تاریخ انتشار
سه شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب : ۴۵۸۷۷۰
نگاهی به بیانیه‌ی محمد غلام‌نژاد، رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد؛

امان از برخی

۳۳
۴
امان از برخی
کبنا ؛دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و و بویراحمد یک دانشگاه تخصصی، علمی و آموزشی در حوزه سلامت و درمان است. متأسفانه این دانشگاه سال‌ها است که درگیر حواشی شده و سیاسیون و افراد صاحب نفوذ قصد دخالت در امورات این دانشگاه را دارند. در هر صورت، مدیریت محمد غلام‌نژاد در دانشگاه علوم پزشکی به خط پایان رسید و اکنون سعید جاودان سیرت که در دوران کرونا کارنامه درخشانی از خود به جا گذاشته سکان این دانشگاه بزرگ را به دست گرفته، دانشگاهی که نیروهای ذبده، نخبه، متخصص و کارآمد زیادی را در اختیار دارد و قطعاً اگر مدیریت اصولی، علمی و دانشگاهی باشد، می‌توان به آینده دانشگاه امیدوار بود. جاودان سیرت یقیناً می‌داند که مدیریت قاطع و توانمند هزینه دارد. فعلاً به این مسائل نمی‌پردازیم. رفتن غلام‌نژاد از دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ابهامات و سوال‌های بی‌پاسخ زیادی زیادی را به جا گذاشته که امیدواریم روزی پاسخ این پرسش‌های بی‌جواب در راستای عبرت آموزی و تصمیم‌گیرهای بعدی داده شود. غلام‌نژاد بیانیه‌ای صادر کرد که تا حدودی به برخی از این پرسش‌ها جواب داده هر چند سربسته. غلام‌نژاد نام نبرده اما به صراحت گفته که «برخی برای سرپوش گذاشتن بر ضعف و ناتوانی خویش در امور محوله و برای منافع دنیایی سعی داشتند مناسبات و معادلات دانشگاه را تعیین نمایند ولی اینجانب اجازه دخالت به آنان را نداده و سلامت مردم عزیز استان کهگیلویه و بویراحمد را فدای خواسته‌های نابجا و غیر تخصصی آنان نکردم. دراین دوره مدیریتی، در مورد مسأله مورد مناقشه بکارگیری نیروی شرکتی، به اندازه انگشتان یک دست هم نیروی جدید اضافه نشد، چرا که دانشگاه از لحاظ نیروی سربار در صدر (رتبه سوم دانشگاه‌های کشور) بود.» این برخی‌ها چه کسانی هستند؟ و چه خواسته غیرمعقولی از غلام‌نژاد داشته‌اند؟ آیا اگر غلام‌نژاد در راستای خواسته و هدف آن برخی‌های نامعلوم قدم بر می‌داشت، هنوز هم رئیس دانشگاه بود؟ پاسخ به این سوال‌ها و پرسش‌های دیگر به‌ماند برای وقت بعدی.
به گزارش کبنا، بیانیه محمد غلام‌نژاد_ رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی یاسوج_ به شرح زیر است.
«رب انی لما انزلت الی من خیر فقیر»
پروردگارا، من به هرخیری که به سویم بفرستی، سخت محتاجم.
اکنون که دوره مسئولیت حقیر در دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه وبویراحمد به پایان رسیده است، برخود لازم می‌دانم از حسن اعتماد همه مردم عزیز استان وکسانی که با اینجانب همراهی وهمکاری نمودند قدردانی نمایم.
در مدت مسئولیت، سلامت مردم عزیز استان و تحقق شعار عدالت در سلامت سرلوحه کاربود اگرچه با نقایصی در عمل همراه بود ولی هیچگاه سلامت مردم و جایگاه یک نهاد علمی را به مسلخ منافع دنیایی دیگران نبردم و سعی در قانونمندی فرآیند‌ها و برقراری عدالت در تمامی امور دانشگاه داشتم، اگرچه فرصت اجرا کم بود.
مع الاسف برخی برای سرپوش گذاشتن بر ضعف و ناتوانی خویش در امور محوله و برای منافع دنیایی سعی داشتند مناسبات و معادلات دانشگاه را تعیین نمایند ولی اینجانب اجازه دخالت به آنان را نداده و سلامت مردم عزیز استان را فدای خواسته‌های نابجا و غیر تخصصی آنان نکردم. دراین دوره مدیریتی، در مورد مسأله مورد مناقشه بکارگیری نیروی شرکتی، به اندازه انگشتان یک دست هم نیروی جدید اضافه نشد، چرا که دانشگاه از لحاظ نیروی سربار در صدر (رتبه سوم دانشگاه‌های کشور) بود.
مدیریت اصولی و قانونمند ترکش‌های فراوانی داشت و حقیر این ترکش آخر وحذف عزتمندانه را بر بقای با ذلت ترجیح دادم.
درپایان از همه مردم عزیز استان، مجموعه مدیران و کارکنان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد و اعضای هیأت رئیسه دانشگاه و همه کسانی که در این دوره به هر نحوی با تیم مدیریتی اینجانب همراهی داشتند، تشکر و قدردانی نموده و سلامتی و عاقبت بخیری همگان را از خدای بزرگ مسئلت می‌نمایم و برای رئیس جدید دانشگاه آرزوی توفیق و سربلندی دارم.
دکتر محمد غلام نژاد
متخصص بیماری‌های عفونی وعضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

