تاریخ انتشار
جمعه ۴ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۲۳
کد مطلب : ۴۶۰۱۳۹
گفت و گوی اختصاصی کبنانیوز با مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد؛

1402 سال ویژه‌ای در احداث راه های روستایی و رفع نقاط حادثه خیز کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود؟ / 11 نقطه پرخطر در کهگیلویه و بویراحمد نیازمند اعتبار است / ۱۱۰ کیلومتر راه روستایی در سال ۱۴۰۱ آسفالت شد/ آخرین وضعیت چند پروژه مهم جاده‌‍ای استان

۳
۰
1402 سال ویژه‌ای در احداث راه های روستایی و رفع نقاط حادثه خیز کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود؟ / 11 نقطه پرخطر در کهگیلویه و بویراحمد نیازمند اعتبار است / ۱۱۰ کیلومتر راه روستایی در سال ۱۴۰۱ آسفالت شد/ آخرین وضعیت چند پروژه مهم جاده‌‍ای استان
کبنا ؛
یکی از دستگاه‌هایی که در عین گم نامی خالصانه در جاده‌ها به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است که نقش بسیار مهمی بویژه در ایام تعطیلات و همچنین ایام برفی و بارانی دارد، از طرفی بخش زیادی از پروژه‌های جاده‌سازی نیز به این اداره کل برمی گردد. با عابد محمدی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت و گویی در خصوص آخرین وضعیت جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد و وضعیت پروژه‌ها ترتیب دادیم که می‌خوانید.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، عابد محمدی_ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد_ ضمن تبریک سال نو و حلول ماه رمضان، گفت: هر ساله از اول اسفندماه با فروکش کردن باران و نزولات جوی مجموعه راهداری آمادگی خود را برای خدمات‌رسانی اعلام می‌کند.
        
آمادگی کامل راهداری کهگیلویه و بویراحمد برای پذیرش مسافران نوروزی
محمدی گفت: از اوایل اسفند استقبال از مسافران نوروزی آغاز می‌شود و با وجود بارش‌های باران و برف در این ایام باید اقدامات لازم برای ایمن‌سازی راه‌ها و تردد راه‌ها انجام دهیم.
وی گفت: یکی از مهمترین اقدامات راهداری پیش از ایام نوروزی ترمیم چاله‌ها و لکه‌گیری راه‌های آسیب دیده از بارش‌ها و نمک پاشی بود که در اولویت قرار دادیم. تعمیر و ترمیم روشنایی تونل‌ها و معابر، تعمیر یا نصب تابلو‌های راهنمایی و رانندگی، خط کشی راه‌ها انجام گرفت. رفع نقاط پرحادثه و آشکارسازی این نقاط از دیگر اقداماتی بود که در دستور کار قرار گرفت.
مدیرکل راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نصب ۳۰ کیلومتر نیوجرسی در یک سال اخیر از اقدامات ویژه‌ای بود که از تصادفات احتمالی در این مسیر‌ها جلوگیری کرد.
محمدی گفت: خوشبختانه مسیر‌های استان کهگیلویه و بویراحمد آمادگی کامل برای پذیرش مسافران نوروزی را دارد.
وی با بیان اینکه تردد ورودی به استان ۴۰ درصد افزایش یافته، افزود: این موضوع نشان می‌دهد که کهگیلویه و بویراحمد توان پذیرش این میزان مسافر را دارد.
اصلاح ساختاری روشنایی تونل‌ها با تکنولوژی جدید

