تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۳۳
کد مطلب : ۴۶۱۸۸۳
معاون امور اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران:

تشریح آخرین وضعیت معادن چرام / کارخانه آهک هیدراته بعد از دو سال راه‌اندازی شد

۱
۰
تشریح آخرین وضعیت معادن چرام / کارخانه آهک هیدراته بعد از دو سال راه‌اندازی شد
کبنا ؛معاون امور اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد آخرین وضعیت معادن شهرستان چرام را تشریح کرد و گفت: کارخانه آهک هیدراته چرام بعد از دو سال مجدداً راه‌اندازی شد.
احسان عسکری عصر روز چهارشنبه (13 اردیبهشت ماه 1402) در جمع خبرنگاران در جمع بندی نشست پیگیری معادن شهرستان چرام اظهار داشت: مشکلات معادنی از قبیل فسفات کوه لار، کارخانه آهک هیدراته و همچنین بحث کارخانه اسید فسفریک و معدن بوکسیت سرفاریاب مباحثی بود که در سفر رئیس سازمان ایمیدور به استان کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان چرام بسیار جدی مورد بررسی قرار گرفت.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به وضعیت معادن و کارخانه‌ها در چرام، گفت: در تلاش برای فعال‌سازی این کارخانجات و اشتغال‌زایی در منطقه هستیم. نزدیک به دو سال کارخانه آهک هیدراته با پیشرفت فیزیکی 56 درصد تعطیل بود.
عسکری افزود: طی یک و نیم سال گذشته بالغ بر 8 جلسه را در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد و تهران تشکیل دادیم برای فعال‌سازی این کارخانه. اکنون بخشی از عملیات ساخت در حال اجرا است و بخشی هم به پیمانکار واگذار شده که پیمانکار درحال تجهیز کارگاه و در حال فعالیت است.
وی در ادامه گفت: استفاده از قابلیت‌های معدن فسفات چرام بزرگترین معدن فسفات کشور با 81 میلیون تن می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور را حل کند.
معاون اقتصادی تصریح کرد: دسترسی سخت به این معدن باعث افزایش هزینه بهره‌برداری است؛ جاده دسترسی به طول 7 و نیم کیلومتر احداث شده و از امکاناتی که در این فضا وجود دارد می‌توان به صورت مکمل استفاده کرد.
عسکری افزود: کارخانه اسیدفسفریک در پایین دست معدن احداث خواهد شد که اشتغال این بخش به‌علاوه خود معدن بالغ بر 900 نفر خواهد بود.
وی در ادامه گفت: در سنوات گذشته شاهد برنامه اقتصاد کلان بودیم به همین جهت برخی از پیمانکارانی که پروژه‌ها را در دست داشتند با افزایش قیمت غیرقابل پیش‌بینی مواجه شده بودند که امکان ادامه کار را مشکل می‌کرد. بر این اساس پیمانکار اولیه کناره‌گیری و پیمانکار ثانویه روی کار آمدند. پیمانکار اولیه یا طراحی را به خوبی انجام نداده یا اگر انجام داده به پیمانکار ثانویه تحویل نداده است به همین دلیل طراحی باید بازطراحی شود و همین باعث زمان‌بر شدن کار است.
عسکری در پایان گفت: طراحی موضوعی است که بحث را از نگاه مشارکت‌کننده زمان‌بر کرده است و چون اولویت ما بر تسریع بهره‌برداری از معادن است به لحاظ کیفی وارد مباحث شدیم و بعضی از کمیت‌ها را مدنظر قرار دادیم و برای اینکه در نهایت یک بازنگری در طراحی صورت گیرد و کارها به صورت موازی پیش رود تا بتوانیم  در کمترین زمان کار را پیش ببریم و تولید را  در اسرع وقت در دسترس داشته باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

احساس خواه
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر عسکری در خصوص سنگ معدن بوکسیت که بصورت شبانه آن را بارگیری ومیبرند توضیح ندادی.
برنده بازار خودرو کارکرده چه کسی است؟

برنده بازار خودرو کارکرده چه کسی است؟

نمایندگان مجلس یک روز بعد از استیضاح فاطمی‌امین، وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت به لایحه ...
شوخی با ماشه

شوخی با ماشه

در حالی بیشتر تحلیلگران از سیاست دولت بایدن ناظر بر «نه توافق، نه بحران» می‌گویند که ...
50 نفر در بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد استخدام می‌شوند

50 نفر در بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد استخدام می‌شوند

مجوز استخدام 50 نفر نیروی انسانی در بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد اخذ شد.
1