همانطوری که در ابتدای این گزارش آمده، دانشگاه علوم پزشکی در سال‌های گذشته به دلیل دخالت‌های بی‌رویه و ناروا از مسیر اصلی خود خارج و در مرداب حاشیه‌ها گرفتار شد که ادامه این مسیر نه به سود دانشگاه، ساکنین آن و نه به نفع مردم و سلامت آنها است.
دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از نظر رنکینگ‌های جهانی وتازه کشوری در میان دانشگاه‌های ضعیف قرار دارد. حتی در میان دانشگاه‌های هم رده خودش مانند؛ شهرکرد، خرم آباد و… عملاً بسیار پایین‌تر می‌باشد. بحث برسر مقایسه و تخریب نیست.
در دولت آقای رئیسی این سومین تغییر رئیس دانشگاست!
رئیس دانشگاه منتسب به دولت بعد از یکسال باید از صندلی ریاست خداحافظی کند. بحث ب رسر کارآمدی هم نباشد یک مدیر برای برنامه‌ریزی و اجرا نیاز به زمان حداقل دو ساله دارد، ولی فقط به دلیل دخالت سیاسیون و سهم‌خواهی آنان و فشار بر وزیر بهداشت در زمان استیضاح باید افراد جدیدی از صفر شروع و تازه ماه‌ها با سیستم عریض و طویل سلامت آشنا و اگر فرصت پیدا کرد برنامه‌ریزی کند و این غیر از فرصت سوزی و خیانت در حق مردم استان نیست. البته جای شکر باقی است که سعید جاودان سیرت مرد باتجربه و رزومه‌ای پُر و پیمانی هست.
دستگاه متولی سلامت که حتی در رتبه‌بندی‌های کشوری از ضعیف‌ترین دانشگاه‌هاست و محصول سال‌ها ناکارآمدی است، اکنون باز هم دچار بیماری مداخله برخی نمایندگان به دلیل سهم‌خواهی گردید و مدیریتی که می‌رفت که دانشگاه برمدار قانون، عدالت و نه باج دادن و سهامی خاص، بچرخد اکنون دوباره باید منتظر بود که چه بر سرش خواهند آورد و این مصیبتی است که سال‌هاست برگرده مردم سنگینی می‌کند و امیدها همچنان باقی است که در دولت انقلابی همانطوری که رئیس جمهور بر مقابله با فساد و تخلفات اداری تاکید دارند، جلوی این رویه غلط گرفته شود و نباید اجازه داد که عملاً دولت گروگان نمایندگان شود.
سیاسیون و نمایندگان بجای تمرکز بر بکارگیری نیرو در سطح وسیع و نیز دخالت در انتصابات بهتر است به فکر زیر ساخت‌های ضعیف بهداشتی و درمانی استان کهگیلویه و بویراحمد و توسعه آن باشند. حمایت از جایگاه علمی و پژوهشی دانشگاه، حمایت از مدیران کارآمد و… باشند و منافع خویش را بر مصلحت مردم ترجیح ندهند.
این مسأله وقتی نگران کننده است که بعضی که عنوان نمایندگان انقلابی و دولت جهادی و انقلابی را یدک می‌کشند، اینگونه رفتار کنند. انقلابیگری به عمل است و نه شعار که مردم خود قضاوت خواهند نمود.
مدیران ارشد دولت در استان باید متوجه باشد که چنین مداخله و رفتار نمایندگان به پای دولت و ناکارآمدی آنها خواهد بود و تنها کسانی که متضررند مردم استان هستند. 
نام شما

