تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۴۲
کد مطلب : ۴۶۲۳۲۸
احداث سایت پارک علم و فناوری در یاسوج اولویت است

دیدار معاون وزیر علوم با استاندار کهگیلویه و بویراحمد

۱
۱
دیدار  معاون وزیر علوم با استاندار کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: احداث سایت پارک علم و فناوری در یاسوج اولویت مهم استان است.
به گزارش کبنا، سیدعلی احمدزاده در نشست معاون وزیرعلوم و رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، معاون فناوری و نوآوری وزیرعلوم و مدیرکل پشتیبانی و نوآوری گفت: با وجود نبود زمین اما برای احداث پارک علم و فناوری در یاسوج سه نقطه مهم مشخص شده است.
استاندار احداث پارک علم و فناوری یاسوج را در سه سایت  ۷۰ هکتاری زمین واگذاری به دانشگاه یاسوج که برای کارهای پژوهشی و تحقیقاتی در اختیار دانشگاه قرار گرفته است، سایت پنج هزار متر مربع ای و یک قطعه پنج هکتاری سایت سپاه فتح استان را از مکان های تعیین شده عنوان کرد.
وی تصریح کرد: برای تامین منابع احداث پارک علم و فناوری در یاسوج از محل اعتبارات استانی و سفر دور دوم رئیس جمهور به عنوان یکی از مهمترین پروژه های استان در قالب مصوبات سفر ارائه خواهد شد.
استاندار ابراز داشت برای احداث پارک علم و فناوری در دیگر شهرهای استان مشکل زمین نداریم.
دکتر احمدزاده از مسئولین این وزارتخانه خواست تا برای احداث پارک علم و فناوری در کنار دیگر منابع و اختصاص ۱۰ درصد اعتبارات تملک دارایی به حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان همکاری لازم را در این استان داشته باشند.

استاندار موضوع دانش بنیان و فناوری را بسیار با اهمیت دانست و تاکید کرد: اعتقاد و باور داریم و دیدگاه ما این است که از پارک علم و فناوری حمایت کنیم و برای تامین منابع هرجا طرفیت قانون بودجه وجود دارد بهره بگیریم.
معاون وزیرعلوم و رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران هم گفت: تنها راه صنعتی کردن کشور شرکت های دانش بنیان است.
زمانیان اظهار داشت: ۲۳ طرح کلان برای آینده پژوهشی کشور برنامه ریزی کردیم که تا ۲۰۵۰ اجرا و به نتیجه برسیم.
زمانیان عنوان کرد: برای صنعتی شدن دانشگاه چهار مرحله مد نظر است، توسعه پژوهشی، توسعه آموزش، کیفیت آموزشی، و فناوری است.
 وی اظهار داشت: با اینکه یک درصد جمعیت دنبا را داریم، سال گذشته ۷۸ هزار مقاله یعنی معادل  ۳,۷ درصد مقاله های دنیا را ارائه داده ایم. 
زمانیان با بیان اینکه بیش از ۲ درصد دانشمندان جهان را داریم گفت: دانشگاه یاسوج که دانشگاه جوانی است در تراز خوبی قرار دارد و به خوبی توانسته رشد پیدا کند.
معاون وزیر علوم با اشاره به اجرای طرح مهمی در کشور به نام طرح سیمرغ  خبر داد و گفت: این طرح را از استان های کمتر توسعه یافته شروع کردیم که از استان کهگیلویه و بویراحمد مشکل پساب آب شیرین کن را داریم.
وی بیان کرد: به عنوان نمونه در طرح سیمرغ می توانیم  در خصوص بیابان زدائی و همچنین خشکیدگی درختان بلوط کار کنیم.
برچسب ها :
سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد شهرستان بویراحمد گردشگری گلزار شهدای یاسوج پروژه های عمرانی اعتبارات اعتبارات عمرانی راه های ارتباطی جاده روستایی شهرستان گچساران شهرستان کهگیلویه شورای برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد یاسوج سید احسان عسکری معاون اقتصادی معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ترافیک شهرداری سایت دفن زباله دشتروم ساماندهی سایت دفن زباله دوپشته دشتروم سایت دفن زباله دوپشته دشتروم سید جواد هاشمی مهر معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اعتبارات سفر ریاست جمهوری اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد راه های روستایی جاده پاتاوه به دهدشت جاده پاتاوه – دهدشت جاده یاسوج سمیرم جاده یاسوج اصفهان جاده شیراز یاسوج جهانگیر شاهینی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد بودجه اعتبار انتصاب نظام اسلامی دانشگاه یاسوج
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
درود بر استاندار توانمند دکتر احمدزاده
پروژه حذف قالیباف؟

پروژه حذف قالیباف؟

مجادله جریان اصلی در مجلس به رهبری قالیباف با جریان پایداری در هفته‌های اخیر به شکل بی‌سابقه‌ای ...
(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

ماجرا وارد فاز تازه‌تری هم شد؛ چون به غیر از حضور ورزشکارانی که گفته شد حجاب را به‌صورت ...
قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: متخلفی که شبانه با اره موتوری ۱۵ اصله ...
1