تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۹
کد مطلب : ۴۵۹۰۹۱
برنامه‌های هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی در کهگیلویه آغاز شد

ادای احترام دانش‌آموزان کهگیلویه به آمیراحمد تقوی (+ تصاویر)

۱
ادای احترام دانش‌آموزان کهگیلویه به آمیراحمد تقوی  (+ تصاویر)
کبنا ؛کارکنان آموزش و پرورش کهگیلویه با همراهی دانش‌آموزان دبیرستان غیر دولتی صدف به مناسبت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی با حضور در حوزه علمیه برادران مرقد مطهر آیت‌الله آمیر احمد تقوی را عطرافشانی کردند.
به گزارش کبنا، به مناسبت آغاز هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی مدیر، معاون و کارشناسان واحد پرورشی آموزش و پرورش شهرستان کهکیلویه و مجموعه آموزشی و اجرایی دبیرستان دخترانه غیر دولتی صدف دهدشت با حضور در حوزه علمیه برادران و ذکر قرائت فاتحه و اهدای گل بر روی قبر مطهر عالم ربانی و مؤسس حوزه علمیه مرحوم آمیر احمد تقوی یاد و خاطره‌ایشان را زنده نگه داشتند و به مقام والای آن عالم برجسته ادای احترام کردند.
فریدون فاطمی‌زاده مدیر آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تمجید از مقام شامخ آمیر احمد تقوی مؤسس حوزه علمیه شهرستان کهگیلویه کسب دانش را مقدمه رشد و تعالی دانست و گفت: نظام تعلیم و تربیت کلی و جامع است و شما با کسب علم و دانش و معرفت رشد کرده و به مراتب عالی علمی و معرفی برسید.
فاطمی‌زاده اظهار داشت: ما در مسیر زندگی ضمن هدایت باطنی و فطری و عقلی که خداوند به ما اعطا کرد از نعمت وجود انبیا و ائمه اطهار و علمایی نظیر آمیر احمد تقوی که به عنوان چراغ‌های هدایت برای ما ارسال شدند می‌توانیم مسیر رشد و تعالی را طی کنیم و به مسائل معرفتی برسیم.
وی افزود: آن‌ها راه رشد و تعالی و داشتن زندگی پاک و سالم در دنیا و در آخرت را ترسیم کردند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه به تشریح اهداف تربیتی دستگاه تعلیم و تربیت پرداخت و گفت: مهمترین هدف دستگاه تعلیم و تربیت رشد و تکامل ابعاد مختلف شخصیتی دانش‌آموزان است که در دل این تعلیم و تربیت مباحثی وجود دارد که اگر کاربردی شود آسایش دنیا و آخرت تأمین می‌گردد.
فاطمی‌زاده تقویت هویت دینی، علمی و فرهنگی را در کنار مباحث آموزشی مهم عنوان کرد و گفت: ما دست اندرکاران تعلیم و تربیت وظیفه داریم در کنار همه مباحث آموزشی و دینی به تقویت هویت دینی، علمی و فرهنگی خود و دانش‌آموزان بپردازیم و تاریخچه بزرگان و مفتخر خود را بشناسیم.
وی سهل انگاری در شناخت هویت دینی، تاریخی و.. مفاخر را آسیب جدی دانست و تأکید داشت: سهل انگاری در این موضوع باعث می‌شود که شما به عنوان نسل جوان اطلاعی از پیشینه و هویت تاریخی نداشته باشید و بزرگان علمی، ادبی و دینی خود را نشناسید و این مسأله آسیب جدی به همراه دارد.
فاطمی از نقش فضای مجازی و رسانه‌های بیگانه گفت و غفلت از این موضوع را باعث شکاف بین نسل جوان و هویت دینی عنوان کرد و افزود: ما در شهرستان کهگیلویه عالمان دینی و مذهبی نظیر آمیر احمد تقوی داشتیم که از منطقه محروم کهگیلویه به نجف اشرف مشرف می‌شوند و تحصیلات حوزوی را تا مراتب عالی ادامه می‌دهند و سپس به کهگیلویه برمی گردند و حوزه علمیه تأسیس می‌کنند اما متأسفانه به واسطه سهل انگاری و خود تحقیری توسط برخی معاندان وطنی و بیگانگان در فضای مجازی از وجود و شناخت همچین شخصیت‌های غافل شدیم.
فاطمی‌زاده حوزه علمیه را فرصت مناسبی برای ادامه تحصیلات دانش‌آموزان عنوان کرد و گفت: شما دانش‌آموزان می‌توانید جهت ادامه تحصیل و فعالیت در جهت آشنایی با علوم دینی و قرآنی به حوزه علمیه خواهران مراجعه کنید.
فاطمی‌زاده هفته امور تربیتی را باقیات و صالحات شهیدان باهنر و رجایی دانست و گفت: امروز ۸اسفند همراه با کارکنان حوزه پرورشی آموزش و پرورش کهگیلویه و دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه صدف در حوزه علمیه شهرستان و کنار مرقد منور عالم ربانی حاج میر احمد تقوی جمع شدیم که این هفته و روز را گرامی بداریم.
حجت الاسلام والمسلمین حق جو استاد حوزه علمیه برادران در پایان ضمن تشکر و قدر دانی از حضور مدیر و کارکنان آموزش و پرورش شهرستان و دانش‌آموزان در خصوص مسائل اخلاقی، معرفتی و تربیتی به سخنرانی پرداخت و نکات قابل توجهی را برای دانش‌آموزان مطرح کرد.
در پایان دانش‌آموزان پس از اهدا گل و قرائت فاتحه قبر متبرک آن عالم ربانی را عطر افشانی کردند.
















نام شما

آدرس ايميل شما

صندلی خاص برای علی دایی

صندلی خاص برای علی دایی

نمی‌توان از جایگاه خاصی که فیفا برای علی دایی در نظر گرفته است، گذشت؛ جایگاهی که همین ...
چین روسیه را مسلح خواهد کرد؟

چین روسیه را مسلح خواهد کرد؟

به گفته فدراسیون دانشمندان آمریکایی در فقدان کنترل تسلیحات موجودی زاردخانه‌های هسته‌ای ...
رئیسی در آستانه شب عید خانه‌تکانی می‌کند؟

رئیسی در آستانه شب عید خانه‌تکانی می‌کند؟

 به تازگی خبرها و شایعاتی درباره تغییرات در کابینه دولت سیزدهم به گوش می‌رسد؛ تغییراتی ...
1