محمدی گفت: در یک سال اخیر روشنایی ۳ تونل یاسوج بابامیدان که مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد است با تکنولوژی جدید  اصلاح ساختاری شد و به بهره‌برداری رسید.
مدیرکل راهداری استان گفت: ۱۲ تونل در مسیر یاسوج بابامیدان داریم که ۶ تونل به مناقصه رفت و در سال ۱۴۰۲ این نوید را می‌دهیم که روشنایی تونل‌ها کاملاً اصلاح ساختاری می‌شود، ۶ تونل دیگر نیز با تجهیزات موجود اصلاح می‌شوند تا زمانی که بتوانیم اعتبار‌های بهتری برای اصلاح ساختاری آن‌ها اخذ کنیم.
اهمیت سیستم پایش تصویری برای مدیریت راه
محمدی با اشاره به مدیریت راه‌ها از شیوه‌های جدید، بیان کرد: در سال گذشته ۱۰ دوربین نظارت تصویری در گردنه‌ها و نقاط مهم را ارتقا دادیم و همچنین ۳ دوربین دیگر را نیز اضافه کرده‌ایم که راه‌اندازی می‌شوند.
مدیرکل راهداری خاطرنشان کرد: در راهداری زمستانی و دیگر مواقعی که مستعد خطر و تصادف هستند سیستم پایش تصویری و مرکز مدیریت راه نیاز داریم.
عابد محمدی با اشاره به اینکه در ورودی مارگون و همچنین محور یاسوج سی سخت که منطقه برف‌گیری است دستگاه دوربین اضافه خواهیم کرد، افزود: برای محور پاتاوه دهدشت و محور سپیدار-سادات-سرفاریاب نیز برنامه‌های جدیدی برای نصب دوربین داریم.
وی با اشاره به اینکه ۲۱ دوربین ثبت تخلف داریم، افزود: ۴ دوربین به دلایل مختلف از رده خارج شده‌اند و استفاده نمی‌شوند، دو دستگاه را به مدار بازگرداندیم و هم اکنون ۱۹ دوربین فعال هستند. دو دستگاه در منطقه یاسوج سی سخت نیز بعد از تعطیلات نوروزی بطور کامل در مدار قرار خواهد گرفت.
محمدی گفت: یکی از مهمترین اقدامات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شناسایی و اولویت‌بندی نقاط حادثه خیز و پرتصادف در شبکه راه‌ها است و قدم بعدی تأمین اعتبار و اصلاح این نقاط است.
مدیرکل راهداری استان افزود: نقاط حادثه خیز به دو بخش تقسیم می‌شود، برخی نقاط پرتصادف و دارای اولویت، پرهزینه و دیربازده هستند که در سال ۱۴۰۱ توانستیم عملیات اجرایی ۱۰ نقطه را شروع کنیم یا بخشی از آن‌ها مرحله تعیین پیمانکار را گذرانده‌اند.
وی گفت: با توجه به اینکه فصل زمستان را داشتیم و امکان فعالیت عمرانی وجود نداشت عملیات اجرایی آن به بعد از تعطیلات نوروزی موکول شده است.
پیشرفت ۳۰ درصدی پروژه محدوده تونل گل زردی تا سرگچینه
محمدی به اصلاح نقاط حادثه خیز جاده‌ای اشاره کرد و گفت: از جمله نقاط مهمی که در یک سال گذشته شروع شده محدوده تونل گل زردی تا سرگچینه به طول ۶ کیلومتر است که در محور‌های استانی بسیار پر تصادف و پر ترافیک است. بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی پروژه است و بالغ بر صدمیلیارد تومان اعتبار دارد.
تمام تلاش ما این است که باند دوم این جاده احداث شود و در سال ۱۴۰۲ زیر بار ترافیک برود.
پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه محور باشت چرام
وی گفت: پروژه دیگر ۶ کیلومتر در محور باشت چرام است که دو پیمانکار دارد، این مسیر حادثه خیز به دلیل نبود اعتبار در چند سال گذشته غیرفعال شده بود و در سال ۱۴۰۱ شروع کردیم و در حال حاضر ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در سال ۱۴۰۲ زیر بار ترافیک می‌رود. این راه قوس‌های مختلفی دارد و اصلاح می‌شود و جاده نیز ارتقای درجه پیدا می‌کند.
وضعیت پروژه محور معروف به چشمه پلنگی
محمدی بیان کرد: یکی دیگر از قوس‌های خطرناک در سه راهی سپیدار در محور یاسوج بابامیدان به طول ۲ کیلومتر معروف به چشمه پلنگی است و خیلی از هموطنان را به کام مرگ کشانده است، عملیات اجرایی این مسیر بعد از تعطیلات عید شروع خواهد شد.
آغاز پروژه تقاطع تمنک و معبر سپیدار-سادات در سال جدید
وی با بیان اینکه عملیات اجرایی تقاطع تمنک در جاده اصفهان آغاز می‌شود، گفت: معبر سپیدار-سادات مسیر ۴ کیلومتری و پر خطر است که پیمانکار تعیین شده و در اوایل سال عملیات اجرایی پروژه شروع خواهد شد.
اصلاح نقاط کم هزینه و زودبازده
