تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب : ۴۶۰۹۴۲
از اعتبارات تخصیصی تا 230 طرح عمرانی؛

وضعیت پروژه‌های عمرانی شهرستان گچساران از نگاه فرماندار و معاون عمرانی استاندار

۲
۰
وضعیت پروژه‌های عمرانی شهرستان گچساران از نگاه فرماندار و معاون عمرانی استاندار
کبنا ؛معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه‌های اجرایی با همکاری سازمان مدیریت برنامه‌ریزی ظرفیت‌های بودجه‌ای ۱۴۰۱ را که به دلایل عدم آگاهی سراغ آن‌ها کمتر رفته شده شناسایی و برای جذب اعتبار تلاش کنند.
به گزارش کبنا، عیسی شهامت در جلسه بررسی پروژه‌های عمرانی شهرستان گچساران افزود: برای بهره‌برداری بهتر از دستاورد دور دوم سفر دولت به استان همگی تلاش خواهیم کرد.
وی اظهار داشت: اعتبارات گچساران در حوزه یک سوم و دو سوم نفت خوب بوده و باعث افزایش میانگین تخصیص اعتبارات در این شهرستان شده است.
وی بیان کرد: در دیگر شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد تخصیص اعتبارات ۶۰ درصد بوده و گچساران به واسطه سهم بالای نفت توانسته میانگین جذب اعتبارات بالاتری را به خود اختصاص دهد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تصریح کرد: تخصیص اعتبارات در گچساران، استانی تا ۵۰ درصد، نفت ۱۰۰ درصد، متوازن تا ۴۰ درصد و نمایندگان نیز ۶۰ درصد بوده که جمع اعتبارات تخصیصی این شهرستان ۸۰ درصد شده است.
به گفته شهامت این جلسه آغاز یک رویه بسیار خوب است که از این به بعد مدیران کل به شهرستان‌ها آمده و عملکرد همکاران شهرستانی خود را از نزدیک دیده و آن‌ها را بررسی کنند.
وی اظهار داشت: نمی‌شود که در مرکز استان جلسه گرفته و مدیران شهرستان فقط یک گزارش را به ما ارائه داده و ما نیز بر اساس آن و سایر منابع اقدامات و تصمیم‌گیری کنیم، بلکه باید از نزدیک عملکرد آن‌ها را بررسی و مشکلات، پیشنهادات پروژه‌ها را نیز شنیده و برای اقدامات لازم تصمیم‌گیری شود.
معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خاطرنشان کرد: هدف این بود که مدیران استانی در فرمانداری پاسخگوی افکار عمومی وعملکرد خودش باشد و عملکردشان در بخش‌های عمرانی و پروژه‌های در دست اقدام مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.
شهامت گفت: سفر دوم هیئت دولت را به کهگیلویه و بویراحمد پیش رو داریم و باید هرچه زودتر نیازمندی‌های هر شهرستان شناسایی شده و آن‌ها را در یک بسته به دولت ارائه کنیم.
وی افزود: وظیفه داریم تا بر پروژه‌های عمرانی نظارت لازم را انجام داده و از پیشرفت آن‌ها مطلع و مشکلات آن‌ها را بررسی کنیم، مدیران شهرستان و کل نیز باید برای پروژه‌های کوچک و بزرگ پاسخگو باشند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تأکید کرد: مدیر باید پروژه‌های کوچک و بزرگ را به ما معرفی کند تا هیچ پروژه‌ای بر روی زمین نماند.
وی ادامه داد: در همین راستا یک کارگروه ویژه در مرکز استان برای پروژه‌های شاخص تشکیل خواهد شد و در آن نیز از پیمانکار پروژه‌های شاخص دعوت خواهیم کرد تا با مدیرکل دستگاه مشکلات را مطرح و اقدامات لازم را انجام دهیم.
شهامت یادآور شد: باید کمبود‌ها مشخص شده و عمده خواسته مدیران را در بسته به دولت ارائه کنیم، اعتبارات دور دوم دولت به استان و برای پروژه‌ها بسیار تأثیر‌گذار خواهد بود.
وی گفت: سهم تخصیص پروژه‌ها در سفر اول دولت بسیار خوب بوده و دولت وظایفی را در مصوبه این سفر انجام داد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ابراز داشت: استاندار اهتمام بسیار جدی دارد که حداکثر آورده سفر دوم را دریافت کند تا پروژه‌های کهگیلویه بویراحمد سرعت بیشتری گرفته و قطار توسعه آن با سرعت بهتری بر روی ریل حرکت کند.
شهامت تصریح کرد: برای بهره‌برداری بهتر سفر دوم دولت به استان همگی با هم تلاش خواهیم کرد که اگر حوزه‌هایی در سفر اول دیده نشده بود در این سفر در نظر گرفته شود.
وی یادآور شد: هر چند در دور اول از متمم سفر از خود سفر بیشتر اعتبارات گرفتیم ولی این بار با مطالعه بیشتر پای کار خواهیم رفت.
وی بیان کرد: بخشی از مطالبات از اعتبارات استانی و بخش دیگر آن در مصوبات سفر باید گنجانده شود.
شهامت ادامه داد: همه باید برای اعتبارات ملی تلاش کنیم، می‌توانیم اعتبارات سرگردان را در کشور بهتر و بیشتر جذب کنیم.
وی اظهار داشت: از سازمان مدیریت برنامه‌ریزی تقاضا داریم ظرفیت‌های بودجه‌ای ۱۴۰۱ را به دلایل عدم آگاهی و استعداد‌های مختلف بودجه‌ها که سراغ آن‌ها کمتر رفته شده شناسایی کرده و تمام دستگاه‌ها برای جذب اعتبار تلاش کنیم.
