تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۴۸
کد مطلب : ۴۵۹۰۳۶
اعتراض کارگران شهرداری یاسوج جلوی شورای شهر؛

تفاوت شب عید کارگران و کارکنان شهرداری یاسوج با بقیه به اندازه 13 حقوق معوقه است! / امیری: شهردار یاسوج هیچگونه توانایی پرداخت حقوق و مطالبات کارگران شهرداری را ندارد / عباس‌نژاد: شهردار را یا استیضاح یا استعفا / شورای شهر رأی مردم را خرج چه چیزی کرد؟

۱۸
۱
تفاوت شب عید کارگران و کارکنان شهرداری یاسوج با بقیه به اندازه 13 حقوق معوقه است! / امیری: شهردار یاسوج هیچگونه توانایی پرداخت حقوق و مطالبات کارگران شهرداری را ندارد / عباس‌نژاد:  شهردار را یا استیضاح یا استعفا / شورای شهر رأی مردم را خرج چه چیزی کرد؟
کبنا ؛در استان کهگیلویه و بویراحمد در حالی به استقبال نوروز میرویم که سایه دلار بر سر اقتصاد کشور و سایه بی تدبیری و بی مسوولیتی بر سر کارگران شهرداری یاسوج سنگینی میکند. کارگران شهرداری یاسوج 13 ماه تا 8 ماه حقوق معوقه دارند و با وجود اعتراضاتی که داشتهاند هیچ گوش شنوایی برای حل مشکلاتشان وجود ندارد.
به گزارش کبنا، دستمزد کارگر جزء «دیون ممتازه» است؛ به این معنا که کارفرما حتی اگر دستش خالیست، حتی اگر به زمین و زمان بدهکار است، و حتی اگر از خودِ کارگر طلب دارد، نباید در پرداخت معوقات مزدی کارگران، دقیقهای درنگ کند؛ پایان هر ماه بایستی مزد و معوقات مزدی کارگران پرداخت شود؛ هر نوع تأخیر از نظر قانونی، شرعی و انسانی، مشکلدار است؛ نگاهی به آرای حقوقی دیوان عدالت و متن روشن و صریحِ قانون کار، به این «الزام» به قدر کافی نور می‌تاباند؛ کارفرما باید معوقات مزدی کارگران را آخر هر ماه بپردازد اما شهرداری‌ها، نه تنها آخر هر ماه حقوق کارگر را نمی‌دهند، بلکه آخر سال نیز تن به تسویه حساب نداده و مزدِ امسال به سال بعد می‌افتد.
مشکل کارگران شهرداری یاسوج مربوط به امروز و دیروز نیست، چندین و چند سال است که وضعیت به همین شکل است و کارگران گلایه مندند. یکی از مسائلی که بار‌ها مسوولان ارشد استان به آن اشاره کرده‌اند نیرو‌های مازاد در بخش‌های مختلف شهرداری است که باعث شده بهره وری شهرداری پایین باشد و از طرفی حقوق تعریف شده‌ای برای کارکنان وجود نداشته باشد.
کارگرانی که قریب به اتفاق آن‌ها متأهل و دارای زن و فرزندان جوان و نوجوان هستند، با قرض کردن زندگی خود را می‌گذرانند. کارگران شهرداری یاسوج امسال نیز همچون چند سال گذشته چندین بار تجمع کردند و آخرین بار نیز جلوی شورای شهر و قبل از آن نیز جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند ولی برای احقاق حقوقشان توجهی صورت نگرفت.
ارتباطاتفامیلی و خویشاوندی شهردار با عضو شورای شهر
شورای شهر یاسوج با رأی مردم در این شورا نشسته است، هر ماهه کارگران به اعضای شورا مراجعه می‌کنند و شورا نیز پاسخ مناسب و درخوری به این کارگران نداده است. با این حال برخی از اعضای شورای شهر یاسوج نیز نسبت به وضعیت پیش آمده ابراز نارضایتی دارند و معتقدند مدیریت فعلی توان پرداخت حقوق و مطالبات کارگران را ندارد و روز به روز هم بدتر می‌شود.
امیری یکی از اعضای شورای شهر یاسوج با اشاره به رأی نیاوردن استیضاح شهردار یاسوج گفت: ما از روز اول مخالف این مدیریت بودیم، الان هم به خاطر سوء مدیریت مخالف ایشان هستیم، وی هیچگونه توانایی پرداخت حقوق و مطالبات کارگران شهرداری را ندارد.
