تاریخ انتشار
جمعه ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب : ۴۶۰۴۵۱
اسلام جاودان خرد توضیح داد

توصیه‌های محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد به طبیعت‌گردان

۰
توصیه‌های محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد به طبیعت‌گردان
کبنا ؛مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به در پیش بودن سیزدهم فروردین و سنت دیرینه طبیعت گردی از گردشگران خواست جز ردپا چیزی در طبیعت جا نگذارند.
اسلام جاودان خرد افزود: حجم انبوه زباله، سوختن بخش‌هایی از طبیعت به علت برپا کردن آتش از سوی مسافران، شکستن شاخه‌های درختان و مهمتر از همه کشته شدن حیوانات به علت برخورد با خودرو‌های عبوری به ویژه در مناطق حفاظت شده برخی از وقایع روز طبیعت است که ضرورت دارد برای پیشگیری از این خطرات گردشگران مواردی را رعایت کنند.
وی از گردشگران خواست تا از افروختن آتش در طبیعت خودداری کرده و در جایگاه‌های مخصوص، آتش مورد نیاز خود را به طور ایمن و کنترل شده تأمین کنند.
وی بیان کرد: پرهیز از آسیب رساندن به درختان جنگلی، شکستن شاخه‌ها برای تهیه سوخت که خطر افزایش فرسایش خاک را به دنبال دارد نیازمند توجه مسافران و طبیعت گرد‌ها در روز سیزدهم فروردین است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: گردشگران از ر‌ها کردن زباله‌ها و پسماند مواد غذایی از جمله شیشه در طبیعت خودداری کنند و به یاد داشته باشند که شیشه مانند ذره بین می‌تواند باعث آتش سوزی‌های گسترده‌ای در طبیعت شود.
جاودان خرد تأکید کرد: نیاز است گردشگران یک کیسه همراه خود داشته باشند و زباله‌های تجزیه نشدنی مانند مواد پلاستیکی، نایلون، شیشه، قوطی را در آن ریخته و به محل‌های جمع‌آوری زباله در شهر برسانند.
وی عنوان کرد: شهروندان برای گرم کردن غذا و تهیه چای از گاز کوچک سفری استفاده کرده و اگر ضرورت به روشن کردن آتش بود حتماً قبل از ترک محل خاکستر آتش را نیز با آب و خاک خاموش و سرد کنند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد همچنین توصیه کرد که گردشگران از نوشتن یادگاری روی سنگ‌ها و دیوار پناهگاه‌ها و نا زیبا کردن کوهستان خودداری کنند زیرا ممکن است حین حکاکی برروی سنگ‌ها و اصطکاک ناشی از آن جرقه‌ای رخ دهد و موجب آتش سوزی شود.
جاودان خرد اضافه کرد: گردشگران در صورت مواجه شدن با هر گونه حریق در جنگل نسبت به خاموش کردن آن اقدام و یا با مراکز آتش نشانی، محیط زیست ۱۵۴۰و منابع طبیعی۱۵۰۴ تماس گرفته و موضوع را گزارش کنند.
جاودان خرد ابراز کرد: گردشگران به هیچ عنوان وارد مناطق حفاظت شده نشوند زیرا این مناطق از نظر تنوع زیستی آسیب‌پذیری بیشتری دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما

چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

اگر اسرائیل و حامیان‌اش می‌خواهند که این کشور به دریافت کلان آمریکا ادامه دهد باید روایت ...
آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده قرن بعد نیست، آینده همین فردا است. اگر برای ۵ یا ۱۰ یا ۲۰ سال بعد هم آینده‌نگری ...
روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

سیاستگذاری‌های ارزی که در خلال نوسانات نیمه دوم سال انجام شد، به تشدید نوسانات ارز منجر ...
1