فرماندار شهرستان گچساران هم گفت: پنج هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال در سال مالی ۱۴۰۱ از محل‌های مختلف منابع مالی برای توسعه شهرستان گچساران در نظر گرفته شد که تاکنون ۸۰ درصد آن تخصیص یافته است.
روانبخش دیهیم با بیان اینکه هم اکنون ۲۳۰ طرح عمرانی در این شهرستان در حال اجراست افزود: طرح‌هایی که دارای بیشترین پیشرفت فیزیکی هستند در اولویت اختصاص بودجه سال ۱۴۰۲ قرار دارند.
وی بیان کرد: در بودجه مالی ۱۴۰۱ تکمیل طرح‌های بالای ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی در اولویت قرار گرفت.
دیهیم خوب ادامه داد: سال گذشته اعتبارات مناسبی از محل‌های مختلف به طرح‌های این شهرستان اختصاص یافته و انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی در اسرع وقت نسبت به جذب این میزان اعتبارات اقدام کنند.
وی تأکید کرد: در صورتی که مدیری در اجرای طرح‌های عمرانی و یا جذب اعتبارات با موانعی مواجه شد برای پیگیری و رفع مشکلات به فرمانداری اطلاع دهند.
فرماندار گچساران گفت: بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار استانی به طرح‌های عمرانی گچساران اختصاص یافت که از این میزان ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال تخصیص یافت.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گچساران هم گفت: سال مالی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ بیش از ۲۲۹ میلیارد ریال اعتبار استانی برای توسعه روستا‌های گچساران در قالب طرح هادی در نظر گرفته شد که از این میزان ۱۶۷ میلیارد ریال تاکنون تخصیص یافته است.
محمدمراد زارع پور عنوان کرد: این میزان اعتبار برای اجرای ۶۰ طرح عمرانی روستایی در این شهرستان در نظر گرفته شده که از این تعداد بیش از ۳۰ طرح به اتمام رسیده است.
وی تأکید کرد: تاکنون طرح هادی در ۵۲ روستای بالای ۲۰ خانوار و چهار روستای زیر ۲۰ خانوار این شهرستان اجرا شده است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گچساران افزود: این طرح‌ها در زمینه بهسازی معابر روستایی، احداث پارک، پیاده روسازی، ساخت کانال هدایت سیلاب، زیرسازی و آسفالت اجرا شده است.
راغ پور تصریح کرد: همچنین در سال مالی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ بیش از ۱۰ میلیارد و ۷۲۳ میلیون ریال برای تکمیل رینگ بافت فرسوده دوگنبدان و شش میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های گردشگری و میراث فرهنگی در مناطق امامزاده قطب الدین و آبشار کیوان و سرابیز در نظر گرفته شد.
به گفته وی، ۱۰۳ میلیارد ریال اعتبار از محل مسئولیت‌های اجتماعی نفت برای توسعه زیر ساخت‌های روستایی این شهرستان اختصاص یافت.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هم گفت: : ۱۲ طرح آموزشی و ورزشی با اعتباری بیش از ۴۱۱ میلیارد ریال در مناطق مختلف این شهرستان در دست اجراست.
سید رضا حسینی نیک افزود: این پروژه‌های آموزشی و ورزشی شامل ساخت مدرسه ۶ کلاسه فضیلت، مدرسه ۹ کلاسه ابتدایی سربیشه، مدرسه ۹ و ۶ کلاسه بهنیا و حضرت مریم، سالن هنرستان طالقانی، مدرسه ابتدایی ۹ کلاسه چهار بیشه، مدرسه ۱۲ کلاسه ۱۲ فروردین، استخر شنای دانش‌آموزی و مجتمع فرهنگی و هنری محله سادات است.
وی بیان کرد: میانگین پیشرفت فیزیکی این تعداد طرح آموزشی در دست اجرا ۳۰ تا ۱۰۰ درصد است.
شهردار دوگنبدان هم گفت: ۲۹۶ میلیارد ریال امسال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برای توسعه عمران این شهر در قالب ۲ طرح اختصاص یافت.
رضا قشقایی تصریح کرد: ۲۹۰ میلیارد ریال از این میزان اعتبارات برای ساماندهی بستر حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها در منطقه شهری و روستایی دوگنبدان هزینه خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

گچساران
Iran, Islamic Republic of
همه اش حرف و الکی
برای تبلیغات خوب است فقط
اینها کاری بلد نیستند
بلوطی
Iran, Islamic Republic of
خدایی دیهیم و شهامت چیزی بلد نیستند
فقط مصلحبه و عکس و بعدش هم هیچ بر هیچ
زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

اعتماد نوشت: برخی از کاربران شبکه‌های فضای مجازی با انتشار تصاویری از مراسم شب احیا ماه ...
میرکاظمی رفت

میرکاظمی رفت

خداحافظی مسعود میرکاظمی از سازمان برنامه و بودجه قطعی شده است؛ بااین‌حال، احتمال جابه‌جایی ...
(ویدئو) جایزه ۴۰ میلیارد تومانی عربستان به قاری ایرانی

(ویدئو) جایزه ۴۰ میلیارد تومانی عربستان به قاری ایرانی

شاهمرادی جایزه ۳ میلیون ریالی (۸۰۰ هزار دلاری) خود را از دستان «ترکی آل الشیخ» رییس کمیته ...
1