تاریخ انتشار
جمعه ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب : ۴۵۹۵۹۵
مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان کهگیلویه وبویراحمد:

۸۲ هزار نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد جامعه هدف ایثارگری هستند‌

۱
۰
۸۲ هزار نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد جامعه هدف ایثارگری هستند‌
کبنا ؛مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد فلسفه وجودی بنیاد را خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران دانست و گفت: ما امروز در بنیاد به‌عنوان نهادی خدمتگزار که مولود تفکر راهبردی امام راحل (ره) است در هر کسوت و مقامی باید خدمتگزار جامعه ایثارگری باشیم.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، رضا پارسیان نژاد در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج به مناسبت 22 اسفند روز گرامی داشت یاد شهدا اظهار کرد: در سال ۱۳۵۹ دشمن بعثی جنگی تمام عیار علیه کشور ما شروع کرد که مردم در سایه توجهات حضرت بقیه‌الله (عج) و رهبری حضرت امام خمینی(ره) با تمام وجود در عرصه‌های جنگ حضور پیدا کردند‌.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: امروز قریب به سه میلیون و سیصد و چهل نه هزار نفر در کل کشور جامعه هدف بنیاد شهید هستند قریب به ۶۲۰ هزار جانباز و قریب به ۲۳۰هزار شهید گلگون کفن نیز تا این لحظه در کل کشور داریم.
وی بیان کرد: هشت سال دفاع مقدس یکی از طولانی‌ترین و پرهزینه‌ترین جنگ‌های جهان بوده و حتی نسبت به جنگ جهانی دو برابر آن زمان این جنگ بود دشمن بعثی ۷۲هزار اسیر و تعداد ۳۹۵هزار نفر از آنها در این جنگ کشته شدند.
این مسئول گفت: بیشترین اسامی شهدای ما طبق آمار اسامی اهل‌بیت‌(ع) به نا‌م‌های محمد، علی، عباس، اکبر، رضا، قاسم، اصغر هستند که نشان‌دهنده این است که شهدای ما با تاسی از ائمه و اهل‌بیت(ع) و بر اساس همان هویت دینی به صحنه جنگ آمده‌اند قریب به ۴۴درصد سن شهدای ما بین ۱۶تا ۲۰سال بود و تقریبا ۸۲ هزار نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد جامعه هدف ایثارگری هستند‌ تعداد شهدای انقلاب، شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای ترور، شهدای مدافعین حرم، شهدای سلامت قریب به ۱۸۱۵ شهید تقدیم کرده‌ایم اگر چه ممکن است برخی از خانواده‌ها پرونده‌های فرزند خود را به سایر استان‌ها برده یا ممکن است برخی دیگر به این استان آورده باشند.
وی گفت: در این استان قریب ۱۰ هزار و ۷۴۲ جانباز سرافراز که اسوه صبر، مقاومت و ایثارند، داشتیم از این تعداد ۹۶۸۰ نفر در قید حیات هستند تعداد ۱۱۳۲والدین شهدا در استان داریم که قریب به ۷۰درصد والدین شهدا به خاطر شرایط سنی که داشته‌اند از دنیا رفتند تعداد ۶۳ شهید جاویدالاثر و ۱۵۱۸ فرزند یادگار شهید در این استان داریم.
این مسئول یادآور شد: به تعبیر حضرت امام(ره) بنیاد شهید و امور و ایثارگران افضل نهادهاست شهدا الگوی ما هستند و بعضی از شهدای ما در سایر استان‌ها به عنوان سند افتخار از آنها یاد می‌شود شهید عبدالرسول زرین به عنوان برترین تک تیرانداز جهان از این شناخته شده بود شهیدان تقوی به عنوان روحانیون بزرگواری که جامعه ما به به آنها می‌بالد.
وی گفت: با توجه به رصد‌ها و پیگیری‌ها یکی از مشکلات و ابر چالش‌ها در جامعه ایثارگری بحث اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان است که تعداد ۱۸۹ فرزند شهید بیکار در استان داریم که تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا این عزیزان را به کار گیریم در بحث ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت تعداد ۱۵۰۰ زندگی‌‌نامه شهدا و جانبازان در حال مستندسازی است.
این مسئول افزود: به لطف الهی بر اساس برنامه عملیاتی که دکتر قاضی‌زاده هاشمی در زمینه گزارش عملکرد بنیاد شهید استانها داشتند ما آخرین استان بودیم که در شش ماه اول جایگاه ۱۹ را کسب کرده و امروز در جایگاه ششم قرار داریم هر چند نمی‌توانیم مجاهدت و از خودگذشتگی شهدا و خانواده‌هایشان را جبران کنیم.
وی گفت: روز ۲۲اسفند که روز بزرگداشت شهداست برنامه‌های دیگری در جهت تکریم خانواده‌های شهدا داریم و می‌طلبد که همه همکاری لازم را داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
به جای آمار و سرشماری گزارش عملکرد بدهید
روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

سیاستگذاری‌های ارزی که در خلال نوسانات نیمه دوم سال انجام شد، به تشدید نوسانات ارز منجر ...
ایران و عربستان؛ پایان نقش تندروها

ایران و عربستان؛ پایان نقش تندروها

چینی‌ها در سیاست خارجی خود اصلی را تحت عنوان توسعه مسالمت‌آمیز به عنوان راهبرد اصلی چهل ...
ایران قرارداد خرید سوخو-۳۵ از روسیه را نهایی کرد

ایران قرارداد خرید سوخو-۳۵ از روسیه را نهایی کرد

نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل اعلام کرد، ایران قرارداد خرید هواپیمای سوخو-۳۵ از روسیه ...
1