تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۲۰
کد مطلب : ۴۵۹۸۰۷
در نشست خبری با رئیس منابع طبیعی کهگیلویه مطرح شد؛

چرا باید کوه سیاه منطقه ای حفاظت شده اعلام شود؟ / برخورد با کسانی که برداشت بی رویه از گونه های گیاهی دارند / منابع طبیعی با کمبود نیرو مواجه است / پیشگیری از آفت درختان بلوط

۰
چرا باید کوه سیاه منطقه ای حفاظت شده اعلام شود؟ / برخورد با کسانی که برداشت بی رویه از گونه های گیاهی دارند / منابع طبیعی با کمبود نیرو مواجه است / پیشگیری از آفت درختان بلوط
کبنا ؛رئیس منابع طبیعی کهگیلویه گفت: کوه سیاه در حوزه لنده، دیشموک و چاروسا قرار دارد و به دلیل غنی بودن این کوه بیشتر در معرض افراد سودجو قرار می‌گیرد انتظار می‌رود که منطقه ای حفاظت شده اعلام شود.
علی کریمی رئیس منابع طبیعی کهگیلویه به نقش فرهنگ هنر و رسانه در حفاظت از منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: در راستای حفظ این طبیعت خدادادی رسانه‌ها باید نقش خود را بدرستی ایفا کنند. 
کریمی منابع طبیعی را متعلق به همه مردم دانست و افزود: اگر در حفظ آن سهل انگاری شود خیانت است. 
وی با بیان اینکه رسانه هر گونه سهل‌انگاری در خصوص انفال مشاهده کردند آن را نقد کنند افزود: اگر توانایی حفاظت از منابع طبیعی را نداشته باشم همان بهتر که کنار بروم و جای خود را به کسی دیگر بدهم که بتواند از انفال حفاظت کند.
کریمی در ادامه با بیان اینکه بیش از ۲۰ هزار نهال با مشارکت مردم در هفته درختکاری توزیع رایگان و غرس شد گفت: در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری ما در سال آینده در طرح کاشت یک میلیارد درخت ۲۰ هزار نهال دیگر با مشارکت سازمان ها غرس خواهد شد.
وی گفت: سهمیه تولید منابع طبیعی کهگیلویه ۵۰۰ هزار اصله نهال است که امیدواریم با مشارکت شهرداری و پتروشمی به یک میلیون برسد. 
رئیس منابع طبیعی کهگیلویه در پاسخ به سوال خبرنگار کبنا که پرسید با توجه به فرا رسیدن فصل بهار چه برنامه ای برای حفاظت از گیاهان کوهی دارید؟ گفت: درسته که منابع طبیعی کهگیلویه با کمبود نیرو مواجه است اما با افرادی که برداشت بی‌رویه از گونه‌های گیاهی دارند و آن ها در خطر انقراض قرار می‌دهند برخورد جدی می‌شود.  
کریمی در ادامه تصریح کرد: اما مردم باید برای حفظ منابع طبیعی تلاش کنند که طبیعت را با دستان خود نابود نکنند. 
وی افزود: راه های ارتباطی به کوه ها که برای امور عشایر بازگشایی شد را در این فصل مسدود خواهیم کردو اجازه اینکه خودرو در آن قسمت تردد کند را نخواهیم داد. 
کریمی گفت: کوه سیاه در حوزه لنده دیشموک و چاروسا قرار دارد و به دلیل غنی بودن کوه که بیشتر در معرض افراد سودجو قرار میگیرد انتظار می رود که منطقه ای حفاظت شده اعلام شود. 
وی در ادامه تصریح کرد: برای پیشگیری از آفت درختان بلوط از هفته آینده طرح محلول‌پاشی در مناطقی از جمله چاروسا و حوزه دشمن‌زیاری که درگیر آفات شدند اجرا می‌شود. 
رئیس منابع طبیعی کهگیلویه با اشاره به کمبود نیرو در منابع طبیعی گفت: در برخی حوزه‌ها مثل دشمن‌ زیاری اصلا نیرو نداریم و در دیشموک با وسعت ۹۵ هزار هکتار پوشش جنگلی و گیاهان دارویی، تنها توسط یک قرق‌بان حفاظت می‌شود‌.
نام شما

آدرس ايميل شما

آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده قرن بعد نیست، آینده همین فردا است. اگر برای ۵ یا ۱۰ یا ۲۰ سال بعد هم آینده‌نگری ...
روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

سیاستگذاری‌های ارزی که در خلال نوسانات نیمه دوم سال انجام شد، به تشدید نوسانات ارز منجر ...
ایران و عربستان؛ پایان نقش تندروها

ایران و عربستان؛ پایان نقش تندروها

چینی‌ها در سیاست خارجی خود اصلی را تحت عنوان توسعه مسالمت‌آمیز به عنوان راهبرد اصلی چهل ...
1