تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب : ۴۶۰۱۲۲
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خبر داد؛

برخورد یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با مخربان منابع طبیعی

۷
۰
برخورد یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با مخربان منابع طبیعی
کبنا ؛
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد صیانت و حفاظت از منابع ملی را وظیفه همه دانست و گفت: یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با مخربان منابع طبیعی برخورد جدی می‌کند.
به گزارش کبنا، سرهنگ جانی نسب ، به رویش زودهنگام گیاهان دارویی و مرتعی در استان اشاره و اظهار کرد: هجوم مردم به عرصه‌های ملی موجب ریشه‌کن شدن گیاهان مرتعی از جمله «بیلهر» شده است.
وی افزود: گیاهان دارویی متعددی در استان وجود دارد که می‌توان با استفاده از آنها بسیاری از بیماری‌ها را درمان کرد ضمن این که می‌توان با استفاده از این داروها از به وجود آمدن بسیاری بیماری‌ها نیز پیشگیری کرد.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: متاسفانه تخریب منابع و بوته‌کنی گیاهان از جمله «بیلهر» در اواخر زمستان و اوایل فصل بهار باعث از بین رفتن و نابودی این گونه گیاهی و تخریب منابع طبیعی خواهد شد.
این مسئول ادامه داد: علی‌رغم اینکه یگان حفاظت منابع طبیعی استان در عرصه‌ها حضور داشته و از حضور و ورود غیرمجاز افراد جلوگیری می‌کند ولی باز هم این روزها شاهد خرید و فروش این گیاه به صورت عام در بازار هستیم.
سرهنگ جانی نسب با اشاره به اینکه دستگاه‌هایی مانند شهرداری و اداره امور صنفی متولی جمع‌آوری اقلام غیرمجاز در سطح شهر هستند، از این دستگاه‌ها خواست برخوردهای قاطع و قانونی با این افراد داشته باشند.
وی برخورد یگان حفاظت با افرادی که اقدام به خرید و فروش گیاهان دارویی و مرتعی در سطح شهر می‌کنند را علاوه بر دخالت در کار سازمان شهرداری، باعث به وجود آمدن جو بدبینی نسبت به منابع طبیعی استان دانست و خواستار همکاری سازمان شهرداری جهت شناسایی و جمع‌آوری افراد خاطی در سطح شهر شد.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آیه یک سوره انفال در قرآن کریم از مردم استان خواست نسبت به حفظ و حراست از منابع ملی و عدم ریشه‌کنی گیاهان مرتعی و منابع ملی کوشا باشند.
سرهنگ جانی نسب به افرادی که بدون در نظر گرفتن قانون و مقررات به عرصه‌های منابع طبیعی وارد شده و اقدام به ریشه‌کنی گیاهان مرتعی می‌کنند، هشدار داد و تصریح کرد: یگان حفاظت منابع طبیعی با همکاری دستگاه قضایی استان در عرصه‌ها حضور داشته و در صورت مشاهده افراد در عرصه‌های منابع طبیعی مطابق قانون و مقررات به شدت با آنها برخورد قاطع خواهد کرد.

وی در ادامه به مشکلات در یگان حفاظت منابع طبیعی وآبخیزداری استان اشاره کرد وگفت؛ یگان حفاظت منابع  طبیعی استان زمانی که کلی نیرو داشت وحداقل از لحاظ منابع انسانی دروضعیت بسیار مطلوبی بسر میبرد،همین وضعیت وشاید به مراتب بدتر هم بود وسودجویان گیاهان کوهی به هر روشی بازار خودشان را داشتنداما های بوی جناب ضربی و ضربی هابلند نشد وکسی اینچنین مرثیه سرایی نکرد وکسی بفکر نبوداما حالا را نگاه کنید، از نظر نیروی انسانی ما در بدترین وضعیت ممکن بسر میبریم واجازه گرفتن نیرو را به منابع طبیعی نمیدهند،، برای نمونه اداره منابع طبیعی  درشهرستان باشت۲ نیرو دارد، در بقیه نقاط هم تعداد نیرو بسیار کم هست، و همچنین در شهرستان های  کهگیلویه و بویراحمدکه خودشان یک حوزه بسیار گسترده در سطح استان هستند اکنون در منابع طبیعی کهگیلویه،حتی یک نفر راننده در اختیار ندارد هر ۴ خودرو اداره بدون راننده هستند، چون راننده ها همه قبل از برج ۷ بازنشسته شدند، نیروی خدماتی اصلا ندارد. در صورتی که استاندارد  محافظت از عرصه های منابع طبیعی بین هر ۶ هزار تا۱۰ هزار هکتار باید یک قرقبان داشته باشد ولی در حال حاضر  از هر ۳۰ هزار هکتار یک‌ قرقبان در حال محافظت است، نهایتآ ما با کدامین داشته ها میتوانیم جلوی ریشه کنی گیاهان مرتعی و قاچاق زغال وهیزم را بگیریم هرچند ما در انجام وظایف خود هرگز کوتاهی نخواهیم کرد و با تمام توان و قدرت از انفال دفاع خواهیم کرد و اگر چنین نکنیم خیانت به نان حلال خودمان در وهله اول و بعد خیانت به کل مردم استان و بیت المال است.
سرهنگ جانی نسب در پایان افزود: از رسانه ها و فعالان زیست محیطی انتظار میرود مغرضانه قلم نزنندداشته های قبل را با حال مقایسه کنید وبراساس وجدان قلم بزنیم،وضعیت موجود را بنگرید ودر راستای رسالت خود نسبت به اهمیت منابع طبیعی برای مردم وفرهنگ سازی قدم بردارند،از خودمردم انتظار همکاری وهمچنین از سازمانهای مردم نهاد وفعالین محیط زیستی تقاضای همکاری وهمفکری وحضور میدانی در مناطق نسبت به فرهنگ وترویج منابع طبیعی را داریم.
سرهنگ جانی نسب در ادامه از اجرای طرح مدیریت کوچ بهاره و کنترل ورود و خروج دام به مراتع ییلاقی استان کهگیلویه وبویراحمد خبر داد وافزود؛همزمان با اجرای طرح مدیریت چرا و کنترل ورود و خروج دام به مراتع ییلاقی ، تمامی مبادی ورودی و خروجی مراتع استان با استقرار کمپ کنترل کوچ بهاره تحت رصد کامل است.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان گفت: باتوجه به تشکیل جلسه ستاد کوچ استان که با حضور تمامی مسئولان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی برگزار شد مقرر شد تمامی دامداران و عشایر کوچ‌رو استان با رعایت تقویم کوچ بهاره ، برنامه زمانبندی حرکت کوچ را تنظیم و به هشدارهای لازم توجه کنند.

