تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۵۸
کد مطلب : ۴۶۲۱۹۰
در جریان سفر احمد وحیدی، وزیر کشور به کهگیلویه و بویراحمد؛

وزیر کشور خطاب به شهرداران کهگیلویه و بویراحمد: ثروت‌زایی کنید نه مدیریت هزینه

۱
۰
کبنا ؛وزیر کشور بعد از شنیدن حرف‌های شهرداران کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرداران ثروت‌زایی کنند نه مدیریت هزینه.
به گزارش کبنا، شامگاه چهارشنبه ( 20 اردیبهشت ماه 1402) نشست شهرداران استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور احمد وحیدی، وزیر کشور، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، معاونین استاندار و مدیران عضو در سالن شماره یک استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
در این نشست، سید رضا حسینی‌_ شهردار باشت_ به سخنرانی پرداخت واظهار داشت: تأمین اعتبار و پرداخت حقوق کارگران مشکل اساسی و دغدغه همه شهرداران است.
وی افزود: شهرداران به دلیل عدم درآمد پایدار دچار بحران هستند و اکثر شهرداران گرفتار معضل حقوق چندماهه هستند.
شهردار باشت در ادامه به اهمیت نیروی انسانی اشاره کرد که احمد وحیدی، وزیر کشور به میان حرف‌های او آمد و گفت: این حرف‌ها را می‌دانیم، پول‌ها را چه کار کردی که پول برای پرداخت حقوق کارگران ندارید.
وزیرکشور خطاب به شهردار باشت گفت: درآمدتان چقدر است که حسینی پاسخ داد؛ ۱۲ میلیارد تومان.
وزیر کشور گفت: ارزش افزوده چقدر گرفتید، حسینی گفت: حدود ۶ میلیارد تومان.
وحیدی گفت: چقدر تخصیص داشتید که حسینی_ شهردار باشت_ خطاب به او گفت: حدود ۸۰ درصد اعتبارات یعنی معادل ۱۰ میلیارد تومان تخصیص داده شد.
وحیدی خطاب به شهردار باشت گفت: چقدر حقوق می‌دهید که شهردار باشت نیز پاسخ داد که حدود یک میلیارد تومان حقوق می‌دهیم. وحیدی کوتاه نیامد و با عدد وارقام برای شهردار باشت ثابت کرد که شما حدود ۶۰۰ میلیون تومان حقوق می‌دهی، چرا می‌گویی یک میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌شود.
وزیر کشور گفت: درآمدتان حدود ۱۲ میلیارد تومان است و اگر ماهی هم ۶ میلیارد حقوق پرداخت کنید و۶ میلیارد هم کارعمرانی انجامبدهی، پس نباید برای حقوق کارگران کم بیاورید، پس چرا می‌گویید برای حقوق کم می‌آورم.
حسینی به بدهی‌های شهرداری باشت اشاره کرد و گفت: من حدود ۸ ماه شهردار باشت هستم و در حالی که چارت سازمانی شهرداری ۳۸ نفر بیشتر نیست، اما ۸۰ نفر نیرو دارد و این افراد از سال‌های گذشته به شهرداری اضافه شدند.
حسینی_ شهردار باشت_ در ادامه گفت: شهرداری باشت دو کارمند رسمی دارد و مابقی کارگری هستند و 58 درصد افزایش حقوق داشتیم.
وی افزود: پیشنهاد می‌دهم، حقوق کارکنان شهرداری را همانند سایر ادارات، دولت پرداخت کند که وحیدی، وزیر کشور به او گفت: همین الان هم دولت پرداخت می‌کند، مگر ارزش افزوده را دولت پرداخت نمی‌کند.
نادر گرامی_ فرماندار باشت_ در ادامه این جلسه به کمک شهردار آمد و گفت: شهرداری باشت، کارخانه شن و ماسه، پارک و... دارد و برای نگهداری نیاز به نیروی انسانی دارد که وزیرکشور گفت: کارتان بدتر شد، شما کارخانه شن و ماسه دارید و باید حساب و کتاب داشته باشد و بگویید پولش کجا هزینه می‌شود.
سید رضا حسینی_ شهردار باشت_ با بیان اینکه ۶ ماه قبل از من این کارخانه تعطیل بوده و فرتوت شده و از کار افتاده است و اگر ۶ میلیارد تومان تسهیلات بلند مدت و ارزان قیمتی در اختیار ما قرار بگیرد، امکان بازسازی آن وجود دارد.
وزیر کشور گفت: به شرطی که راه بیفتد و درآمدی از آن برای پیشرفت مسائل شهری به دست آید.
احمد وحیدی، وزیر کشور در جمع‌بندی این بخش از صحبت‌هایش گفت: شهرداران باید ثروت‌زایی کنند نه مدیریت هزینه کنند و به دنبال مدیریت درآمد، تولید و ثروت‌زایی باشید.
وی به شهرداران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نباید هیچ جاده‌ای بدون آسفالت باشد و شهر باید دارای مبلمان تمیز و شهر نشاط‌آور باشند.
وزیر کشور با بیان اینکه استان کهگیلویه وبویراحمد خودش پارک طبیعی است، افزود: حمل و نقل را در شهر‌ها سامان دهید وکار‌هایتان حساب و کتاب داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

۱
Romania
آخ و بخت.بدبخت،ایگو وحیدی سوال پیچش کرده تا رضا نونه بگه چه
ایگو رضا تو که ماهی ۱۸ میلیارد درآمد داری چطور نیتری حتی بی سود بانکی حقوق ششصد میلیونی شهرداری را بدی
(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

ماجرا وارد فاز تازه‌تری هم شد؛ چون به غیر از حضور ورزشکارانی که گفته شد حجاب را به‌صورت ...
قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: متخلفی که شبانه با اره موتوری ۱۵ اصله ...
بنزین دردسرساز

بنزین دردسرساز

کیفیت پایین بنزین ایران سال‌ها مورد مناقشه ارگان‌های داخلی بوده است. سازمان استاندارد ...
1