تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۲۱
کد مطلب : ۴۵۹۱۳۲
مدیرکل آموزش و پرورش استان مطرح کرد؛

بحران معنویت بزرگ ترین بلای گرفتار بشریت است/ برای باز سازی تاریخ باید تاریخ را باز خوانی کرد / سقوط نظامی بعد از سقوط فرهنگی اتفاق خواهد افتاد / دانش آموز به دین داری نیاز دارد نه به دین دانی

۱
بحران معنویت بزرگ ترین بلای گرفتار بشریت است/ برای باز سازی تاریخ باید تاریخ را باز خوانی کرد / سقوط نظامی بعد از سقوط فرهنگی اتفاق خواهد افتاد / دانش آموز به دین داری نیاز دارد نه به دین دانی
کبنا ؛به مناسبت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، سرپرست معاونت پرورشی اداره کل، رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه و جمعی از فرهنگیان شهرستان از معاونین و مربیان پرورشی شهرستان کهگیلویه تجلیل شد.
به گزارش کبنا از دهدشت، حسنعلی عزت خواه مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی، به آغاز برنامه های هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی با حضور بر مرقد مطهر علما اشاره کرد و گفت: تا که وحدت میان آموزش و پرورش و علما در ذهن دانش آموزان ما تداعی شود. 
عزت خواه جایگاه علما را مهم دانست و گفت: ارزش عالم و علم در اسلام فراوان است علما پایه گذار تربیت اسلامی بودند و اکنون جا دارد ارزش آنها را بدانیم‌.
وی از شهیدان رجایی، باهنر و بهشتی به عنوان الگوهای مؤثر در عرصه امور تربیتی و تربیت اسلامی یاد کرد و افزود: شهید باهنر مدرسه دین و دانش را افتتاح کرد و بعد دانش آموزی را به جایگاهی رساند که فرمود مدرسه تعطیل می‌شود اما تربیت تعطیل نمی‌شود. 
وی با بیان اینکه اگر امروز بتوانیم رفتار خود را تنظیم کنیم دیگر لازم نیست به دانش آموز امر و نهی کرد افزود: باید اندوخته های نگرشی خود را بالا برد و شیوه رفتار دانش آموز را تربیت کرد. 
عزت خواه از مربیان پرورشی به عنوان سربازان انقلاب یاد کرد و گفت: امروز باید بدانیم یک سرباز چه وظیفه ای دارد، اگر توانستیم یک سرباز را به خوبی بشناسیم می‌توانیم به عنوان سرباز عرصه تعلیم و تربیت انجام وظیفه کنیم.
مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه جامعه ما امروز نیازمند این است که معلم های ما به سمتی حرکت کنند که با اسلحه دانایی و توانایی وارد کلاس درس شوند افزود: اگر معلم دانا نباشد توانایی در کلاس درس به وجود نخواهد آمد. 
وی با بیان اینکه برای بازسازی تاریخ باید تاریخ را باز خوانی کرد افزود: در اعتراضات اخیر حمله دشمن و تمرکز دشمن بر مدارس بود اما در مدارس ما کمترین فعالیتی انجام گرفت. خواستند هویت را کم رنگ کنند و هویت و باور را از ما بگیرند، اما موفق نشدند، و باید هویت ها را در کلاس درس زنده کنیم.
عزت خواه گفت: انتظار می‌رود شما معلمین پرورشی با رفتار، برنامه های خود، بتوانید انتقال مفاهیم کنید و سبب رشد دانش آموز باشید و بدانید سقوط نظامی همیشه بعد سقوط فرهنگی بوده است. 
عزت خواه اظهار داشت: بدانید بحران معنویت بزرگ ترین بلای گرفتار بشریت است که شما باید میدان دار باشید که بشر را از این وضع نجات دهید.
مدیر کل آموزش و پرورش کهکیلویه و بویراحمد بیان داشت: دانش آموز درکلاس درس به دین داری ما بیشتر نیاز دارد تا به دین دانی ما و به خدا داری ما بیشتر نیاز دارد تا خدا دانی ما این مولفه ها را باید باهم آغشته کرد. 
وی تاکید داشت: مربیان پرورشی ما باید بحث عقلانیت را در مدارس خوب مطرح کنند و باید عرفان و معرفت را  اول به دانش آموز بیاموزد و بعد اقدام کند تا بتواند دانش آموزی در تراز حیات طیبه پرورش بدهد.  
عزت خواه تصریح کرد: مربی پرورشی که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را خوب مطالعه نکرده باشد بر نظریه راهبردی این سند اشراف نداشته باشد نمی‌تواند دانش آموزش را به حیات طیبه و در حد تراز انقلاب اسلامی رهنمود کند. 
عزت خواه در پایان گفت: دشمن برای چشم های دانش آموزان ما خوراک تهیه می‌کند و ما برای گوش ها و کسی موفق تر است که خورا برای چشم ها تهیه می‌کند.









نام شما

آدرس ايميل شما

صندلی خاص برای علی دایی

صندلی خاص برای علی دایی

نمی‌توان از جایگاه خاصی که فیفا برای علی دایی در نظر گرفته است، گذشت؛ جایگاهی که همین ...
چین روسیه را مسلح خواهد کرد؟

چین روسیه را مسلح خواهد کرد؟

به گفته فدراسیون دانشمندان آمریکایی در فقدان کنترل تسلیحات موجودی زاردخانه‌های هسته‌ای ...
رئیسی در آستانه شب عید خانه‌تکانی می‌کند؟

رئیسی در آستانه شب عید خانه‌تکانی می‌کند؟

 به تازگی خبرها و شایعاتی درباره تغییرات در کابینه دولت سیزدهم به گوش می‌رسد؛ تغییراتی ...
1