محمدی با بیان اینکه برخی نقاط کم هزینه و زودبازده هستند، گفت: بصورت هفتگی و ماهانه این نقاط را شناسایی و اصلاح می‌کنیم، نقاطی که با هزینه‌های ۲۰۰ و ۳۰۰ میلیونی ایراد آن‌ها رفع می‌شود.
۱۱ نقطه پرخطر در کهگیلویه و بویراحمد نیازمند اعتبار است
وی گفت: بر اساس ارزیابی‌ها در کمیسیون ایمنی راه‌های کشور داده‌های تصادفات در سال‌های ۹۸ و ۹۹ و ۱۴۰۰، در سامانه جامع راهداری وارد کردیم و از ۸۰۰ نقطه حادثه خیز کشوری، ۱۱ نقطه در کهگیلویه و بویراحمد حادثه خیز و خطرناک اعلام شد.
وی گفت: برای این ۱۱ نقطه آشکارسازی و نصب تابلو و خط کشی و خاک‌ریزی انجام گرفت تا خطر تصادف را به حداقل برسانیم تا زمانی که اعتبار ابلاغ شود و بتوانیم در جهت رفع معضل این نقاط برآییم.
انقلابی در راه‌های روستایی / افزایش بیش از دو برابری جاده‌های روستایی
محمدی با اشاره به اینکه تأمین اعتبار راه‌های روستایی قانوناً از بودجه و اعتبارات استانی انجام می‌گیرد، گفت: یکی از مهمترین اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در سال ۱۴۰۱ که با حمایت مجموعه استان انجام گرفت، اعتبارات خوبی در خصوص راه‌های روستایی تخصیص یافت، این اعتبارات به بهترین نحو هزینه شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۱۱۰ کیلومتر راه روستایی در سال ۱۴۰۱ آسفالت شد که اتفاق بزرگی بود. در مقایسه با سال سال‌های قبل، در سال ۹۹ حدود ۱۹ کیلومتر راه روستایی را آسفالت کردیم، در سال ۱۴۰۰ این میزان به ۴۰ کیلومتر و در سال ۱۴۰۱ به ۱۱۰ کیلومتر رسید.
محمدی بیان کرد: اتفاق مهم دیگر این بود که علارغم محدودیت‌های قانونی از اعتبارات ملی معادل ۲۰۰ کیلومتر برای نگهداری و روکش آسفالت راه‌های روستایی اخذ کردیم که برای اولین بار در استان اتفاق افتاد.
مدیرکل راهداری استان گفت: پروژه‌های متعددی را در اسفندماه شروع کردیم، پروژه محور سراسیاب ممبی، و پروژه الهی آباد بهمئی در حال اجرا است، بخش زیادی در حال مناقصه است و بخشی نیز پیمانکار مشخص شده است.
مدیرکل راهداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حوزه راه‌های روستایی؛ بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان در اعتبارات سال ۱۴۰۱ به کهگیلویه و بویراحمد درنظر گرفته شده که ۳۸ درصد تخصیص داده شده است و گفته شده که در ۱۵ فروردین ماه نیز بخش دوم اعتبارات تخصیص می‌یابد.
محمدی بیان کرد: از اعتبارات متمم سفر ریاست جمهوری ۴۰۰ میلیارد تومان برای توسعه راه‌های روستایی و ۱۰۰ میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز در نظر گرفته شد که بخشی از این اعتبار ابلاغ شده و منتظریم که از طرف وزارت راه به اداره کل حمل و نقل جاده‌ای منتقل خواهد شد.
مدیرکل راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد در انتها گفت: انتظار ما این است که سال ۱۴۰۲ سالی ویژه در احداث راه‌های روستایی و رفع نقاط حادثه خیز در راه‌های استان باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مهندس
United Arab Emirates
درود بر مرد پرتلاش و بی ادعا
ناش
Iran, Islamic Republic of
واقعا مدیری توانمند ، باسواد وبا وجدان کاری بالا هستن
Romania
سلام ضمن تبریک سال نو خدمت همه عزیزان جاده روستای باوری روبروی جوزار در بخش کبگیان حدود دو کیلومتراست آلان در جمهوری اسلامی حدود پنچ بار زیر سازی شده آماده آسفالت بوده ولی هنوز آسفالت نشده وهمینطور پول بیت المال حیف ومیل پیمانکاران می شود وکسی هم نظارت نمی کند هر بار هم مراجعه می کنم وعده سال بعد را می دهند
چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

اگر اسرائیل و حامیان‌اش می‌خواهند که این کشور به دریافت کلان آمریکا ادامه دهد باید روایت ...
آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده قرن بعد نیست، آینده همین فردا است. اگر برای ۵ یا ۱۰ یا ۲۰ سال بعد هم آینده‌نگری ...
روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

سیاستگذاری‌های ارزی که در خلال نوسانات نیمه دوم سال انجام شد، به تشدید نوسانات ارز منجر ...
فایل های مرتبط
1