تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۴۷
کد مطلب : ۴۶۰۲۳۱
در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

انتقاد شهامت از شهرداری‌ها / ضعف شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد در ایام نوروز/ شب‌های تاریک یاسوج

۷
۰
انتقاد شهامت از شهرداری‌ها / ضعف شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد در ایام نوروز/ شب‌های تاریک یاسوج
کبنا ؛سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از کاهش ۴۰ درصدی فوتی‌های حوادث رانندگی در ایام نوروز خبر داد و گفت: دستگاه‌ها در پی هشدار نارنجی هواشناسی در آماده باش کامل باشند.
به گزارش کبنا، عیسی شهامت عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به استان از روز یکشنبه ششم فروردین اظهار داشت: همه دستگاه‌های عضو ستاد بحران در پی ورود سامانه بارشی در آماده باش کامل باشند.
وی با اشاره به سرمازدگی محصولات کشاورزی افزود: جهاد کشاورزی از طریق رسانه‌ها، اطلاع‌رسانی لازم برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی را انجام دهد.
شهامت از دستگاه‌هایی که در حال ارائه خدمات به مسافرین و می‌همانان نوروزی هستند، قدردانی کرد و افزود: راهداری، میراث فرهنگی و گردشگری، هلال احمر، اورژانس ۱۱۵، پلیس راه و راهور، آموزش و پرورش و فرمانداری‌ها و شهردارای‌ها دستگاه‌هایی هستند که در ایام نوروز خدمات خوبی به می‌همانان ارائه کردند.
وی با اشاره به در پیش بودن سفر دور دوم دولت به کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه‌ها برنامه‌ها، خواسته‌ها و پیشنهادات خود برای سفر دولت را تا دهم فروردین ارائه کنند در غیر اینصورت از گردنه اخذ اعتبارات دور دوم سفر خارج می‌شوند و مدیر آن دستگاه‌ها مؤاخذه می‌شود.
شهامت در ادامه خواستار همکاری و تعامل بین همه دستگاه‌ها شد و گفت: آموزش و پرورش گلایه دارد که در این ایام نوروز که زمان خدمت‌رسانی به مردم است دستگاه‌های خدمات‌رسان قصد قطع انشعابات را دارند که از دستگاه‌ها می‌خواهم از قطع انشعابات در این ایام خودداری کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شهرداری‌ها توقعات را در ایام نوروز برآورده نکردند، گفت: منکر زحمات شهرداری‌ها نمی‌شویم اما از آن‌ها انتظار می‌رفت در ایام نوروز بیش‌تر پای کار باشند.
وی عنوان کرد: متأسفانه شهرداری‌ها در ایام نوروز ضعف‌هایی داشتند و در ورودی شهر‌ها یک بنر از شهرداری‌ها برای ایام نوروز مشاهده نشد و مردم رنگ و بوی بهار را احساس نکردند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: متأسفانه شورا‌های شهر به جای اینکه پای کار باشند و برای شهر کاری کنند از دولت طلبکار هستند در حالی که ما باید در زمینه عملکرد‌ها و کسری بودجه از آن‌ها طلبکار باشیم.
وی با بیان اینکه وضعیت شهر یاسوج زیبنده نیست، گفت: دولت کمک خوبی به شهرداری‌ها داشته که به تفکیک هر شهرستان اعلام می‌کنیم اما از کم‌کاری‌ها در شورا‌های شهر و شهرداری‌ها غافل نیستیم و حتماً به این موارد می‌پردازیم.
شهامت بیان کرد: جنگ و دعوا‌های شورای شهر و شهرداری‌ها موجب شده اگر عملکرد مثبتی داشتند هم زیرسؤال برود که در سال ۱۴۰۲ با هیچ عضو شورا و شهرداری تعارف نداریم و از دستگاه‌های نظارتی می‌خواهیم به عملکرد شورا‌ها و شهرداران ورود کنند.
وی با بیان اینکه فیبرنوری نقاط کور استان مانند کمربندی یاسوج دیده شود، گفت: با شناسایی و رفع نقاط حادثه‌خیز، آمار حوادث رانندگی منجر به فوت در ایام نوروز ۴۰ درصد کاهش داشته است که‌امیدواریم همین رویه ادامه داشته باشد.
شهامت با ابراز نگرانی از فوت دو کودک ۶ و ۷ ساله در رودخانه‌های استان از شرکت آب منطقه‌ای استان خواست علاوه بر نصب تابلو‌های هشدار دهنده نسبت به شناسایی و احصاء نقاط حادثه‌خیز رودخانه‌ها اقدام کند.
وی بارش ۷۳ میلی‌متری باران در سطح استان را یک نعمت برشمرد و گفت: برای محافظت از منابع آبی استان نیازمند احداث سد هستیم.
شهامت با گلایه از وضعیت شهر یاسوج در شب‌ها گفت: یاسوج شب‌ها تاریک و فاقد جلوه است که شرکت توزیع نیروی برق ملزم است هر چه سریعتر این مشکل را حل کند، ضمن اینکه مشکل روشنایی تونل‌های جاده پاتاوه به دهدشت در منطقه لوداب رفع شود.