امیری افزود: شورا باید اقدام کند. از طرفی چند تن از اعضای شورا با شهردار همراهی می‌کنند، که دلیل بر توانایی شهردار نیست بلکه به خاطر ارتباطات قومی و خویشاوندی است که دود آن به چشم مردم و شهر و آینده این شهر می‌رود.
این موضوع که برخی از اعضای شورای شهر یاسوج به دلیل ارتباطات‌فامیلی با شهردار از استیضاح وی سر باز زدند و با او همراهی کرده‌اند، به معنای ضابع شدن حق مردم است و به معنای آن است که شورای شهر ارتباطات خود را بر حق و حقوق مردم ترجیح داده‌اند. اینکه چرا اینگونه با آرای مردم بازی می‌شود جای بحث دارد.
مالیات بر ارزش افزوده چه شد؟
از طرف دیگر مشخص نیست منابع درآمدی مالیات بر ارزش افزوده در شهرداری یاسوج چه جایی خرج شده است. چندی پیش معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد این موضوع را مورد بحث قرار داد که شهرداری‌های استان بیش از 300 میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده را در جای خود هزینه نکرده‌اند، عموماً شهرداری‌ها این پول را برای حقوق کارگران خود هزینه می‌کنند، در حالی که مالیات بر ارزش افزوده از مردم گرفته شده و باید با ایجاد مبلمان شهری و تجهیزات در شهر به آن‌ها برگردانده شود.
استاندار اجازه مسدود کردن حساب ادارات بدهکار را بدهد
بهنام عباس‌نژاد_ دیگر عضو شورای اسلامی شهر یاسوج_ گفت: نیرو‌های شهرداری چند ماه است که حقوق معوقه دارند، همگی زن و فرزند دارند، تقصیری هم ندارند، از طرفی هم دفترچه عوارض صددرصد محقق نشده، تشکیلات دولتی نیز آنگونه که باید و شاید شهرداری را حمایت نکردند. ولی شهرداری از برخی ارگان‌ها و نهاد‌ها مطالباتی دارد، اگر آقای استاندار اجازه دهند که حساب اداراتی که بدهکار شهرداری هستند مسدود شود، مشکل حل می‌شود و ما شرمنده کارگران شهرداری نمی‌شویم.
استیضاح یا استعفای شهردار
عباس‌نژاد نیز در پاسخ به اعتراض و مطالبات کارگران شهرداری گفت: تنها کاری که از دست ما بر می‌آید این است که دوستان اعضای شورای شهر را متقاعد کنیم که شهردار را یا استیضاح کنند یا کاری کنند که استعفا دهد.
چیزی که افکار عمومی مشاهده می‌کنند بلاتکلیفی و بی نصیبی کارگران شهرداری است، کارگرانی که مطالبات 8 ماهه تا 13 ماهه دارند، با وجود اعتراضاتی که می‌کنند ولی به هیچ جایی هم نمی‌رسند و هر سال وضع همین بوده است. پیمانکاران هیچ تعهدی به کارگر‌ها ندارند و همیشه این کارگران هستند که بیشترین فشار را تحمل می‌کنند و در نهایت هم تهدید به اخراج می‌شوند.
حال مسوولان این استان از شخص استاندار گرفته تا مسوولان متولی در شهرداری و دیگر شخصیت‌های تریبون دار در یاسوج چه وظیفه‌ای در قبال این کارگران دارند؟ آقایان یک لحظه خود را جای کارگری بگذارید که با قرض زندگی خود را می‌گذراند، در شرایط اقتصادی که کارمندان زیر خط فقر محسوب می‌شوند، در شرایطی که حتی کم شدن حقوق کارمندان اعتراضات و فشار آن‌ها را در پی دارد، کارگران شهرداری یاسوج بیشتر از نیمی از سال را حقوق نگرفته‌اند، آقایان خودتان را به جای این کارگران بگذارید، چه جوابی دارید که به زن و فرزند این مردم بدهید؟ چرا هر ساله باید شرایط به همین شکل پیش برود و کارگران ناراضی باشند. چرا تا این حد سوء مدیریت وجود دارد؟
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

