تاریخ انتشار
شنبه ۱۲ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۰۵
کد مطلب : ۴۶۰۵۰۲

بیانیه مهم استانداری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص مسأله حجاب و عفاف

۱۰
۰
بیانیه مهم استانداری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص مسأله حجاب و عفاف
کبنا ؛استانداری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص مسأله حجاب و عفاف بیانیه صادر کرد و نوشت:  فریضه حجاب موضوعی است که اجرای آن درخواست قاطبه مردم است، لذا با گروه اندک هنجار شکن که قصد مسموم نمودن فضای معنوی جامعه، خصوصاً در ماه مبارک رمضان را دارند با همکاری همه نهاد‌های ذیربط و ضابطین دادگستری و دستگاه‌های اجرایی در مواجهه با هنجارشکنی و کشف حجاب برخورد قانونی خواهد شد.
به گزارش کبنا، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است.
بسم الله الرحمن الرحیم
«یا‌ای‌ها النبی، قل لازواجک و بناتک و نساء المؤمنین یدنین علیهنّ من جلابیبهنّ ذلـک ادنی ان یعرفن فلایؤذین و کان الله غفوراً رحیماً
ای پیامبر به زنان و دختران خود و به زنان مؤمن بگو روسری‌های بلند بر خود بیفکنند، این عمل مناسب‌تر است، تا (به عفت و پاکدامنی) شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند و خداوند آمرزنده‌ی مهربان است».
(سوره‌ی احزاب، آیه‌ی ۵۹ )
استانداری کهگیلویه و بویراحمد: با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم غیور، نجیب، شریف، دین‌مدار، ولایی و مؤمن استان کهگیلویه و بویراحمد در ماه رمضان، ماه بهار قرآن به آگاهی عموم مردم محترم استان می‌رساند با توجه به اینکه جامعه متحد و یکپارچه استان کهگیلویه و بویراحمد از فرهنگ دینی ریشه دار و ژرفی برخوردار است که در تاریخ تمدنی و مذهب ما ریشه دارد و رعایت ارزش‌ها و احکام الهی و قانون بر آمده از این احکام از جمله حجاب و عفاف اسلامی یک ضرورت عقلی و انکار ناپذیر است و در این مسیر ضمن حفظ احترام و دعوت به پایبندی به قانون اساسی و دیگر قوانین موضوعه کشور و رعایت موازین اسلامی اعلام می‌دارد که هیچ گونه تسامح و تساهل در رعایت و پایبندی به این اصول بنیادین و احکام الهی و ارزش‌های برگرفته از باور‌های مستحکم دیرینه صورت نگرفته و نخواهد گرفت و حجاب به عنوان یک ضرورت شرعی غیر قابل تردید، همواره از اصول عملی و غیر قابل تغییر مردم در جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.
مسأله حجاب و عفاف از دستورات الهی و دینی و از مسائل اساسی و مهم جامعه ما است و با بسیاری از مسائل از جمله نجابت، شرأفت و زندگی عزتمندانه همه مردم جامعه پیوند خورده و دارای ابعاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی می‌باشد. بنابراین رعایت و ترویج حجاب و عفاف در زندگی جمعی مردم یکی از دغدغه‌ها و تکالیف امروز جامعه اسلامی به شمار می‌رود و یکی از موضوعات حساس در جنگ نرم و ترکیبی دشمن بر علیه مردم و میهن عزیزمان ایران نیز موضوع مهم حجاب است. اهمیت حجاب و عفاف و پوشش اسلامی تا جایی است که خداوند متعال در قرآن کریم از آن به عنوان یک ضرورت نام می‌برد و آن را حافظ انسان در برابر بسیاری از آسیب‌های جسمی و روانی می‌داند.
از ابتدای انقلاب اسلامی ایران و بخصوص طی یک سال اخیر دشمن با به راه انداختن جنگ تمام عیار ترکیبی و شناختی و هجمه‌های گسترده رسانه‌ای و بمباران بی‌وقفه فکری بویژه با تمرکز بر روی نوجوانان و جوانان و بانوان و از دیگر طرق مختلف هویت دینی و هویت ملی مردم کشورمان از جمله حجاب بانوان به عنوان بیرق عزت و سربلندی و شرأفت ملت و پرچم ملی‌مان به عنوان نماد ایران سرافراز و قدرتمند را مورد حمله ناجوانمردانه قرار داده است تا به خیال خام خود به ارزش‌ها و هویت قرآنی و معنوی و دینی جامعه از یک طرف و هویت ملی‌مان از طرف دیگر آسیب برساند و ترویج بی‌حجابی و بی‌احترامی به پرچم ملی در کنار هم از برنامه‌های دشمن است که جامعه را از ارزش‌های اسلامی و ایرانی تهی نماید.
با توجه به فراگیر شدن مطالبه عمومی مردم عزیز کشورمان و مردم غیرتمند و متدین استان در خصوص حفظ و حراست از هنجار‌های اجتماعی و رعایت پوشش‌های مناسب به عنوان حجاب در سطح جامعه و در برخی موارد مشاهده عده‌ای که با تأثیر‌پذیری از فرهنگ منحط بی‌بندباری و نگاه به فرهنگ غربی و بیگانه، اعتقادات دینی و پایبندی‌های ملی مردم را جریحه دار نموده‌اند، بمنظور رعایت ارزش‌های دینی و ملی، با دعوت از همه آحاد مردم فهیم به زیست عفیفانه که در رگه‌های تاریخی جامعه ایرانی جریان دارد، برای ایجاد یک هم افزایی و انسجام اجتماعی بستری مناسب برای زیست عفیفانه به دور از دوگانگی‌ها و هجمه‌های غرب آلود را از همه مردم استان درخواست می‌نماید.
یکی از معضلاتی که دشمنان ملت بنای عادی‌سازی آن از سوی عده‌ای غافل یا فریب خورده یا وابسته به خود را دارند و عامدانه و مغرضانه توسط آن‌ها ترویج می‌شود، کشف حجاب در انظار و مکان‌های عمومی، کوچه، بازار، خیابان‌ها و پاساژ‌ها و بعضا مغازه‌ها و غیر آن است که باعث آزردگی مردم و مخدوش کردن چهره جامعه اسلامی‌مان گردیده است.
در راستای حفظ احکام الهی و باور‌های دینی و ملی جامعه ایرانی و در اجرای قانون الزام‌آور حجاب و عفاف، همه مردم و شهروندان محترم ملزم به رعایت حجاب در کلیه اماکن دولتی، معابر و اماکن عمومی و محل‌های کسب و کار و مراجعات مردم و وسائط نقلیه و در انظار عمومی می‌باشند.
«حجاب» از ارزنده‌ترین نمود‌های فرهنگی، اجتماعی در تمدن ایرانی - اسلامی است که پیشینه آن به قبل از ورود اسلام می‌رسد، اما در فرهنگ اسلامی به اوج تعالی و منتهای ارزش و اعتبار خود رسید.
بنابراین با در اولویت قرار دادن موضوع حجاب و عفاف در برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی استان و همکاری همه دستگاه
‌های فرهنگی و اجتماعی در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب برای مقابله با روند تخریب‌گر رسانه‌های بیگانه و تبلیغ بدحجابی، گامی مهم در جهت حفظ بنیان خانواده برداشته گردد.
از آنجا که فریضه حجاب موضوعی است که اجرای آن درخواست قاطبه مردم است، لذا با گروه اندک هنجار شکن که قصد مسموم نمودن فضای معنوی جامعه، خصوصاً در ماه مبارک رمضان را دارند با همکاری همه نهاد‌های ذیربط و ضابطین دادگستری و دستگاه‌های اجرایی در مواجهه با هنجارشکنی و کشف حجاب برخورد قانونی خواهد شد.
استانداری کهگیلویه و بویراحمد
والعاقبه للمتقین
 
