کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در جریان سفر احمد وحیدی، وزیر کشور به کهگیلویه و بویراحمد؛

وزیر کشور خطاب به شهرداران کهگیلویه و بویراحمد: ثروت‌زایی کنید نه مدیریت هزینه

20 ارديبهشت 1402 ساعت 23:58

وزیر کشور بعد از شنیدن حرف‌های شهرداران کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرداران ثروت‌زایی کنند نه مدیریت هزینه.


وزیر کشور بعد از شنیدن حرف‌های شهرداران کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرداران ثروت‌زایی کنند نه مدیریت هزینه.
به گزارش کبنا، شامگاه چهارشنبه ( 20 اردیبهشت ماه 1402) نشست شهرداران استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور احمد وحیدی، وزیر کشور، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، معاونین استاندار و مدیران عضو در سالن شماره یک استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
در این نشست، سید رضا حسینی‌_ شهردار باشت_ به سخنرانی پرداخت واظهار داشت: تأمین اعتبار و پرداخت حقوق کارگران مشکل اساسی و دغدغه همه شهرداران است.
وی افزود: شهرداران به دلیل عدم درآمد پایدار دچار بحران هستند و اکثر شهرداران گرفتار معضل حقوق چندماهه هستند.
شهردار باشت در ادامه به اهمیت نیروی انسانی اشاره کرد که احمد وحیدی، وزیر کشور به میان حرف‌های او آمد و گفت: این حرف‌ها را می‌دانیم، پول‌ها را چه کار کردی که پول برای پرداخت حقوق کارگران ندارید.
وزیرکشور خطاب به شهردار باشت گفت: درآمدتان چقدر است که حسینی پاسخ داد؛ ۱۲ میلیارد تومان.
وزیر کشور گفت: ارزش افزوده چقدر گرفتید، حسینی گفت: حدود ۶ میلیارد تومان.
وحیدی گفت: چقدر تخصیص داشتید که حسینی_ شهردار باشت_ خطاب به او گفت: حدود ۸۰ درصد اعتبارات یعنی معادل ۱۰ میلیارد تومان تخصیص داده شد.
وحیدی خطاب به شهردار باشت گفت: چقدر حقوق می‌دهید که شهردار باشت نیز پاسخ داد که حدود یک میلیارد تومان حقوق می‌دهیم. وحیدی کوتاه نیامد و با عدد وارقام برای شهردار باشت ثابت کرد که شما حدود ۶۰۰ میلیون تومان حقوق می‌دهی، چرا می‌گویی یک میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌شود.
وزیر کشور گفت: درآمدتان حدود ۱۲ میلیارد تومان است و اگر ماهی هم ۶ میلیارد حقوق پرداخت کنید و۶ میلیارد هم کارعمرانی انجامبدهی، پس نباید برای حقوق کارگران کم بیاورید، پس چرا می‌گویید برای حقوق کم می‌آورم.
حسینی به بدهی‌های شهرداری باشت اشاره کرد و گفت: من حدود ۸ ماه شهردار باشت هستم و در حالی که چارت سازمانی شهرداری ۳۸ نفر بیشتر نیست، اما ۸۰ نفر نیرو دارد و این افراد از سال‌های گذشته به شهرداری اضافه شدند.
حسینی_ شهردار باشت_ در ادامه گفت: شهرداری باشت دو کارمند رسمی دارد و مابقی کارگری هستند و 58 درصد افزایش حقوق داشتیم.
وی افزود: پیشنهاد می‌دهم، حقوق کارکنان شهرداری را همانند سایر ادارات، دولت پرداخت کند که وحیدی، وزیر کشور به او گفت: همین الان هم دولت پرداخت می‌کند، مگر ارزش افزوده را دولت پرداخت نمی‌کند.
نادر گرامی_ فرماندار باشت_ در ادامه این جلسه به کمک شهردار آمد و گفت: شهرداری باشت، کارخانه شن و ماسه، پارک و... دارد و برای نگهداری نیاز به نیروی انسانی دارد که وزیرکشور گفت: کارتان بدتر شد، شما کارخانه شن و ماسه دارید و باید حساب و کتاب داشته باشد و بگویید پولش کجا هزینه می‌شود.
سید رضا حسینی_ شهردار باشت_ با بیان اینکه ۶ ماه قبل از من این کارخانه تعطیل بوده و فرتوت شده و از کار افتاده است و اگر ۶ میلیارد تومان تسهیلات بلند مدت و ارزان قیمتی در اختیار ما قرار بگیرد، امکان بازسازی آن وجود دارد.
وزیر کشور گفت: به شرطی که راه بیفتد و درآمدی از آن برای پیشرفت مسائل شهری به دست آید.
احمد وحیدی، وزیر کشور در جمع‌بندی این بخش از صحبت‌هایش گفت: شهرداران باید ثروت‌زایی کنند نه مدیریت هزینه کنند و به دنبال مدیریت درآمد، تولید و ثروت‌زایی باشید.
وی به شهرداران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نباید هیچ جاده‌ای بدون آسفالت باشد و شهر باید دارای مبلمان تمیز و شهر نشاط‌آور باشند.
وزیر کشور با بیان اینکه استان کهگیلویه وبویراحمد خودش پارک طبیعی است، افزود: حمل و نقل را در شهر‌ها سامان دهید وکار‌هایتان حساب و کتاب داشته باشد.


کد مطلب: 462190

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/462190/وزیر-کشور-خطاب-شهرداران-کهگیلویه-بویراحمد-ثروت-زایی-کنید-نه-مدیریت-هزینه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1