تاریخ انتشار
سه شنبه ۸ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۲۹
کد مطلب : ۴۶۰۳۵۵
رئیس اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد:

کودک ۲ ساله در رودخانه قلعه رئیسی کهگیلویه و بویراحمد غرق شد + توصیه‌های مهم به والدین

۱
۰
کودک ۲ ساله در رودخانه قلعه رئیسی کهگیلویه و بویراحمد غرق شد + توصیه‌های مهم به والدین
کبنا ؛رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پسربچه ۲ساله از اهالی منطقه جاورده که به همراه خانواده برای تفریح به قلعه رئیسی رفته بود در آب رودخانه این شهر غرق شد.
جهانبخش وحدت نژاد، اظهار داشت: حادثه غرق شدگی این کودک در رودخانه قلعه رئیسی عصر امروز هشتم فروردین ماه به مرکز اطلاع‌رسانی اورژانس پیش بیمارستانی اعلام شد.
وی افزود: امدادگران فوریت‌های پزشکی پایگاه قلعه رئیسی در کمترین زمان به محل اعزام شدند و برای احیای کودک غرق شده از در مسیر محل حادثه تا مرکز درمانی تلاش کردند اما این کودک در درمانگاه این شهر جان خود را از دست داد.
وحدت نژاد تأکید کرد: با توجه به وجود رودخانه‌های خروشان در استان، بسیاری از این رودخانه‌ها با وجود ظاهری آرام، بسیار خطرناک و عمیق هستند، به نحوی که فرد بعد از چند قدم جلو رفتن در رودخانه، متوجه عمق زیاد آن و گرفتار گرداب کنار رودخانه می‌شود.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این دومین مورد غرق شدگی کودکان استان در تعطیلات نوروزی امسال است از خانواده‌های دارای فرزند خردسال خواست برای حفظ جان فرزندان خود از حضور در ساحل رودخانه‌های خروشان خودداری کنند.
وحدت نژادتأکید کرد: برای پیشگیری از غرق شدن کودکان به هیچ وجه، تشت‌های آب، لگن‌ها یا حوضچه‌های کوچک آب را در جایی که کودک خردسال وجود دارد، بدون توجه ر‌ها نکنید و همچنین در حمام و حین استفاده از وان، مراقب کودکان باشید.
مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در صورت مواجهه با یک غریق، اگر با فن نجات غریق آشنا نیستید، سعی کنید تنها با استفاده از چوب یا طناب یا جلیقه نجات و یا تشکیل زنجیره انسانی به او کمک کنید.
وی بیان کرد: برای نجات یک غریق، نخست امنیت خود را در نظر بگیرید و از پشت به غریق نزدیک و از او بخواهید تقلا نکند و پس از رساند غریق به ساحل، به سرعت با اورژانس تماس بگیرید.
به گزارش کبنا، استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۶۶ رودخانه دائمی و فصلی یکی از استان‌های آسیب‌پذیر در زمینه غرق شدگی است. وجود دریاچه و سد‌های کوثر، مارون و بیش از ۱۰ رودخانه پرآب، کانون پرمخاطره‌ای برای سلامت مسافران، گردشگران و حتی جوانان کهگیلویه و بویراحمدی در فصل گرما به وجود آورده است.
آمار‌های غرق شدگی کهگیلویه و بویراحمد به نسبت جمعیت آن بالاست این در حالی است که استان فاقد خط ساحلی بوده و وجود رودخانه‌های خروشان، سد‌ها و آبگیر‌ها در استان حتی شناگران ماهر را هم به کام مرگ کشانده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

United States
خدا صبر بده به پدر و مادرش
این مردم ما کی یاد میگیرن تا بچه هاشون کوچکن تفریح کنار رودخونه رو کنار بذارن
کافیه آدم ی لحظه حواسش پرت بشه
چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

اگر اسرائیل و حامیان‌اش می‌خواهند که این کشور به دریافت کلان آمریکا ادامه دهد باید روایت ...
آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده قرن بعد نیست، آینده همین فردا است. اگر برای ۵ یا ۱۰ یا ۲۰ سال بعد هم آینده‌نگری ...
روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

سیاستگذاری‌های ارزی که در خلال نوسانات نیمه دوم سال انجام شد، به تشدید نوسانات ارز منجر ...
1