تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : ۴۶۰۴۱۱
اخبار استان /

11 توصیه محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد برای روز 13 فرروردین

۰
11 توصیه محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد برای روز 13 فرروردین
کبنا ؛
اداره کل حفاظت محیط زیست استان با صدور 11 توصیه زیست محیطی در رو انس با طبیعت از اصحاب رسانه و مردم طبیعت دوست استان همراهی بیش از پیش را خواستار شد.
به گزارش کبنا نیوز،  13 فروردین روز انس با طبیعت، فرصت مغتنمی است تا محیط زیست با کمک اصحاب رسانه و همراهی  مردم طبیعت دوست، دست به دست هم برای مراقبت بیشتر از طبیعت در این روز مهم اقداماتی را انجام دهد.
در همین راستا، اداره کل حفاظت محیط زیست استان با بیان 11 توصیه محیط زیستی در روز 13 فروردین از اصحاب رسانه و صدا و سیمای مرکز استان خواسته است که با اطلاع رسانی مراقب طبیعت استان باشیم.
در این توصیه ها آمده است:
1-  ازمردم بخواهیم در جاهایی که مستقر می شوند تا حد امکان از افروختن آتش خودداری کنند یا در جایگاه های مخصوص، آتش مورد نیاز خود را به طور ایمن و کنترل شده ، تامین کنند.
2- اطلاعات زیست محیطی مربوط به هر منطقه‌ای را که به آن وارد می‌شوید از مقامات و افراد محلی یا راهنمای تور و مدیر تفرجگاه‌ها کسب کنیم.
3- به درختان آسیب نرسانیم و به کودکان خود بیاموزیم که هرگز به شاخه ها و تنه آن‌ها آسیب نرسانند, قطع درختان جهت تهیه سوخت موجب تشدید خطر فرسایش خاک و از بین رفتن زیبایی منطقه می‌شود. (کهگیلویه و بویراحمد 2 درصد در هکتار بیشترین فرسایش را دارد)
4- از رها کردن زباله‌ها و پسماند مواد غذایی مورد استفاده، از جمله شیشه در طبیعت جداً خودداری کنیم، به یاد داشته باشیم که شیشه به مثابه ذره بین می تواند باعث آتش سوزی های گسترده ای در طبیعت گشته و پسماند رها شده  نیز کمک کار آن باشد.
5- لازم است همیشه یک کیسه همراه خود داشته باشیم و زباله‌های تجزیه نشدنی (مواد پلاستیکی، نایلون، شیشه، قوطی) را در آن بریزیم و به محل های جمع آوری زباله در شهر برسانیم.
6- سعی کنیم برای گرم کردن غذا و تهیه چایی از گاز کوچک سفری استفاده کنیم و اگر ملزم به روشن کردن آتش شدیم در مکان های جدید و نو آتش روشن نکنیم زیرا  ضمن از بین رفتن پوشش گیاهی آن قسمت ممکن است حاشیه آن باعث آتش سوزی گردد.
7-  از نوشتن یادگاری روی سنگ ها و دیوار پناهگاه‌ها و نا زیبا کردن کوهستان خودداری کنیم زیرا  ممکن است حین حکاکی برروی سنگ ها  واصطکاک ناشی از آن جرقه ای رخ دهد و موجب آتش سوزی گردد.
8- در روز طبیعت، تا حد امکان از غذاهای آماده که نیازمند پخت مجدد نیست به همراه داشته باشید. در صورت نیاز به آتش، حتی الامکان از ذغال آماده استفاده کنید حتماً قبل از ترک محل خاکستر آتش را نیز با آب و خاک خاموش و سرد کنیم.
9- در صورت مواجه شدن با هر گونه حریق در جنگل نسبت به خاموش کردن آن اقدام و یا با مراکز آتش نشانی، محیط زیست 1540و منابع طبیعی1504 تماس گرفته و موضوع را گزارش نمایم.
10- به هیچ عنوان وارد مناطق حفاظت شده نشویم این مناطق از نظر تنوع زیستی آسیب پذیری بیشتری دارند.
11- و در آخر هر مکانی را به گونه‌ای ترک نمایم که گویی هرگز به آن منطقه نرفته‌ایم.
نام شما

آدرس ايميل شما

چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

اگر اسرائیل و حامیان‌اش می‌خواهند که این کشور به دریافت کلان آمریکا ادامه دهد باید روایت ...
آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده قرن بعد نیست، آینده همین فردا است. اگر برای ۵ یا ۱۰ یا ۲۰ سال بعد هم آینده‌نگری ...
روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

سیاستگذاری‌های ارزی که در خلال نوسانات نیمه دوم سال انجام شد، به تشدید نوسانات ارز منجر ...
1