بنده خدا
United States
معامله و بده و بستانه به هرحال
شهروند
Iran, Islamic Republic of
مگه استاندار و دستگاههای نظارتی نمی‌بینند چرا سکوت
با اعتقادات و روان مردم بازی نکنید
Iran, Islamic Republic of
شهردار بی لیاقت
Iran, Islamic Republic of
درود بر امیری دانشی اکبری و عباس نژاد ...
دبنبپا
Iran, Islamic Republic of
وقتی هر نماینده ای یا مسئولی میاد ۳۰ یا۴۰ نفر از اقوام خودش را وارد شهرداری میکنه اوضاع بهتر از این نمیشه. استانداران سابق و فعلی و شهرداران چ شورای شهر مقصر هستند.
Iran, Islamic Republic of
شهردار اکبری و اشنا
Iran, Islamic Republic of
نمیشه هم طایفه گری کرد و هم انتظار داشت حقوق سر موعد پرداخت شود شما وقتی رای می دهید و طایفه ای انتخاب می کنید سازمان ها از افراد متخصص کم کم خارج شده و پس از چند دهه کاملا ناتوان میشوند و به این شکل در می آیند یا رای طایفه ای دهید و کار مفت بدون حقوق را انتخاب کنید و فی سبیل الله کار کنید و انتظار برف روبی و برق پایدار و آب پایدار و.. را نداشته باشید یا تصمیم بگیرید که می خواهیم رشد کنید و از این شیوه زندگی طایفه ای می خواهیم خارج شویم. زندگی طایفه ای همینه باید بپذیریم که استان ما همینه و بدتر هم میشه و بسازیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
احمدی کیش و اشنا و جاودانه باید جوابگوی کارگران بیچاره باشنده خدا از شما نگذره اگر از روی طایفه گری مقم را انتخاب کردید
تیرتاجی یاسوج
Iran, Islamic Republic of
برادر سلام همیشه این بوده در شهر یاسوج و چیزی جز قوم گرایی نبوده وآقای احمدی کیش پاکترین و باصداقت ترین عضو شورای شهر یاسوج در تمام ادوار بوده و هست
Iran, Islamic Republic of
سه ماه حقوق به شهردار و معاونین ندید ببینید چه میکنن ،اونوقت این کارگران بیچاره یک سال حقوق نگرفتن .شهردار چطور شب خوابش میبره
ممد
Iran, Islamic Republic of
..حقوق کارگررانمیدی
Iran, Islamic Republic of
نظر شخصی من اینه که کلا شوراها باید جمع شوند چون خروجی بدی داشته اند بهتره برگردیم به دهه 70 اون موقع شهردارها خیلی بهتر عمل میکردند
یاس
Iran, Islamic Republic of
خدا ازشون نگذره که حق این کارگرای بدبخت رو با افتخار میدن که بخورن .یه لحظه فکر نمیکنن خدا حق این کارگرای بدبختو از حلقوم خودشون وخانوادشون میکشه بیرون.
Iran, Islamic Republic of
پس شهرداری کم اورده برای حقوق گارکران زحمت کش که همین طوری قیمت پروانه ها و غیره را زیاد کرده
احمد
Iran, Islamic Republic of
با سلام.تنها استانی ک در سطح جهانی بر اساس طایفه گرایی و تبعیض مدیر و نیرو استخدام میکنه یاسوج هست.بی کفایتی تا کی حق مردم خوردن تا کی.چرا با رای مردم دارین قدرت نمایی مدیریتی میکنید.مردم دیگه صبرشون سر اومده از این بی کفایتی مسولین .گر ادم میسوزه وقتی گوش میدی به دردودل نیروهای خدوم شهرداری ک چندین ماه حقوق نگرفتن/ا.مدیر باید مردمی باشه نه جناحی و بی کفایت
Romania
این شهردارهای بی لیاقت چرا یه ماه از حقوق خودشون نمی گذرن بعد حقوق کارگر بیچاره باید ۹ماه عقب بیفته دلیلش چیه خاک تو سر هرچی شهرداره بی لیاقته
Iran, Islamic Republic of
به دادمون برسین
کارگر
Iran, Islamic Republic of
شهردار داره چکار میکنه با این افتضاحی که به بار اورده خودش استعفا بده
صندلی خاص برای علی دایی

صندلی خاص برای علی دایی

نمی‌توان از جایگاه خاصی که فیفا برای علی دایی در نظر گرفته است، گذشت؛ جایگاهی که همین ...
چین روسیه را مسلح خواهد کرد؟

چین روسیه را مسلح خواهد کرد؟

به گفته فدراسیون دانشمندان آمریکایی در فقدان کنترل تسلیحات موجودی زاردخانه‌های هسته‌ای ...
رئیسی در آستانه شب عید خانه‌تکانی می‌کند؟

رئیسی در آستانه شب عید خانه‌تکانی می‌کند؟

 به تازگی خبرها و شایعاتی درباره تغییرات در کابینه دولت سیزدهم به گوش می‌رسد؛ تغییراتی ...
1