تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۲۵
کد مطلب : ۴۵۹۷۰۹
کبنا گزارش می دهد؛

قیمت های سرسام آور مانتو و لباس در یاسوج / جولان مانتوهای یک و دو میلیونی

۴
۳
قیمت های سرسام آور مانتو و لباس در یاسوج / جولان مانتوهای یک و دو میلیونی
کبنا ؛
به یکی از فروشگاه های بزرگ مانتو یاسوج وارد می شوم، مانتوها چندان بد نیست، ولی نه چندان جنس خوبی دارند و نه سایزهای خوبی. ولی کیف های فروشگاه جنس های خوب و شیکی هستند، قیمت می پرسم، خانم می گوید: اینها جنس خارجی ن، بالای یک میلیون تومان، یکی از کیف ها را می پرسم، می گوید: یک میلیون و 700، ولی بالای اتاق پرو کیف های ایرانی هم داریم، ارزان تر است.
به گزارش کبنا نیوز، در بازار یاسوج قیمت لباس و پوشاک سرسام آور است، اگر چند ماهی به بازار سر نزده باشید و در بحبوحه عید قصد خرید به سرتان بزند و در چند فروشگاه سری بزنید، قطعا از قیمت های موجود حیرت می کنید.
فروشگاه های پوشاک در بازار یاسوج دو بخش هستند، فروشگاه های جدیدتر اجناس گران تر دارند، بخش دیگر که بازار قدیم است اجناس کمی پایین قیمت تر هم پیدا می شود. در فروشگاه های جدید و مد روز تر قیمت مانتو از 600 هزار تومان است تا یک میلیون و دو میلیون، خیلی سخت بشود مانتوی 500 هزار تومانی در این مانتوفروشی ها پیدا کرد. هر چقدر که مانتوها گران هستند، اجناس ضعیف و بدردنخورند. اغلب مانتوها فری سایز و اوور هستند. پارچه های ضعیف و درجه دو و حتی درجه سه بکار رفته و  ارزش خرید پایین تری دارند، مانتویی که قیمت 600 هزار تومان خورده، می بینی دکمه اش در حال کندن است، یا نخ کش شده است، مدل خوبی ندارد.
در فروشگاه های قدیمی تر قیمت ها از 400 هزار تومان به بالا است، یعنی نمی توانید پایین تر از این قیمت را پیدا کنید. همان قیمت های 400 تومانی را که ببینید متوجه جنس ضعیف و مدل ساده مانتو می شوید. قیمت مانتوهایی که خرج کار دارند، یا مانتوهای زنانه، بالای یک و نیم میلیون هستند. مانتوهای کوتاه و ساده و بی دکمه و بدون هیچ مدل خاصی بالاتر از 400 و 500 تا 900 هزار تومان قیمت دارند. حتی خیاط ها هم دیگر حوصله دوختن ندارند و تولیدی ها مانتوها را ساده به فروشگاه ها می سپارند. قاعده خیاطی هم تغییر کرده، در مدل های کنونی که قیمت بالایی هم دارند، آستین عروسکی یا آستین مچی به گونه ای دوخته می شود که پارچه کمتری ببرد، در عوض مانتو زیبایی خود را از دست می دهد.

