تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب : ۴۶۳۱۶۷
جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع:

ابتکار امام این بود که جوان را با ایمان و عاشق شهادت تربیت کرد / در دوران جنگ نیز عده ای نق می زدند

۱
۰
ابتکار امام این بود که جوان را با ایمان و عاشق شهادت تربیت کرد / در دوران جنگ نیز عده ای نق می زدند
کبنا ؛مراسم سی‌وچهارمین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) صبح امروز با حضور نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، اقشار مختلف مردم و مسئولان استانی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین علی شیرازی جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در مسجد صاحب‌الزمان(عج) شهر یاسوج برگزار شد.

حجت الاسلام علی شیرازی جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع گفت: قرآن در تبیین اهداف پیامبران می گوید همه پیامبران در هر زمان و در هر امتی دو هدف داشته اند، اولین هدف بندگی است، بندگی جامعه انسانی را در مسیر عبادت و عبودیت قرار می دهد، هدف خلقت عبادت و نزدیک شدن به خدا است، همه اولیا با همین هدف آمدند.
حجت الاسلام علی شیرازی با اظهار اینکه هدف علما در طول تاریخ نیز همین بود بیان کرد: هدف امام نیز همین بود، برای اینکه جامعه بشری را به توحید دعوت کنند.
وی با بیان اینکه انقلاب امام بدون نفی طاغوت امکان ندارد، افزود: طاغوت یعنی آنکه هر قدرتی که در برابر قدرت خدا قد علم کند، هر کسی که انسان ها را به غیر خدا دعوت کند، بنابراین شاه و آمریکا و اسرائیل و هر کسی طاغوت است که جامعه را از راه خدا دور می کنند.
وی با اشاره به سخنرانی امام در سالهای 41 و 42 بیان کرد: امام یک لحظه از مبارزه با طاغوت دست نکشید، شاه را سرنگون کرد، ولی پایان کار نبود، انقلاب را بر سه پایه «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» پایه گذاری کرد.
حجت الاسلام شیرازی اظهار کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب امام سقوط پرچم شوروی بود، و این روز از ایام الله است. یوم الله روزی است که جامعه از ظلمت به سمت نور می رود، به همین دلیل هم روز 22 بهمن از روزهای یوم الله است.
جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع گفت: در انقلاب امام جوان دنیاگرای وابسته به قدرت و شهوت جنسی و شهوت ریاست و قدرت در زیر پرچم امام عاشق دین، خدا، مردم و شهادت می شود.
وی افزود: یکی از ابتکارات امام این بود که جوان را با ایمان و عاشق شهادت تربیت کرد. یکی از ابتکارات امام در جمهوری اسلامی شکل داد و آن طراحی و گسترش نماز جمعه در کشور بود.
حجت الاسلام شیرازی افزود: امام با برنامه پیش می رفت و وقتی به نجف رفت، کتاب ولایت فقیه را در حوزه علمیه نجف درس داد.
وی گفت: رهبر معظم انقلاب این نکته را بیان کردند که همه پیامبران و ائمه و حتی حسین ابن علی هدفشان تشکیل حکومت بود و مهمترین ابتکار امام تشکیل نظام بود، نظامی که برگرفته از دین و مردم سالاری دینی بود.
جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع بیان کرد: انتخابات پشتوانه مردمی حکومت دینی است، این هنر امام بود، در دنیای امروز و گذشته و در تاریخ کشورهای دنیا، هیچ کجا نظامی مثل نظام جمهوری اسلامی شکل نگرفت، و هیچ مردمی نیز مثل مردم ما در مکتب امام تربیت نشدند، مردمی که تا پای جان پای انقلاب ایستادند.
وی گفت: رهبر حکیم جمهوری اسلامی فرمودند، در دوران جنگ نیز عده ای نق می زدند، ولی زن و مردی که با روحیه انقلابی از قبل از 15 خرداد تا امروز پای انقلاب ایستاده باشند و هستی شان را برای انقلاب بدهند، امام مردم را به خدا و اسلام و تکلیف الهی وصل کرد.
وی گفت: رهبر معظم انقلاب تعریف کردند در دوران امام خانواده ای 4 شهید داد، امام به من فرمودند برو خانه این شهید، بگو فرزند پنجم را نفرستند، پیام امام را رساندم، مادر شهید عرض کرد که ما برای خدا بچه هایمان را دادیم، پای این انقلاب ایستادیم، پنجمی را هم می فرستیم.
حجت الاسلام شیرازی خاطرنشان کرد: جوان لبنانی برای جنگ با داعش به سوریه آمد، تروریست ها این جوان را سر بریدند، سر او را تحویل ندادند، جنازه را به لبنان بردند تا دفن کنند، مادر این شهید زجه و ناله می کرد، این مادر گفت وقتی دیدم بچه ام سر ندارد، گفتم الحمدلله، مولای ما حسین بن علی هم سر نداشت، ولی ناله من بخاطر این بود که بدنش سالم است، ناله کردم چون حسین بن علی مولای ما بدنش قطعه قطعه بود، فرزند من بدنش سالم است.
وی گفت: امروز آقای بایدن بیانیه داد و گفت که در نظم آینده جهان ما امریکایی ها نقشی نداریم، چین، روسیه و ایران نقش دارند.
بنت نخست وزیر سابق اسرائیل در بیانیه ای آورده است که ما سه دوره بر فلستین حاکم شدیم، ما به 75 سالگی رسیدیم ولی 80 سالگی را نمی بینیم.
حجت الاسلام شیرازی بیان کرد: در زمان طاغوت قانونی نوشته بودند، امام در این خصوص گفت: در این قانون یک سگ آمریکایی از پادشاه ایران بیشتر ارزش دارد.
وی افزود: اگر بخواهیم امروز امام و نهضت امام و انقلاب مردم ایران را تبیین کنیم باید بگوییم این مدیریت بهترین مدیریت است، 44 سال دنیای استکبار مقابل ملت ایران ایستاد، هیچ غلطی نتوانست بکند.
در حال تکمیل ...
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
هیچ مسئول و سازمانی وظایفش را بدرستی انجام نمیدهد و هیچکس پاسخگوی مشکلات و بحرانهای روزافزون و تاراج ثروتهای ملی و حق ایندگان ، نیست.
آذری جهرمی: دکتر ظریف را یکی از «کنشگران مرزی» ایران امروز می‌دانم؛ او فرزند ایران است

آذری جهرمی: دکتر ظریف را یکی از «کنشگران مرزی» ایران امروز می‌دانم؛ او فرزند ایران است

آذری جهرمی وزیر ارتباطات دولت روحانی از با انتشار متنی در حمایت از محمد جواد ظریف نوشت ...
آقای قالیباف! شما و این همه صداقت و صراحت و شجاعت؟

آقای قالیباف! شما و این همه صداقت و صراحت و شجاعت؟

محمد مهاجری خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی نوشت: سخنان‌تان درباره اینکه مدیران کشور هر ...
چرا تنش‌ها بین طالبان و ایران ناگهان به نقطه انفجار رسید؟

چرا تنش‌ها بین طالبان و ایران ناگهان به نقطه انفجار رسید؟

تورک فرهادی، تحلیلگر افغانستانی مستقر در ژنو با بیان اینکه هرگونه درگیری بین افغانستان ...
1