هشدار نارنجی در خصوص ورود سامانه بارشی به استان
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه وبویراحمد نسبت به فعالیت یک سامانه بارشی در روز‌های ششم و هفتم فروردین در استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.
علیرضا نیکروز روز با بیان اینکه در این دو روز وزش باد و بارندگی همراه با رعد و برق و تگرگ پیش‌بینی شده است، تأکید کرد: مسافران در حاشیه رودخانه‌ها، کوهپایه‌ها و مکان‌های خطرآفرین مستقر نشوند.
نیکروز اظهار داشت: کشاورزان و باغداران استان با توجه به کاهش دما اقدامات لازم را برای جلوگیری از بروز خسارت ناشی از سرما انجام دهند.
وی ابراز داشت: دامداران نسبت به مدیریت چرای دام خود اقدام و از تردد دام در محل‌های پر خطر از جمله مسیل‌ها و ارتفاعات خودداری و عشایر کوچ رو نسبت به انتقال محل اسکان خود به مناطق امن اقدام کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: اهالی روستا‌هایی که در مجاورت کوه قرار دارند صعود جمعی یا انفرادی به مناطق کوهستانی نداشته باشند تا چالش‌هایی برای خانواده‌ها و نیرو‌های امدادی ایجاد نشود.
نیکروز اظهار داشت: با بارندگی‌ها و حتی گرم شدن هوا و آب شدن برف‌ها، حجم رودخانه‌ها و شتاب آب افزون‌تر می‌شود و از خانواده‌ها و حتی مسافران انتظار داریم در حاشیه رودخانه مستقر نشوند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان به باز بودن راه‌های اصلی و روستایی استان اشاره کرد و گفت: با اقدامات صورت گرفته با هر بارشی ریزش موقتی در برخی از راه‌های روستایی ایجاد می‌شود که بلافاصله توسط راهداری بازگشایی می‌شود.
همچنین مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بارش‌های شدید در روز‌های یکشنبه و دوشنبه گفت: تدابیر لازم برای اسکان مسافران نوروزی‌اندیشیده شود و هشدار‌های لازم از طریق ارسال پیامک به مسافران داده شود.
علیرضا نیکروز بیان کرد: ورزش و جوانان سالن‌های خود را برای اسکان اضطراری در اختیار مدیریت بحران قرار دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
سیاسی ترین انتصاب
علاوه بر شهرداران ضعیف مشکل خودتی و برادرت که اعتقادی به برنامه های دولت ندارید.
Iran, Islamic Republic of
لطفا جلوی گرانی ماسه رابگیرید
Iran, Islamic Republic of
خدایی اگر میتوانی جلوی گرانی ماسه وسیمان رابگیرید
شهروند
Iran, Islamic Republic of
شهرداری یاسوج حداقل کاری که می تونست انجام بده این بود که فلکه هفت سین رو به شکل زیبا تزیین میکرد و یک سفره هفت سین رو بصورت نمادین اونجا داشته باشه.
Russian Federation
مگه خودت سالها نیست ک مدیر کل دفتر امور شهری بودید
مشکل کجاست
امثال خودت که یک شبه زدی ‌ و جاودان شدی
شهروند
United States
اول انتصاب استاندار برای این استان در حد قوارشون نبوده و نخواهد بود دوم شما مدیران سهمیه ای نمایندگان مجلس سوم شورای های زد بندی برای انتصاب شهردار یاسوج همه در یک سطح هستن فقط اخر کلامم اینه به اکثر شهرهای کشور سفر کردم این شهر و استان به دلیل رای گیری های طایفه ای از اخرم اخرتریم از لحاظ اامکانات شهری و مبلمان شهری از روکش اسفالت زیباسازی روشنایی روگذر زیر گذر و………. ای کاش مردم استان ما میشد یک ساعت قبل انتخابات نماینده مورد نظرشون به استان های همجوار سفر میکردن وبعد انتخاب میکردن تاکی باید یه تعداد نماینده رو انتخاب کنیم که فقط برای جیب خودشون و پیمانکارهای که قبل انتخابات کمک مالیشون کردن درامد زایی بشه
شهروند
Iran, Islamic Republic of
چه کسی باید به داد پرسنل بدبخت شهرداری برسه با وجود درآمد زیاد حقوق و مزایاشون معوقه،شهرداری که نتونه حقوق پرسنلشو پرداخت کنه چطور می‌تونه شهر و آباد کنه
چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

اگر اسرائیل و حامیان‌اش می‌خواهند که این کشور به دریافت کلان آمریکا ادامه دهد باید روایت ...
آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده قرن بعد نیست، آینده همین فردا است. اگر برای ۵ یا ۱۰ یا ۲۰ سال بعد هم آینده‌نگری ...
روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

سیاستگذاری‌های ارزی که در خلال نوسانات نیمه دوم سال انجام شد، به تشدید نوسانات ارز منجر ...
1