تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۴۳
کد مطلب : ۴۶۲۱۸۱
در نشست مشترک فرمانداران، شهرداران و سازمان های مردم نهاد با حضور وزیر کشور؛

بن بست منابع بانکی در کهگیلویه و بویراحمد و به نتیجه نرسیدن طرح های اشتغال زایی

۰
بن بست منابع بانکی در کهگیلویه و بویراحمد و به نتیجه نرسیدن طرح های اشتغال زایی
کبنا ؛
نشست مشترک فرمانداران، شهرداران و سازمان های مردم نهاد با رویکرد مسائل اجتماعی در سالن شماره یک استانداری کهگیلویه و بویراحمد با حضور وزیرکشور، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، معاون سیاسی استانداری و مدیران دستگاه های دولتی برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز، مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد شامگاه چهارشنبه (20 اردیبهشت ماه 1402) در نشست با وزیر کشور گفت: 48 هزار خانواده در استان کهگیلویه و بویراحمد و حدود 20 درصد از جمعیت استان تحت پوشش کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.
در مجموع 20 هزار دانش آموز و دانشجو و 17 هزار زن سرپرست خانوار از خدمات کمیته امداد استفاده می کنند و تحت پوشش هستند.
مبشری اظهار کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب و تأسیس کمیته امداد در استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از 1 میلیون خدمت در استان توسط این نهاد ارائه شده و شامل حمایت، جهیزیه، مسکن و ... است.
وی خاطرنشان کرد: 49 درصد اشتغال استان در کمیته امداد در سال 1401 از بانوان بوده و تقریبا حدود 2 هزار و 600 طرح شتغال زایی کمیته امداد برای بانوان انجام داده است.
مبشری افزود: در بحث جهیزیه و تقویت بحث خانوار در سال 1401، 2 هزار و 762 مورد جهیزیه رایگان اعطا کردیم.
از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون با پشتیبانی های آقای دکتر رئیسی و استاندار محترم، 284 هزار خدمت توسط کمیته امداد استان به مردم عزیز ارائه شده است.

وی با اشاره به پروژه ای خوب در حیطه توانمندسازی زنان گفت: در طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار حاشیه شهرها در حوزه تحت پوشش 300 نفر را در 8 شهر شناسایی کردیم، 16 مرکز نیکوکاری و خیریه در این طرح با کمیته امداد همکاری دارند.
مبشری بیان کرد: این طرح در انتهای اجرای خود است، کمیته امداد 3 میلیارد تومان برای استان ارسال کرده و با برنامه ریزی ها، تا چند ماه آینده بتوانیم این زنان را توانمند کنیم.
وی افزود: در حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و نماینده مجلس دو تقاضا از وزیر کشور دارم، مردم روستایی در بحث تولید سربازان بی ادعای کشور هستند، ولی به دلیل دورافتاده و صعب العبور بودن و دیگر مسائل با مشکل مواجه هستیم، مسکن بسیار گران قیمت است و می طلبد دولت محترم همکاری کند.
مبشری اظهار کرد: در بحث اشتغال با وجود اینکه 5 هزار و 337 شغل در سال 1401 ایجاد کردیم ولی به دلیل نبود منابع بانکی با مشقت های فراوانی روبرو هستند.
وی گفت: در سال 1401، 470 میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال زایی داشتیم که 360 میلیارد آن جذب شد که در این خصوص معاون اقتصادی استاندار کمک بسیاری کردند که این 70 درصد جذب شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بحث منابع و مصارف استان ما از نظر منابع بانکی، موکول کردن اشتغال، موکول کردن اعتبارات سرمایه گذاری در مسکن و ... بانک ها توان مالی بالایی از نظر منابع ندارند، برخی بانک ها حتی تا 120 درصد منابع در استان گذاشتند، با وجود اینکه نباید این کار را می کردند، اما برخی بانک ها بسیار محتاطانه و دست به عصا عمل کردند.
سید علی احمدزاده افزود: می طلبد در مصوبه ای از استان هایی مثل تهران که منابع بالاتری دارند، نسبت به استان ما توجه بیشتری  شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

ماجرا وارد فاز تازه‌تری هم شد؛ چون به غیر از حضور ورزشکارانی که گفته شد حجاب را به‌صورت ...
قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: متخلفی که شبانه با اره موتوری ۱۵ اصله ...
بنزین دردسرساز

بنزین دردسرساز

کیفیت پایین بنزین ایران سال‌ها مورد مناقشه ارگان‌های داخلی بوده است. سازمان استاندارد ...
1