تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۱۲
کد مطلب : ۴۶۱۵۳۱
انتخابات مجلس 1402 یا ریاست جمهوری؟

پاسخ لاریجانی در ابهام

۱
۰
پاسخ لاریجانی در ابهام
کبنا ؛
هرچه به انتخابات دوره دوازدهم مجلس شوراي اسلامي که قرار است در اسفند ماه سال جاري برگزار شود، بازار گمانه‌زني‌ها و البته شايعات در مورد انتخابات 1402 داغ‌تر مي‌شود و بعد از افطاري «محمد باقر قاليباف» با روساي سابق مجلس، احتمالاتي درباره حرکت او به سمت اصولگرايان ميانه‌رو در انتخابات اسفند ماه شنيده مي‌شود.
در اين ميان کانديداتوري «علي لاريجاني» نيز از بحث‌هاي مهم در محافل انتخاباتي است، برخي اصولگرايان طي ماه‌هاي اخير درخواست‌هايي براي کانديداتوري او مطرح کرده اند، برخي از تحليلگران در اين مورد معتقدند که او بايد انتخابات 1400 را فراموش کرده و کانديدا شود.
ناصر ايماني، فعال سياسي اصولگرا در پاسخ به اين سوال که چقدر احتمال حرکت از سوي قاليباف به سمت اصولگرايان ميانه رو وجود دارد به اقتصادنيوز گفت: اختلاف نظر بين آقاي قاليباف با جريان پايداري موضوع جديدي نيست و سال هاست که اين اختلافات وجود دارد. وي گفت: در انتخابات پيش رو جريان آقاي قاليباف به جريان پايداري نزديک نخواهند بود. اقاي قاليباف منطق و خط فکر سياسي خودشان را دارد و با پايداري ها فاصله دارند.
وي با اشاره به احتمال حضور لاريجاني در انتخابات گفت: ايشان هنوز درباره حضور مجدد در انتخابات مجلس يا در انتخابات رياست جمهوري  تصميم نگرفتند و درحال رصد کردن فضا براي ورود هستند. اميدوارم تصميم بگيرند و علي رغم اتفاقات انتخابات رياست جمهوري 1400 وارد صحنه سياست بشوند.
اين فعال سياسي اصولگرا درباره احتمال ليدري علي لاريجاني و حسن روحاني گفت: آقاي لاريجاني هنوز تصميم گيري نکرده است اما اگر بخواهد در انتخابات شرکت کند، يکي از ليدرها ايشان خواهد بود. آقاي روحاني احتمال دارد که در انتخابات مجلس حضور پيدا کند يا براي حضور افراد ديگر در مجلس تلاش کند. آقاي روحاني عزم جزم تري دارد. 
وي در پاسخ به اين سوال که اگر لاريجاني و قاليباف در انتخابات مجلس حضور پيدا کنند، تکليف رياست پارلمان چه خواهد شد، گفت: بايد ديد اساسا آقاي قاليباف تمايلي به حضور براي انتخابات دور بعدي دارند يا خير. شايد ايشان هم نخواهد در انتخابات شرکت کند. اگر لاريجاني و قاليباف هر دو شرکت کرده و موفق به کسب راي شوند، بايد ديد چه کسي موفق مي شود که رياست مجلس را به دست آورد. شايد هم يکي از آنان به خاطر حضور ديگري در انتخابات شرکت نکند.
پس از حذف لاريجاني از انتخابات رياست جمهوري 1400، گمانه‌زني‌ها درباره حذف او از دنياي سياست به راه افتاده بود که خيلي زود رنگ باخت و با فعال بودن لاريجاني در فضاي سياسي به واقعيت تبديل نشد. حال، اين روزها در حالي که تحرکات معطوف به انتخابات مجلس دوازدهم کم کم در حال شکل گرفتن است، بار ديگر بحث بر سر آمدن يا نيامدن مشاور رهبر انقلاب در انتخابات اوج گرفته است. اگر چه دفتر لاريجاني نقل قول ها درباره ورود او به انتخابات را تکذيب مي کند اما، برخي از چهره هاي سياسي هم کانديداتوري او خبر مي دهند و برخي ديگر سيگنال درخواست براي کانديداتوري را به سوي او مي فرستند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
لاریجانی و لاریجانیها مورد نفرت مردم هستند. نچسب و نامحبوب
پروژه حذف قالیباف؟

پروژه حذف قالیباف؟

مجادله جریان اصلی در مجلس به رهبری قالیباف با جریان پایداری در هفته‌های اخیر به شکل بی‌سابقه‌ای ...
(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

ماجرا وارد فاز تازه‌تری هم شد؛ چون به غیر از حضور ورزشکارانی که گفته شد حجاب را به‌صورت ...
قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: متخلفی که شبانه با اره موتوری ۱۵ اصله ...
1