تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب : ۴۶۰۴۰۶
در پی افزایش تصادفات؛

علت 50 درصد تصادفات در کهگیلویه و بویراحمد / ترافیک در ورودی و خروجی جاده‌های استان / افزایش ۳۰ درصدی سفر‌های نوروزی در کهگیلویه و بویراحمد

۰
علت 50 درصد تصادفات در کهگیلویه و بویراحمد / ترافیک در ورودی و خروجی جاده‌های استان / افزایش ۳۰ درصدی سفر‌های نوروزی در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛سرعت، سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ و توجه نکردن به جلو عمده دلایل بروز تصادفات جاده‌ایی در کهگیلویه و بویراحمد است.
 سرپرست فرماندهی پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرعت، سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ، تجاوز به چپ، تخطی از سرعت مطمئنه، عدم رعایت حق تقدم، توجه نکردن به جلو، خستگی و خواب آلودگی رانندگان عمده علل بیشترین تصادفات در کهگیلویه و بویراحمد است.
سرهنگ حسن دانایار با بیان اینکه سه جاده یاسوج به بابامیدان، یاسوج به شیراز و یاسوج به اصفهان به ترتیب حادثه خیز‌ترین جاده‌های استان هستند افزود: بیشترین وسایل درگیر تصادفات سواری‌های شخصی و بشترین عامل وقوع تصادفات در کهگیلویه و بویراحمد هم به ترتیب تخطی از سرعت مطمئنه، انحراف به چپ و عدم توجه به جلو بوده است بطوریکه این سه عامل زمینه ساز ۵۰ درصد تصادفات در استان هستند.
سرهنگ دانایار با اشاره به اینکه با آغاز موج دوم سفر‌های نوروزی و افزایش تردد‌ها در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد، افزایش حوادث در جاده‌های استان هم قابل پیش‌بینی است افزود: امروز ۹ فروردین یکی از پر ترافیک‌ترین روز‌های نوروزی بود به طوریکه جاده گچساران به بهبهان و بنادر جنوبی، جاده گچساران به بابا میدان- نورآباد و همچنین یاسوج به اصفهان و یاسوج به بابامیدان در هر دو مسیر رفت و برگشت شاهد ترافیک سنگین در این محور‌ها بودیم.
وی با اشاره به هشدار اداره کل هواشناسی استان مبنی بر ورود سامانه جدید بارشی از پس فردا به استان و پیامد‌های ناشی از این سامانه در دو روز آینده گفت: باتوجه با لغزندگی جاده‌ها و تداوم افزایش تردد‌ها در جاده‌های استان لذا به رانندگان توصیه می‌شود حتماً با سرعت مطمئنه و رعایت فاصله طولی حرکت کرده و از انجام حرکات مخاطره‌آمیز، سبقت و سرعت غیر مجاز و انحراف به چپ خودداری کنند و در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و تراش‌های جاده‌ایی نیز توقف نکنند.
سرپرست فرماندهی پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در استان بیشترین وقوع تصادفات از ساعت ۱۷ تا ۲۲ بر اثر خستگی و خواب آلودگی رانندگان رخ می‌دهد افزود: توصیه می‌شود کاربران جاده‌ایی به خاطر محدودیت دید در شب، دوطرفه بودن بیشتر جاده‌های استان و شیب‌های تند رانندگی را به اواخر شب موکول نکنند و در صورت احساس خستگی و خواب آلودگی با توقف در مکان‌های امن در حاشیه جاده‌ها استراحت کرده و پس از رفع خستگی و خواب آلودگی به رانندگی ادامه دهند.
سرهنگ دانایار اضافه کرد: رعایت نکات ایمنی، توجه به جلو، رعایت فاصله با خودرو جلویی، پرهیز از سبقت‌های غیرقانونی، رعایت سرعت مطمئنه و توجه به نکات ایمنی و علائم راهنمایی و رانندگی در کاهش تصادف‌های جاده‌ای تأثیر مستقیم دارد.
افزایش ۳۰ درصدی سفر‌های نوروزی در کهگیلویه و بویراحمد
عابد محمدی_ مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد_ گفت: در تعطیلات نوروز امسال بیش از ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار وسیله نقلیه در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد تردد کردند.
مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و  بویراحمد گفت: از ۲۴ اسفند سال گذشته تا ۸ فروردین امسال تعداد ۳ میلیون و ۲۵۱ هزار وسیله نقلیه از جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد تردد کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.
عابد محمدی افزود: از این تعداد تردد ۵۲۷ هزار وسیله نقلیه وارد کهگیلویه و بویراحمد و ۴۷۵ هزار وسیله نقلیه از استان خارج شده است.
محمدی با اشاره به شلوغ‌ترین جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد در ایام تعطیلات نوروز اضافه کرد: جاده یاسوج - اصفهان با تردد ۳۱ هزار وسیله نقلیه در روز شلوغ‌ترین جاده کهگیلویه و بویراحمد در این ایام بوده است.
وی با بیان اینکه جاده گچساران به بابامیدان با تردد روزانه ۲۸ هزار وسیله نقلیه در رتبه دوم شلوغ‌ترین جاده‌های استان قرار دارد، ادامه داد: جاده یاسوج - بابا میدان با ۲۳ هزار، جاده کمربندی یاسوج با ۱۸ هزار و جاده دهدشت - بهبهان با تردد روزانه ۱۷ هزار وسیله نقلیه در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای استان بدون اشاره به آمار تصادفات در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد در ایام تعطیلات نوروز امسال گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون بر اثر وقوع تصادفات در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد متأسفانه ۱۶ نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند.
ترافیک در ورودی و خروجی جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد
جانشین پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به تعطیلات اداری پیش رو شاهد افزایش حجم تردد خواهیم بود.

سرهنگ حسن دانایار در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما افزود: پیش‌بینی ما این است که این حجم تردد تا فردا ادامه داشته باشد.
جانشین پلیس راه استان ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته هیچ گونه تصادف منجر به فوتی در استان نداشتیم لذا رانندگان باید برای جلوگیری از هر گونه حادثه به توصیه‌های پلیس توجه کنند.
وی از رانندگان خواست از هر گونه سبقت و سرعت غیر مجاز خودداری کرده و با سرعت مطمئنه برانند.
نام شما

آدرس ايميل شما

چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

اگر اسرائیل و حامیان‌اش می‌خواهند که این کشور به دریافت کلان آمریکا ادامه دهد باید روایت ...
آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده قرن بعد نیست، آینده همین فردا است. اگر برای ۵ یا ۱۰ یا ۲۰ سال بعد هم آینده‌نگری ...
روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

سیاستگذاری‌های ارزی که در خلال نوسانات نیمه دوم سال انجام شد، به تشدید نوسانات ارز منجر ...
1