرمان
United Arab Emirates
کل مشکلات ۴۰ سال نظام جمهوری اسلامی رو به معاونت سیاسی استان ربط میدی..این رسم هزار ساله توی اقوام لر بود و الانم کمرنگ تر شده به مرور زمان...احتمالا علت ترمز بریدن تریلی اکبرآباد که خیلی از خانواده هارو داغدار کرده آقای هاشمی مهر...چقد سطحی تحلیل کی کنید مشکلات رو..... هر چند که نظر مارو انتشار نمیدی.
احسان
Iran, Islamic Republic of
نمیدونم چجوریه که تمام مشکلات استان از دید اقای کمایی به اقای هاشمی مربوط میشه ؟؟؟!!
تا حالا ندیدم از وضع اقتصادی و معیشت مردم و اشفتگی بازار یاسوج و قیمت های سر سام اور که نسبت به بقیه استان ها بسیار متفاوته حرفی زده و یا مسئول مربوطه اقتصادی یا تعزیرات حکومتی رو اقای کمایی به چالش بکشه
این مرد روسیه را می‌گرداند!

این مرد روسیه را می‌گرداند!

یکی از نکات مهم در مورد میشوستین این است که او علی رغم موقعیت مهم سیاسی خود در روسیه ...
رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

«این نوع سخنان نشان می‌دهد که قطعا ایران و ایالات متحده در حال مذاکرات پنهانی هستند و ...
استعفای معاون اقتصادی رییسی + انتقاد تند مطهری از پست محسن رضایی!

استعفای معاون اقتصادی رییسی + انتقاد تند مطهری از پست محسن رضایی!

محسن رضايي ازدولت خارج شد تا به سمت جديد «رييس دبيرخانه شوراي عالي هماهنگي اقتصادي سران ...
1