تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب : ۴۶۳۸۴۹
در سال 1401؛

آزادی 182 محکوم جرائم مالی در کهگیلویه و بویراحمد با بدهی 118 میلیارد تومانی / 86 درصد دادرسی ها بدون حضور فیزیکی افراد در دادگاه انجام گرفته است

۱
۱
آزادی 182 محکوم جرائم مالی در کهگیلویه و بویراحمد با بدهی 118 میلیارد تومانی / 86 درصد دادرسی ها بدون حضور فیزیکی افراد در دادگاه انجام گرفته است
کبنا ؛با تشکیل ستاد دیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، کمک خیرین، شکات و شورای حل اختلاف استان از تیرماه 1401 تا تیرماه 1402،  182 نفر از محکومین مالی و جرائم غیرعمد آزاد شدند که بدهی آنان قریب به 118 میلیارد تومان بوده است.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امروز چهارشنبه (۳۱ خردادماه ۱۴۰۲) منصور بیژنی در نشست خبری اداره کل زندان های استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته قوه قضاییه گفت: امروز نگاه انسانی و اسلامی در زندان حاکم است و اصلاح، تربیت و بازگشت سعادتمندانه افراد به جامعه مدنظر سیاست های زندان در نظام جمهوری اسلامی است.
مدیرکل زندانهای استان افزود: در منشور اجرایی سازمان زندان ها ذکر شده که وظیفه ما حفظ کرامت انسانی، ارتقای توانمندی های شخصیتی افراد، رعایت حقوق زندانیان و خانواده های آنان و ایجاد سبک زندگی ایرانی اسلامی است.
وی بیان کرد: زندانبانی در نظام جمهوری اسلامی به دنبال این است که با مهرورزی و آموزش های فرهنگی و تربیتی شرایط بازگشت زندانیان را به جامعه فراهم کند.
بیژنی با اشاره به طرح های اشتغال زایی و ارتقای توانمندی های زندانیان بیان کرد: ۱۵۵۱ نفر مددجو در دوره های آموزش فنی و حرفه ای شامل رشته های پرورش زنبور، قارچ، سفال گری، مکانیک، برق ساختمان و ... شرکت کرده اند و مجموعا ۱۰۳۸ نفر موفق به کسب گواهینامه فنی و حرفه ای شدند.
وی افزود: ۱۳۵ هزار و ۱۳۰ نفر ساعت مجموعا آموزش های فنی و حرفه ای گذرانده اند تا بتوانند در بیرون از زندان شغلی برای خود دست و پا کنند. در این گواهینامه ها هیچ نامی از زندان و زندانی برده نمی شود، لذا هیچ برچسپی به زندانیان زده نمی شود.
مدیرکل زندانهای استان خاطرنشان کرد: تحت پوشش بنیاد تعاون یا با مشارکت بخش خصوصی تعدادی از زندانیان در کارگاه ها مشغول به کار می شوند و بعدازظهر به خوابگاه های خود اعزام می شوند، این افراد برای کمک به معیشت خود و خانواده هایشان حقوق دریافت می کنند، میزان برگشت پذیری این افراد به زندان به مراتب کمتر از دیگر زندانیان است.
بیژنی اضافه کرد: برای 442 نفر از زندانیان شرایط اشتغال نشسته را فراهم کردیم، وسایل مورد نیاز کار را در اختیارشان قرار می دهیم و این افراد از این طریق امرار معاش دارند.
بیژنی با اشاره به راه سوم اشتغال زایی برای زندانیان گفت: تعدادی از زندانیان نیز با تأمین وثیقه، و پابند الکترونیکی، ضمن بهره بهره مندی از مرخصی، در کارگاه های بخش خصوصی مشغول به کار می شوند.
وی اظهار کرد: هیچ تفاوتی میان این زندانیان و دیگر کارگرهای بخش خصوصی وجود ندارد و حتی کارفرمایان ابراز رضایت داشتند و اظهار داشتند که پس از آزادی زندانی، او را در همین کار فعلی بکار می گیرند.
مدیرکل زندانهای استان با اشاره به برگزاری کلاس های آموزش قرآن در زندان های استان گفت: کلاس های مختلف قرآنی در زندان ها برگزار می شود و از این طریق افراد به سمت و سوی اسلام سوق داده می شوند، زندانیان به واسطه گرایش به حفظ قرآن و آموزش های قرآنی، ضمن بازسازگاری اجتماعی می توانند از تسهیلاتی نیز بهره مند شوند.
