تاریخ انتشار
جمعه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۰۰
کد مطلب : ۴۶۲۲۴۹
کبنا گزارش می‌دهد

پاسخ محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد به جواد هادی‌اصل؛ به شما یک هفته مهلت داده می‌شود که ادعاهای خود را اثبات کنید

۷
۴
پاسخ محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد به جواد هادی‌اصل؛ به شما یک هفته مهلت داده می‌شود که ادعاهای خود را اثبات کنید
کبنا ؛بعد از صحبت‌های سید جواد هادی‌اصل، مستندساز کهگیلویه و بویراحمد_ در جلسه هنرمندان با استاندار این استان، روابط عمومی اداره‌کل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد متن زیر را برای این پایگاه خبری ارسال که کبنا نیوز بر اساس رسالت خود و صرفاً اطلاع عموم آن را منتشر می‌کند.
به گزارش کبنا، این متن به شرح زیر است.

چون غرض آمد هنر پوشیده شد /زصد حجاب از دل به سوی دیده شد
 جایی که ادب و فرهنگ با هنر همراه نباشد آن سرزمین آماج هجوم ابلهان خواهد بود و نابود شدنی است.
پس از تهمت‌ها‌ی سید جواد هادی اصل در جلسه عصر امروز هنرمندان با استاندار استان که بعنوان حاشیه‌های جلسه استاندار با هنرمندان بر روی خروجی پایگاه تحلیلی خبری کبنا نیوز قرار گرفت، هادی سینایی_ رئیس اداره روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط‌زیست استان کهگیلویه و بویراحمد_ در واکنش به حاشیه‌های ایجاد شده در خصوص محیط زیست استان، اظهار داشت: جنجال‌های پوچ، شوآف‌های لوس، بی‌ارزش کردن هنجار‌ها، تحمیل کردن امری به دیگران، مخاطب عرصه‌های هنر را دچار سوتفاهم، سردرگمی و بدبین کردن اذهان عمومی به هنرمندان واقعی می‌کند. در چنین مواردی تشخیص بسیار مهم و سخت است، مخاطب می‌بایست در عملکرد‌ها دقت داشته باشد نه در ادعا‌ها و لفاظی‌ها.
سینایی گفت: جایی که هنر خوار و حقیر می‌شود جهل و خرافات گرامی داشته می‌شود، عالم هنر را می‌توان مرزی دانست که اگر یک اثر ساخته دست بشر، از آن عبور کند به یک اثر هنری تبدیل شود.
رئیس اداره روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: آقای هادی اصل، شما یک عکاس بیش نیستید، زیرا هنرمند کسی است که خلق می‌کند یک آثار هنری را و آن هنر ساخته و پرداخته ذهن خلاقش باشد نه کپی یا عکس.
سینایی افزود: هنرمند بودن یک لقب و صفت ابدی نیست که مثلاً اگر کسی یک یا چند اثر هنری ارائه داد پس یعنی تا آخر عمرش هنرمند باقی خواهد ماند، در چنین عرصه‌ای متأسفانه، شبه هنرمند‌ها و هنرمند نما‌های بسیاری نیز وجود دارند که فقط بدنبال ایجاد یک حواشی کاذب هستند.
وی افزود: البته با کسب اجازه از عکاسان حرفه‌ای و پوزش از جسارت بنده، شما با ثبت تصویر بیشتر یک عکاس هستید ک با توهم خود را در قالب هنرمند می‌بینید و دفاع می‌کنید از اینکه ۶ سال برای ثبت یک عکس از پلنگ تلاش نموده‌اید، اما سؤال اینجاست، تصاویر ثبت شده شما ماحصل تلاش شبانه روزی محیط بان‌هایی است که بیش از ۳۰ سال شبانه روز از دنا حفاظت کردند، آیا نامی از آن‌ها برده‌اید؟
آقای هادی اصل؛ شما که هیچ گونه اطلاعی از مسیر‌های عبور و مرور پلنگ نداشتید، آشنایی شما با مکان‌های پلنگ توسط محیط‌بانان انجام می‌گرفت، ضمن آنکه فیلم‌های ضبط شده، حراست و نگهداری یک هفته‌ای از دوربین‌های تله‌ای کار گذاشته شده را نیز محیط‌بانان دنا انجام می‌دادند.
سینایی گفت: آقای هادی اصل شمائی که حداقل‌ها را در بحث مجوز مستند‌سازی از مراجع ذیصلاح دریافت نکرده‌اید به ظاهرجای فاعل و مفعول را اشتباه گرفته‌اید!؟ چه ایرادی دارد جوان هم استانی دیگری که حائز شرایط و دارای مجوزات قانونی مستند‌سازی است نیز وارد این گود رقابت شود. آیا از رقیب تراشی هراس دارید یا اینکه کماکان دوست دارید یکه تاز میدان باشید؟ آن کس که با اهرم‌های فضای مجازی بدنبال باج خواهی از یک دستگاه اجرایی است شما هستید نه مجموعه محیط زیست.
رئیس اداره روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط‌زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت؛ اقای هادی اصل شما در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۵۵ میلیون تومان پول دریافت کردین بابت ساخت یک مستند ضمن آنکه مبلغ ۱۰ میلیون تومان از شما عکس خرید شد، قاعدتاً می‌بایست یک نسخه از تدوین فیلم، راش( نسخه مادر و اصلی) فیلم را تحویل سازمان می‌دادی اما دریغ از اجرای تعهدات بجز یک حلقه دی وی دی.
سینایی خاطر نشان کرد: تشویش اذهان عمومی جرمی نابخشودنی است، شما اشاره داشتید به؛ تهمت‌های مکرر مدیرکل در رسانه‌ها علیه شما ۲_ درخواست رشوه کارکنان حفاظت محیط زیست از شما ۳_ باج خواهی از شما در ساعت ۲ شب
به شما یک هفته مهلت داده می‌شود چنانچه مدارکی دال بر اثبات ادعا‌های خود دارید از طریق همین رسانه انتشار دهید تا افکار عمومی روشن شود، چنانچه اقدامی صورت نپذیرد به منزله تهمت و افترا بوده که قطعاً از طریق مراجع قضایی پاسخگو خواهید بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

