تاریخ انتشار
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۳۵
کد مطلب : ۴۶۲۰۱۹
در نشست شورای اداری کهگیلویه مطرح شد؛

نیکزاد؛ تخصیص اعتبار ۴۰۰ میلیاردی برای احداث فاز اول بیمارستان جدید کهگیلویه / وحدانی فر؛ حق استفاده از آب سدهای مارون و کوثر را در کهگیلویه نداریم / موحد؛ وعده افتتاح ۱۰۰۰ روزه پتروشیمی دهدشت ۱۶ ساله شد

۲
۱
نیکزاد؛ تخصیص اعتبار ۴۰۰ میلیاردی برای احداث فاز اول بیمارستان جدید کهگیلویه / وحدانی فر؛ حق استفاده از آب سدهای مارون و کوثر را در کهگیلویه نداریم / موحد؛ وعده افتتاح ۱۰۰۰ روزه پتروشیمی دهدشت ۱۶ ساله شد
کبنا ؛​​​​​​عصر امروز با حضور نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی، معاون وزیر راه و شهرسازی، معاون وزیر نیرو، معاون بنیاد مسکن کشور و معاون وزیر بهداشت، ائمه جمعه دهدشت و گچساران، فرمانداران چهار شهرستان لنده، چرام، کهگیلویه و بهمئی و مسئولان استانی و شهرستانی در نشست شورای اداری کهگیلویه در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
علی نیکزاد _ نایب رئیس مجلس شورای اسلامی _ عصر شنبه در جلسه شورای اداری کهگیلویه، افزود: جلسه‌ای با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد حداکثر ظرف ۱۰ روز برگزار و گزارش تعیین تکلیف پروژه سیکل ترکیبی پادوک ارسال و مشکلات آن بررسی شود.
وی تصریح کرد: جهت اتمام ۷٠ کیلومتر خط دو مداره دهدشت به قلعه رئیسی و دیشموک، توسط شرکت توانیر مبلغ ۴۰ میلیارد تومان طی دو قسط پرداخت خواهد شد تا با تأمین نقدینگی تا اول تیرماه به بهره برداری برسد.
نیکزاد با تاکید بر طرح احداث خط انتقال ۴۶ کیلومتری سوق و لنده و پست فوق توزیع دژکوه تا پایان مرداد ماه، افزود: ۳۰ میلیارد تومان جهت این موضوع توسط شرکت توانیر پرداخت خواهد شد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به ازای ۹ شهرستان کهگیلویه، ۱۸۰۰ تن قیر در اختیار امور شهرداری‌ها قرار خواهیم داد که به هر شهر با احتساب جمعیت قیر تعلق می‌گیرد.
نیکزاد هم‌چنین از اختصاص دو دستگاه ماشین آتش‌نشانی برای دهدشت و چرام در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان نیز به هر کدام از شهرداری‌ها اختصاص می‌یابد.
نیکزاد عنوان کرد: در این سفر مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به موکب انصارالحسین (ع) خیرآباد ظرف یک ماه آینده اختصاص داده خواهد شد.
نیکزاد گفت: جهت تملک بخشی از بافت تاریخی دهدشت، وزارت میراث فرهنگی حداکثر تا یک ماه آینده ۵۰ میلیارد ریال و در ۶ ماه دوم سال مبلغ ۵۰ میلیارد ریال دیگر اعتبار به استان تخصیص دهد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از تخصیص ۱۰۰ درصدی ۵۰ میلیارد تومان برای ۵ هزار و ۵۵۵ هکتار از اراضی دیم حومه غربی دهدشت خبر داد و بیان کرد: هم‌چنین ۱۰ میلیارد تومان ظرف یک ماه آینده برای بافت فرسوده دهدشت اختصاص خواهد یافت.
وی از اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان برای احداث بیمارستان جدید دهدشت در مکان مستقل خبر داد و گفت: استانداری ظرف یک ماه زمین را تغییر کاربری داده و به محدوده شهر الحاق کند.
نیکزاد افزود: شورا و شهرداری پروانه رایگان تحویل علوم پزشکی دهند و تا ظرف دو ماه آینده این پروژه با پیمانکار قرار داد بسته و آغاز به کار شود.
نیکزاد هم‌چنین از بهسازی و آسفالت ۴۰ کیلومتر از راههای روستایی این حوزه انتخابیه توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور خبر داد.
وی افزود: ظرف یک هفته آینده یک تیم کارشناسی جهت رفع مشکل مجوز آبرسانی از سد کوثر به بهمئی از طریق میراث فرهنگی به این شهرستان اعزام خواهد شد.
حجت‌الاسلام علی وحدانی فر _ امام جمعه دهدشت _ با اشاره به اینکه این استان دارای رودخانه‌ها و رواناب‌های فراوان است؛ اما مشکل عمده، عدم اجازه برداشت آب است گفت: آب از شهرستان کهگیلویه رد می‌شود و سیل و مشکلات آن برای شهرستان است، اما حق استفاده و برداشت آب را نداریم.
حجت‌الاسلام علی وحدانی فر با بیان اینکه تمام دشت‌های این شهرستان دیم هستند و جوانان شهرستان برای کار راهی مناطق جنوبی می‌شوند افزود: فرزندان ما در عسلویه و خوزستان غیربومی بوده و اجازه کارکردن ندارند.