نام شما

آدرس ايميل شما

بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
چرا از مردم مایه میزارین
Iran, Islamic Republic of
خفه شو
عدالت
Romania
خواست اصلی مردم مشکلات اقتصادی ست نه حجاب
Romania
همه شهرستانها باید مثل‌ ستاد امربه معروف چرام برخورد می‌کردند که با بستن چشمه بلقیس اجازه ندادن عده‌ای بی‌حجاب خودشونو نمایش بدن
سما
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر استاندار کهگلویه دکتر احمدزاده،دعای حضرت زهرا پشت سرت و نگهدارت
ha
Romania
😂😂😂😂😂

استاندار ی محترم بد نیست یادی هم از این چاله های وسط خیابون شهر بشه که یا کوه ساختین با ضربه گیراتون یا پرا از چاله و کنده کاری ادارات مفت خری هستن که پول بی زبون و باد اورده رو بردن و افتادین دنبال چیزی که...
دانشجو
Netherlands
زد و بند در تمام سطوح فساد محسوب نمی شود، تورم ۶۰ ایجاد شده توسط دولت فساد نیست ، له‌ شدن طبقات فقیر فساد نیست ،‌این حنا دیگر رنگی ندارد
Iran, Islamic Republic of
از تورم پانصد درصدی چه خبر از فقر و بیکاری چه خبر
نادر
Ukraine
. در جای دیگر قران گفته لا اکراه فی الدین قد تبین الرشد من الغی.
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر استاندار شما. کاش بقیه استانداران هم همین قدر مقید و باغیرت بودند
ریزش و رویش مقاصد نوروزی

ریزش و رویش مقاصد نوروزی

سفرهای نوروزی در سال جدید حاکی از رشد ۶ درصدی سفرهای جاده‌‌‌ای است، با این حال تفاوت‌‌‌های ...
بلوای تازه حجاب

بلوای تازه حجاب

حجت‌الاسلام حسین جلالی نماینده مجلس یازدهم از اجرای طرح زیست عفیفانه برای مقابله با بی‌حجابی ...
«محاسبات کوانتومی» میدان جدید جنگ!

«محاسبات کوانتومی» میدان جدید جنگ!

واشنگتن احتمالا کنترل‌های جدیدی را در رقابت برای یک فناوری کلیدی اعمال خواهد کرد تا مانع ...
1