قیمت مانتو 968 هزار تومان
اقشار ضعیف مایحتاج روزانه را می خرند، اقشار متمول مانتو و کیف و کفش
با چنین قیمت هایی و چنین پارچه های ضعیفی که مانتو را چند بار مصرف می کند، خیلی از خانواده ها از خرید مانتو و پوشاک صرف نظر می کنند. با پول عیدی، این روزها در بازار یاسوج غالبا قشر متمول جامعه مشغول خرید لباس و پوشاک و کفش هستند، اقشار ضعیف بالاجبار به خرید مایحتاج روزانه خود اکتفا می کنند.
یک خانواده کارگر یا کارمندی که چند فرزند دارد چطور می تواند شب عید برای فرزندش البسه بخرد؟ اگر برای هر نفر از افراد خانواده بخواهد یک کالا فقط بخرد، برای هر نفر چیزی بین 800 تا 1 میلیون تومان هزینه کند. و اگر هزینه ها را برای خرید البسه بگذارد، برای خرج و مخارج مایحتاج روزانه چه چیزی برایش باقی می ماند؟
مانتوهای جنس ضعیف و گران
فقط مانتو نیست که قیمت های سرسام آوری دارد، کفش و کیف و شلوار و سایر البسه نیز قیمت های گزافی دارند. کفش اصل و استاندارد خیلی کم پیدا می شود، غالب کفش ها استاندارد لازم را ندارد و اصل نیستند. کفش های اصل و با کیفیت بالای یک میلیون تومان قیمت دارند و کفش های بی کیفیت بین 300 تا حتی 600 هزار تومان قیمت خورده اند.
کفش اصل بالای یک میلیون تومان
یکی از کسبه کفش فروشی در خصوص فروش شب عید می گوید: مردم اصلا مثل قدیم خرید نمی کنند، همه فقط چیزی می خرند که شکم شان را سیر کنند. خیلی کم کفش می خرند، قبلا من 5 کارگر داشتم ولی الان هیچی. خودم هم زیادی هستم.
در یکی از فروشگاه های جدید و مد روز تر در خیابان هجرت ها کفش هایی را قیمت می کنم که بین 400 تا 600 هزار تومان هستند، و فقط ظاهر خوبی دارند، ولی حتی از ظاهر کفش هم مشخص است که کفش اصل نیست و بی کیفیت است. خیلی از این فروشگاه های جدید اجناس بی کیفیت را با قیمت بالا می فروشند.
جای خالی دستگاه های نظارتی
یکی از خریداران در خصوص قیمت ها می گوید: تا حالا شده یک مسوولی بیاید ببیند اینها قیمت فاکتورشان چند است؟ اصلا مشخص نیست که اینها جنس را چند تومان می خرند و چند تومان می فروشند. هر کسی هر چقدر که دلش بخواهد قیمت می گذارد. یک کیف اینجا می بینی 300 تومن، جای دیگه همین کیف 400 تومن. یک جا یک شلوار 250 تومن قیمت دارد، جای دیگری 500 تومن قیمت خورده. من به عینه این تفاوت قیمت را می بینیم ولی به نظر می آید نظارتی وجود ندارد.
قیمت مناسب لباس ها در شبکه های مجازی
با یک سرچ در شبکه های اجتماعی، قیمت لباس و کیف و کفش ها بسیار مناسب تر و کیفیت اجناس نیز بهتر هست. در شبکه های اجتماعی نیز قیمت های متفاوتی پیدا می شود، ارزان و گران. و قیمت مانتوهای 2 میلیونی و بالاتر هم دیده می شود. ولی همین اجناسی که در بازار یاسوج با قیمت های 800 و 900 و بالاتر از یک میلیون می فروشند در شبکه های اجتماعی کمتر از 500 تومان قیمت دارند. در واقع جنس و مدل مانتوها در شبکه های اجتماعی بسیار بهتر هستند و قیمت ها هم مناسب تر.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
دیگه مملکت گل و بلبل.خنده داره همه چی گرون شده صد برابر بد ب مغازو دارا میگن.
Iran, Islamic Republic of
اون بنده خدایی که گفته اجناس مشابه در مغازه ها قیمت های مختلفی دارند اگه ی کم از عقلش استفاده می‌کرد متوجه میشد که مغازه دار مقصر نیست بلکه افزایش قیمت ثانیه ای باعث این اختلاف قیمت میشه
Iran, Islamic Republic of
چرا هیچ کسی نظارت نمیکنه ،قیمت لباس تو یاسوج واویلایه
اتنا
Iran, Islamic Republic of
با اجناس بشددت ضعیف بازار یاسوج و قیمت سرسام آور هم خودم هم خانواده ام دوسالی میشه آنلاین خرید میکنیم و کیفتشون هزاربار بهتر
آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده قرن بعد نیست، آینده همین فردا است. اگر برای ۵ یا ۱۰ یا ۲۰ سال بعد هم آینده‌نگری ...
روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

سیاستگذاری‌های ارزی که در خلال نوسانات نیمه دوم سال انجام شد، به تشدید نوسانات ارز منجر ...
ایران و عربستان؛ پایان نقش تندروها

ایران و عربستان؛ پایان نقش تندروها

چینی‌ها در سیاست خارجی خود اصلی را تحت عنوان توسعه مسالمت‌آمیز به عنوان راهبرد اصلی چهل ...
1