وی با تأکید بر اینکه ۱۳٠ میلیون مترمکعب آب تخصیصی به کهگیلویه می‌تواند زمینه ۳٠ هزار شغل را در زمین‌های این شهرستان ایجاد کند تصریح کرد: احداث سد بالیاب با ۱۱ میلیارد مترمکعب تولید آب استان گرا دارد اگر فقط ۲ میلیارد مکعب آن را به استان بدهند، استان ما مشکلی نخواهد داشت.
وحدانی فر با تأکید بر اینکه این ناراحت‌کننده است که روستاهای اطراف سد کوثر آب ندارند، اما آب تا ۸٠٠ کیلومتری انتقال‌داده‌شده است خاطرنشان کرد: امید است با همکاری نایب‌رئیس مجلس مشکلات سد آبریز و بالیاب رفع شود تا دیشموک، دشمن زیاری و قلعه رئیسی با ایجاد این سدهای کوچک نجات پیدا کنند ادامه داد: آب سدهای مارون و کوثر در استان تولید می‌شود و حق استفاده از این ظرفیت را در کهگیلویه نداریم.
حجت‌الاسلام سید محمد موحد _ نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده _ در این جلسه اظهار داشت: وعده افتتاح ۱۰۰۰ روزه پتروشیمی دهدشت ۱۶ ساله شده و بیش از ۴ هزار روز از آن وعده می‌گذرد و خبری از بهره برداری نیست.
وی با اشاره به اهمیت توسعه در منطقه، اظهار داشت: منطقه ما از خیلی از مسائل برخوردار نیست و انتظار می‌رود خدمات نظام اسلامی و دولت مردمی با سرعت قابل قبولی به نتیجه برسند.
موحد با بیان اینکه نوسانات برق در این شرایط اقتصادی خسارات زیادی به مردم وارد کرده است، تصریح کرد: در حوزه چرام، بهمئی، قلعه رئیسی، سوق، لنده و دیشموک مشکلات برقی زیادی وجود دارد که انتظار می‌رود با همت مجموعه توانیر تا پایان مرداد طرح برق دو مداره «دژکوه» عملی و اجرایی شود.
موحد اجرایی شدن تقاطع زیر گذر و روگذر جاده پاتاوه _ دهدشت را یکی دیگر از مطالبات حوزه انتخابیه خود خواند و گفت: اگر مطالبات ۴۰۰ میلیارد تومانی قرارگاه پرداخت شود، در کوتاه‌ترین زمان ممکن عملیات اجرایی این پروژه آغاز و عملیاتی خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به مصوبات سفر ریاست جمهوری گفت: باند دوم مسیر خیرآباد به دهدشت از مصوبات مجلس بوده است باید اجرای آن عملیاتی شود.
نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس با اشاره به وضعیت بیمارستان دهدشت و پوشش چهار شهرستان و ۷ بخش و با بیان اینکه نزدیک به چهل سال از سابقه ساخت آن نیز می‌گذرد، افزود: تا دو ماه قبل بوسیله پنکه سرمایش بیمارستان تأمین می‌شد و گرمای طاقت فرسا غیر قابل تحمل است.
وی با بیان اینکه برای احداث بیمارستان دوم دهدشت مشکل زمین وجود ندارد، تصریح کرد: با تصویب بیمارستان دوم دهدشت هدیه‌ای به مردم کهگیلویه اهدا و با تأمین اعتبار احداث آن را شتاب ببخشید.
موحد آسفالت راه‌های روستایی و روکش آسفالت سرآسیاب به ممبی، همچنین سرفاریاب و چاسخار را مطرح و عنوان کرد: اگر قرار است وعده‌ای داده شود رسانه‌ها دنبال می‌کنند و باید تخصیصی داده شود تا مشکلشان حل شود.
وی افزود: یکی دیگر از مطالبات مردم کهگیلویه بحث فاضلاب روستای مهد در چند کیلومتری شهر دهدشت و تخصیص اعتبار برای افزایش سرعت انتقال آب به چهار شهر است.
نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی چرام و لنده اصلاح ورودی‌های شهر و ترمیم شبکه آب دهدشت را از دیگر مطالبات منطقه دانست.








نام شما

آدرس ايميل شما

چمشاهی
Iran, Islamic Republic of
..غرم تراق قبل از انتخابات هست..مردم گول این جلسات و وعده های سر خرمن رو نخورید.
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
دردورهای پیشین نمایندگی حاج آقا موحد مملکت پراز پول بود چه کارهای عام المنفع اعم ازکارخانه های مختلف انجام داده؟ که آثاری ازجاج آقا باشد بجزسفارشات ادارای که حق یکی ضایع می شد تادیگری به حق سفارشی برسد
(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

ماجرا وارد فاز تازه‌تری هم شد؛ چون به غیر از حضور ورزشکارانی که گفته شد حجاب را به‌صورت ...
قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: متخلفی که شبانه با اره موتوری ۱۵ اصله ...
بنزین دردسرساز

بنزین دردسرساز

کیفیت پایین بنزین ایران سال‌ها مورد مناقشه ارگان‌های داخلی بوده است. سازمان استاندارد ...
1