تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۲۴
کد مطلب : ۴۶۱۸۲۵
کبنا گزارش می دهد؛

میوه های نوبرانه با قیمت های نوبرانه در یاسوج / طالبی کیلویی 28 هزار تومان / گوجه سبز 100 هزار تومان / مردم مجبورند بجای هندوانه و طالبی، پرتقال و سیب بخرند / بازار سرکش میوه در سال مهار تورم، رشد تولید

۲
۱
میوه های نوبرانه با قیمت های نوبرانه در یاسوج / طالبی کیلویی 28 هزار تومان / گوجه سبز 100 هزار تومان / مردم مجبورند بجای هندوانه و طالبی، پرتقال و سیب بخرند / بازار سرکش میوه در سال مهار تورم، رشد تولید
کبنا ؛ماه دوم فصل بهار را از سر می گذرانیم، اما آنقدر میوه های نوبرانه بهاری گران هستند که بالجبار میوه های زمستانی خریدار پیدا کرده اند.
به گزارش کبنا نیوز، میوه فروشی های مرکز شهر یاسوج پر از میوه های رنگارنگ بهاری شده اند، از توت فرنگی و گوجه سبز و چغاله بادام بگیر تا گرمک و طالبی و هندوانه. میوه ها هر چه متنوع تر و نوبرانه تر، قیمت ها گران تر. از همان جلوی در مغازه که شروع می شود طالبی و گرمک کیلویی 28 هزار تومان قیمت خورده اند، بالاتر از آن، سیب ترش ها در ظرف های یکبارمصرف خیلی کوچکی به قیمت 50 هزار تومان به فروش می رسد، بعد از آن هم گوجه سبزها جایگاه بالاتر از بقیه را از آن خود کرده اند که کیلویی 100 هزار تومان فروش می روند.
اما پرتقال نافی و سیب و کیوی حول و حوش 30 تا 35 هزار تومان هستند، به نظر می آید که ارزش 6 دونه پرتقال خیلی بیشتر از یک گرمک است که با احتساب یک کیلو و نیم بودن حدود 45 هزار تومان می شود، و خیلی زود هم مصرف می شود.
میوه ها با قیمت نجومی در کنار قیمت مرغ گرم که در بازار 85 هزار تومان شده، به نظر می آید وضعیت بدی را برای مردم ایجاد کرده اند
ازگیل ها هم مثل توت فرنگی ها و سیب ترش ها، در بسته بندی های کوچک به قیمت 50 هزار تومان به فروش می رسند. هندوانه ها نیز کیلویی 12 هزار تومان است.
زردآلو در چند میوه فروشی مرکز شهر پیدا نمی شود و به نظر اگر هم پیدا شود با قیمت های نجومی به فروش می رسد.
خوردن هر میوه ای در فصل خود خاصیت و جذابیت دارد، حتما در هوای نسبتاً گرم روزهای اردیبهشت ماه هم هندوانه و طالبی و انواع میوه های ترش و شیرین و آبدار مخصوص این فصل طعم و لذت خاصی دارد که بسیاری از مردم از آن محروم اند. خیلی از مردم هنوز هم در این فصل پرتقال و نارنگی و کیوی فصل زمستان را که در سردخانه ها نگهداری می شدند خریداری می کنند، به دلیل اینکه توان خرید میوه های بهار و تابستانی را ندارند.
بازار میوه شهر یاسوج، از جمله بازارهایی است که هیچ گاه رو به نظم و بهبودی نرفته و حتی زمانی که میدان میوه و تره بار یاسوج افتتاح شد، هیچ تغییری در بازار ایجاد نشد، به دلیل اینکه صنف میوه فروشی با میدان هیچ گونه همکاری نداشت و حتی عواملی در این بین کارشکنی هایی کردند برای اینکه میدان میوه و تره بار راکد و ورشکسته شود.

میدان میوه و تره بار یاسوج در دست فراموشی
قطعا هیچ کسی به غیر از دلال ها از این وضعیت سود نمی برند، اما اینکه چرا در این چند سال گذشته که تولیدات میوه در استان نیز افزایش محسوسی پیدا کرده و بسیاری از میوه جات یاسوج و سی سخت و حتی مناطق گرمسیری حرف اول را از نظر کیفیت و کمیت می زنند ولی هیچ اراده ای در میان دستگاه های مربوطه برای ورود به وضعیت نابسامان بازار میوه وجود نداشته است.
بارها و بارها رسانه ها و بخصوص پایگاه خبری کبنا نیوز به وضعیت میدان میوه یاسوج پرداخت و همچنین در شبکه صداوسیمای استان نیز چندین بار به این موضوع پرداخته شد اما آنقدر شبکه دلالی در بازار میوه دست پر توانی داشته که تاکنون کسی نتوانسته بهبود در بازار استان ایجاد کند.
قطعا جهاد کشاورزی استان یکی از دستگاه های بسیار مهم در این حوزه است، ولی حتی در سال مهار تورم و رشد تولید نیز هنوز برنامه خاصی برای رسیدگی به وضعیت نابسامان بازار میوه دیده نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
توی یاسوج هیچ نظارتی نیست همه چیز سر به فلک کشیده بعد جلسه پشت جلسه در مورد حجاب میذارن
محمدولایی
United States
گرانیها دولت رواج داد وکمبودها را بعد مردم را مقصر
برنده بازار خودرو کارکرده چه کسی است؟

برنده بازار خودرو کارکرده چه کسی است؟

نمایندگان مجلس یک روز بعد از استیضاح فاطمی‌امین، وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت به لایحه ...
شوخی با ماشه

شوخی با ماشه

در حالی بیشتر تحلیلگران از سیاست دولت بایدن ناظر بر «نه توافق، نه بحران» می‌گویند که ...
50 نفر در بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد استخدام می‌شوند

50 نفر در بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد استخدام می‌شوند

مجوز استخدام 50 نفر نیروی انسانی در بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد اخذ شد.
1