وی افزود: دامداران و بهره ‌برداران باید از ورود زود هنگام و خارج از تقویم زمان بندی کوچ به مراتع ییلاقی خودداری نمایند در غیر اینصورت برابر مقررات با متخلفان برخورد خواهد شد.
سرهنگ جانی نسب  با بیان اینکه کوچ زود هنگام موجب تخریب پوشش گیاهی در مراتع سردسیری استان خواهد شد افزود: در حال حاضر اکیپ‌های کنترل کوچ در ۴ نقطه استان با ۱۳ اکیپ ثابت و۹ اکیپ سیاردر گلوگاه‌های ورودی در ۴ شهرستان استان مستقر هستند و از کوچ غیرمجاز دامداران و عشایر در ایل راه‌ها جلوگیری خواهند کرد.
او اضافه کرد: ماموران منابع طبیعی به صورت شبانه‌روزی درکمپ‌های کنترل کوچ مستقر در مبادی ورودی و خروجی شهرستان‌ها حضور دارند گفت: این اقدامات در جهت کنترل محورهای مواصلاتی و خروجی شهرستان‌ها و نیز به منظور جلوگیری از کوچ زودهنگام و خارج از فصل دامداران و انتقال دام به مناطق ییلاقی انجام و طی آن از تردد کامیون‌های حمل دام غیر مجاز ممانعت و دامداران متخلف نیز مورد اعمال قانون قرارخواهند گرفت.
او در ادامه با تاکید بر توجه دامداران و عشایرکوچ‌رو به هشدارهای لازم از سوی مسئولان ادارات منابع طبیعی در زمینه رعایت تقویم کوچ بهاره ، از آنان خواست تا در زمان مشخص شده کوچ خود را آغاز نمایند تا با مشکلات قانونی مواجه نشوند.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد در پایان خواستار همکاری مردم وطبیعت دوستان در این زمینه شد و اظهار کرد: تلفن ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع به صورت‌ شبانه‌روزی آماده دریافت اخبار و گزارش‌های مردمی در زمینه هر گونه تخلف در عرصه های منابع طبیعی در سرتاسر استان است.
نام شما

آدرس ايميل شما

جوان
Iran, Islamic Republic of
تو را خدا کاری کنید جنگل و گیاه دارویی در این استان بیشتر ریشه کن نشه به خدا داریم خیانت میکنیم به این منابع و جنگل زیبا در این استان دیگه چیزی از آن نمانده اونهایی که گیاهان دارویی و زغال خرید و فروش میکنن را شناسایی و نقره داغ کنید تا عبرت بشه برای مردم
Iran, Islamic Republic of
امحاء گیاهان بعد از جداشدنشان از طبیعت چه سودی داره؟
امیری
Iran, Islamic Republic of
مدیر منابع طبعیی حمایت میکنه
Iran, Islamic Republic of
لطف جلوی این غارت گران طبیعت بگیرین به خدا این گیاهان سرمایه ملی این استان تمام ریشه گیاهان در آوردن شما از چی می ترسین از مردم بومی کمک بگیرین
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت کن این افرادی که ریشه این طبیعت از بین بردن منابع طبیعی هم کارش درست نیست قرارشد که هر منطقه را به آها لی بسپارند چند سال پیش هم از هر نفر ۲۰۰ هزار تومان گرفتن که تعاونی تشکیل بشه اون موضوع چه شد پول‌های مردم چکار کردین لطفا بازرسین ورود کنند
برام زدم
براجووناکاروشغل ایجادکنیدکم تحویل مردم بدین
Iran, Islamic Republic of
لطفا نگذارید درطبیعت ریشه کن نشوند وگرنه وقتی چیده شدن گرفتن هیچ فایده ای برای طبیعت ندارد
چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

اگر اسرائیل و حامیان‌اش می‌خواهند که این کشور به دریافت کلان آمریکا ادامه دهد باید روایت ...
آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده قرن بعد نیست، آینده همین فردا است. اگر برای ۵ یا ۱۰ یا ۲۰ سال بعد هم آینده‌نگری ...
روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

سیاستگذاری‌های ارزی که در خلال نوسانات نیمه دوم سال انجام شد، به تشدید نوسانات ارز منجر ...
1