روابط عمومی!
Iran, Islamic Republic of
عکاس هنرمند نیست!!؟😄
چرا قاطی می کنید
هنرمند
Iran, Islamic Republic of
هادی اصل هنرمند اثرگذاری هست
حالا قبولش ندارید اشکال نداره ولی خودتون رو خراب نکنید
محیط دوست
Iran, Islamic Republic of
اوف مشخصه مهلی سوختته
رهگذر ی ازدنا
Iran, Islamic Republic of
آقای هادی اصل بنده مطالب واظهارات شماراخواندم،، باحالیحق بجانب نوشته بودی خیلی دلم سوخت وناراحتی شدم که چرا محیط زیست مانع شما وامثال شماشده،،،حال مجددا جواب مسول روابط عمومی محیط زیست را خواندم،،،اسمان تازمین درگفتارتان بوده،،علتش هم اینه که استاندار راملاقات نمودی ومطلبی عنوان کردی،،،خوبیت ندارن برای جوان مستند ساز،بهرحال نه محیط زیست ،،،بلکه هر اداره دیگه باشه،، ازخود دفاع میکنه،،،اینکه نوشته یک هفته مهلت به شما داده خیلی باید تلاش کنی و مدرک پسند ارایه بدی تا ثابت کنی،،،سخته. یه چیزی عنوان بکن بکن که از عهده اش درایی،،،،انهم اداره ای به این گستردگی وعظیم ،،،بهرحال تخریب خیلی بده،،،تلاش کن
فقیر مطلق
Iran, Islamic Republic of
اینکه.وجود داره متاسفانه شکی نیست چون من خودم این را به چشم خود دیده ام که با چند نفر از شکارچیان محلی دست به یکی و کاملا با هم هماهنگ هستن. البته شاید یه نفر یا دونفر باشن. خدای نخواسته به بقیه ماموران و پرسنل محیط زیست توهین نباشه.
ه ک
Iran, Islamic Republic of
درود پیگیری کن اگه دروغ بود....
دنا
Iran, Islamic Republic of
اگر محیط زیست دنبال حفاظت از پلنگ هاست باید کاری کند که در محدوده زندگی مردم نیایند و وقتی مردم امنیت جانی نداشته باشن اونا را شکار خواهند کرد امنیت مردم و گردشگران در حوزه دنا اولویت باشد شعار دادن بسه...
پروژه حذف قالیباف؟

پروژه حذف قالیباف؟

مجادله جریان اصلی در مجلس به رهبری قالیباف با جریان پایداری در هفته‌های اخیر به شکل بی‌سابقه‌ای ...
(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

ماجرا وارد فاز تازه‌تری هم شد؛ چون به غیر از حضور ورزشکارانی که گفته شد حجاب را به‌صورت ...
قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: متخلفی که شبانه با اره موتوری ۱۵ اصله ...
1