بیژنی خاطرنشان کرد: یکی از اندرزگاه های استان به اندرزگاه قرآنی معروف است، در این اندرزگاه زندانیان زیادی مشغول به حفظ و آموزش قرآن هستند.
بیژنی با بیان اینکه زندانیانی که بدهی های مالی دارند جزو مظلوم ترین زندانیان هستند، خاطرنشان کرد: با تشکیل ستاد دیه در استان، کمک خیرین، شکات و شورای حل اختلاف استان از تیرماه 1401 تا تیرماه 1402،  182 نفر از محکومین مالی و جرائم غیرعمد آزاد شدند که بدهی آنان قریب به 118 میلیارد تومان بوده است.
وی با اشاره به اینکه شاکیان بزرگترین خیرین در زمینه جرائم مالی بدهکاران هستند، گفت: با گذشت شاکیان 72 درصد ای مبلغ تخفیف داده شد.
مدیرکل زندانهای استان اظهار کرد: هم اکنون 272 محکوم مالی در زندان های استان هستند که امیدواریم با کمک خیرین، شکات و شورای حل اختلاف این افراد نیز از زندان آزاد شوند.
بیژنی با اشاره به اینکه از نظر استفاده از پابند الکترونیکی رتبه چهار کشوری را داریم، افزود: با هدف کاهش جمعیت زندانیان، زندانیانی که شرایط لازم را دارند از جمله اینکه سبک ترین جرائم را دارند، حسن اخلاق دارند، رضایت شاکی خود را جلب کرده اند، با پابند الکترونیکی از زندان آزاد می شوند.
بیژنی ادامه داد: حدود 24 درصد از زندانیان دارای شرایط، توانسته اند از ارفاق قانونی پابند الکترونیکی استفاده کنند.
مدیرکل زندانهای استان به برگزاری دادرسی الکترونیکی اشاره کرده و گفت: 86 درصد دادرسی های ما بصورت الکترونیکی انجام می شود و نیاز  نیست مجرم از زندان به دادگاه اعزام شوند، زندانیان در اتاقک های کاملا مجهز با جلسه دادرسی خود ارتباط برقرار می کنند، ضمن صرفه جویی که در این طرح صورت می گیرد، ارتقای امنیت و حفظ حقوق انسانی را در این طرح شاهد هستیم.
بیژنی بیان کرد: در سال گذشته، 4 هزار و 253 دادرسی الکترونیک از طریق این اتاقک ها انجام گرفته است.
وی افزود: با مساعدت قوه قضاییه و عفو مقام معظم رهبری در استان کهگیلویه و بویراحمد 481 نفر محکوم دارای شرایط مشمول عفو شدند و به تبع در کشور نیز هزاران نفر عفو شدند که در سطح دنیا بی نظیر است.
وی گفت: 7 هزار و 700 مورد مرخصی به زندانیان واجد شرایط داده شده و همچنین 385 نفر از زندانیان با اخذ رضایت از شاکیان خود توانسته اند پرونده شان را مختومه کنند.
وی اظهار کرد: بیشترین آمار زندانی های کهگیلویه و بویراحمد در وهله اول به نزاع های فردی و در وهله دوم به بحث مواد مخدر برمی گردد.
بیژنی گفت: به منظور رعایت حال بانوان، زندانیان خانم هم از عفو بیشتر و هم تسهیلات بیشتری برخوردار هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
ستاد دیه نباید پول جمع کنه بده به هر بدهکاری
خیلی از این بدهکاران شایسته ی کمک نیستند...تازه بعضی از این بدهکاران برای زندگی خیلی ها دردسر ایجاد کردند
...هر کمکی به مصلحت جامعه نیست باید خیلی چیزها را در نظر گرفت
این مرد روسیه را می‌گرداند!

این مرد روسیه را می‌گرداند!

یکی از نکات مهم در مورد میشوستین این است که او علی رغم موقعیت مهم سیاسی خود در روسیه ...
رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

«این نوع سخنان نشان می‌دهد که قطعا ایران و ایالات متحده در حال مذاکرات پنهانی هستند و ...
استعفای معاون اقتصادی رییسی + انتقاد تند مطهری از پست محسن رضایی!

استعفای معاون اقتصادی رییسی + انتقاد تند مطهری از پست محسن رضایی!

محسن رضايي ازدولت خارج شد تا به سمت جديد «رييس دبيرخانه شوراي عالي هماهنگي اقتصادي سران ...
1