کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برنامه‌های هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی در کهگیلویه آغاز شد

ادای احترام دانش‌آموزان کهگیلویه به آمیراحمد تقوی (+ تصاویر)

9 اسفند 1401 ساعت 8:39

کارکنان آموزش و پرورش کهگیلویه با همراهی دانش‌آموزان دبیرستان غیر دولتی صدف به مناسبت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی با حضور در حوزه علمیه برادران مرقد مطهر آمیر احمد تقوی را عطرافشانی کردند.


کارکنان آموزش و پرورش کهگیلویه با همراهی دانش‌آموزان دبیرستان غیر دولتی صدف به مناسبت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی با حضور در حوزه علمیه برادران مرقد مطهر آیت‌الله آمیر احمد تقوی را عطرافشانی کردند.
به گزارش کبنا، به مناسبت آغاز هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی مدیر، معاون و کارشناسان واحد پرورشی آموزش و پرورش شهرستان کهکیلویه و مجموعه آموزشی و اجرایی دبیرستان دخترانه غیر دولتی صدف دهدشت با حضور در حوزه علمیه برادران و ذکر قرائت فاتحه و اهدای گل بر روی قبر مطهر عالم ربانی و مؤسس حوزه علمیه مرحوم آمیر احمد تقوی یاد و خاطره‌ایشان را زنده نگه داشتند و به مقام والای آن عالم برجسته ادای احترام کردند.
فریدون فاطمی‌زاده مدیر آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تمجید از مقام شامخ آمیر احمد تقوی مؤسس حوزه علمیه شهرستان کهگیلویه کسب دانش را مقدمه رشد و تعالی دانست و گفت: نظام تعلیم و تربیت کلی و جامع است و شما با کسب علم و دانش و معرفت رشد کرده و به مراتب عالی علمی و معرفی برسید.
فاطمی‌زاده اظهار داشت: ما در مسیر زندگی ضمن هدایت باطنی و فطری و عقلی که خداوند به ما اعطا کرد از نعمت وجود انبیا و ائمه اطهار و علمایی نظیر آمیر احمد تقوی که به عنوان چراغ‌های هدایت برای ما ارسال شدند می‌توانیم مسیر رشد و تعالی را طی کنیم و به مسائل معرفتی برسیم.
وی افزود: آن‌ها راه رشد و تعالی و داشتن زندگی پاک و سالم در دنیا و در آخرت را ترسیم کردند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه به تشریح اهداف تربیتی دستگاه تعلیم و تربیت پرداخت و گفت: مهمترین هدف دستگاه تعلیم و تربیت رشد و تکامل ابعاد مختلف شخصیتی دانش‌آموزان است که در دل این تعلیم و تربیت مباحثی وجود دارد که اگر کاربردی شود آسایش دنیا و آخرت تأمین می‌گردد.
فاطمی‌زاده تقویت هویت دینی، علمی و فرهنگی را در کنار مباحث آموزشی مهم عنوان کرد و گفت: ما دست اندرکاران تعلیم و تربیت وظیفه داریم در کنار همه مباحث آموزشی و دینی به تقویت هویت دینی، علمی و فرهنگی خود و دانش‌آموزان بپردازیم و تاریخچه بزرگان و مفتخر خود را بشناسیم.
وی سهل انگاری در شناخت هویت دینی، تاریخی و.. مفاخر را آسیب جدی دانست و تأکید داشت: سهل انگاری در این موضوع باعث می‌شود که شما به عنوان نسل جوان اطلاعی از پیشینه و هویت تاریخی نداشته باشید و بزرگان علمی، ادبی و دینی خود را نشناسید و این مسأله آسیب جدی به همراه دارد.
فاطمی از نقش فضای مجازی و رسانه‌های بیگانه گفت و غفلت از این موضوع را باعث شکاف بین نسل جوان و هویت دینی عنوان کرد و افزود: ما در شهرستان کهگیلویه عالمان دینی و مذهبی نظیر آمیر احمد تقوی داشتیم که از منطقه محروم کهگیلویه به نجف اشرف مشرف می‌شوند و تحصیلات حوزوی را تا مراتب عالی ادامه می‌دهند و سپس به کهگیلویه برمی گردند و حوزه علمیه تأسیس می‌کنند اما متأسفانه به واسطه سهل انگاری و خود تحقیری توسط برخی معاندان وطنی و بیگانگان در فضای مجازی از وجود و شناخت همچین شخصیت‌های غافل شدیم.
فاطمی‌زاده حوزه علمیه را فرصت مناسبی برای ادامه تحصیلات دانش‌آموزان عنوان کرد و گفت: شما دانش‌آموزان می‌توانید جهت ادامه تحصیل و فعالیت در جهت آشنایی با علوم دینی و قرآنی به حوزه علمیه خواهران مراجعه کنید.
فاطمی‌زاده هفته امور تربیتی را باقیات و صالحات شهیدان باهنر و رجایی دانست و گفت: امروز ۸اسفند همراه با کارکنان حوزه پرورشی آموزش و پرورش کهگیلویه و دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه صدف در حوزه علمیه شهرستان و کنار مرقد منور عالم ربانی حاج میر احمد تقوی جمع شدیم که این هفته و روز را گرامی بداریم.
حجت الاسلام والمسلمین حق جو استاد حوزه علمیه برادران در پایان ضمن تشکر و قدر دانی از حضور مدیر و کارکنان آموزش و پرورش شهرستان و دانش‌آموزان در خصوص مسائل اخلاقی، معرفتی و تربیتی به سخنرانی پرداخت و نکات قابل توجهی را برای دانش‌آموزان مطرح کرد.
در پایان دانش‌آموزان پس از اهدا گل و قرائت فاتحه قبر متبرک آن عالم ربانی را عطر افشانی کردند.


















کد مطلب: 459091

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/459091/ادای-احترام-دانش-آموزان-کهگیلویه-آمیراحمد-تقوی-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1