آدرس ايميل شما

پیمان
Iran, Islamic Republic of
بی لیاقت بودی نتیجه اش رو هم دیدی
Iran, Islamic Republic of
معلومه از روی حسد حرف می زنی وگرنه همه میدونن دکتر غلام نژاد جز بهترینا بود حتما دنبال پستی بودی که لیاقت نداشن کبنا خواهشا ثبت کن
Iran, Islamic Republic of
قشنگ معلومه که کنایه ای به نماینده باشت وکچساران زده (برای سرپوش گذاشتن ضفف وناتوانی خویش)
Iran, Islamic Republic of
فعلابرو
یکی از هزاران
Iran, Islamic Republic of
سه نهاد مهم در هر جامعه ای اگر جولانگاه سیاست بازی باشند وای به حال آن جامعه: سیستم آموزش و پرورش، سیستم قضا و سیستم بهداشت و درمان
دا
Iran, Islamic Republic of
شسته و رفته اگر واسه حرفات دلیل و مدرک داشتی حرفتو میزدی، کیا چی میخاستن ازت، نماینده، آدمای دیگه و.... رسواشون میکردی فوقش ازت شکایت میکردن. با نگفتن به همه خیانت کردی اصلا از اول در حد و قواره ریاست دانشگاه . برو تو مطب طبابت کن دیگه از این کارا نکن والا.
سعید
Iran, Islamic Republic of
دقیقا موافقم
Mohd
United Arab Emirates
واقعا امان از جهل شماها..
خصوصا طرفداران موحد
کارمند
Iran, Islamic Republic of
بهداشت- درمان- قانون -عدالت داشت پیش می رفت که جلوش رو گرفتن
همشهری
Iran, Islamic Republic of
واقعا امان برخی
همین برخی سال گذشته دورهم جمع شدند وبرای دستیابی به ریاست دانشگاه حق چندین نفر را ضایع کردن ،وبرای گرفت دانشگاه معامله کردند وآموزش وپرورش ومحیط زیست و ... رادادند ودانشگاه راگرفتند وطی این معاملات حق چند صاحب حق ضایع شد .اینم نتیجه اش.
خدا جای حق نشسته
حقگو
Iran, Islamic Republic of
تغییر زودهنگام رئیس دانشگاه علوم پزشکی نشان داد که سیاست لعنتی حتی دست ازسر جان مردم وسلامتشان برنمی داره وحیاتی ترین دستگاه خدمت رسان سلامت اینچنین بی ثبات وناپایدار است
سعادت
Iran, Islamic Republic of
اقایان نمایندگان محترم همفکرو اصولگرا
بخاطر احترام به اصولتان هم که شده کمی مدارا واحترام متقابل راحفظ کنید بخدا اگر سه نماینده از سه طیف مختلف سیاسی بوددهم اینقدر باهم اختلاف وتقابل نداشتند.
مردم
Iran, Islamic Republic of
این تغییرات زوهنگام وناپایدار بدترین اتفاقات ممکن برای استان وفرهنگ عمومی ماست .هرچند ما کلا نوبریم تو بیشتر مسائل
Iran, Islamic Republic of
بدبختی استان ما از همین سه نماینده هست. استاندار باید به عنوان نماینده دولت با قاطعیت اصل تفکیک قوا را دفاع کنه و به این سه نفر اجازه جولان نده
Iran, Islamic Republic of
بصورت محسوس مشخصه که کبنامغرضانه وارد این مسائل حاشیه ای می شود وآقای بقولا غلام حنات دیگه رنگی نداره یادت رفته طی این چندماه چه کارهای که نکردی بلدهم نیستی انشاء بنویسی.
Iran, Islamic Republic of
ملوم که سوختی اینجوری به دکتر میتازی وگرنه دکتر جز بهترین ریسای دانشگاه بود که ان شا الله دوباره برمی گرده وهرجا هست موفق باشه
Iran, Islamic Republic of
اونموقعی که ژنراری مثل دکتریزدان پناه رابرداشتند خواب بودی یایادت رفته بودکه انشاء بنویسی حالا یادت اومده که چقدرمغروربودی وتوجلسه همنوع وهمکارخودراچه جوری خطاب میکردی به فکراین روز هم بودی دیگه حنات رنگی نداره .
احمد
Iran, Islamic Republic of
آیا بجز پارتی بازی کاری کرد این ژنرال؟؟؟؟؟؟
بیکران
Iran, Islamic Republic of
زنرال؟
اگه مدافعش هستی حتما منفعتی در کنارش داری وگرنه یزدانپناه با به معنای واقعی/ به این دانشگاه
Romania
توهم منفعتی داری ازغلام
Iran, Islamic Republic of
آخ سی جنرال
سجادی
Iran, Islamic Republic of
کسی که با سیاست،جایگاه غصبی بگیرد،سرانجامش همینه.
دکتر یزدانپناه در بدترین شرایط کرنا،عملکرد درخشان داشت،ولی شما یهویی اومدین و جایگزین شدین.
حالا هر عملی،عکس العمل دارد.
درود بر ندای وحدت
کارمند
Iran, Islamic Republic of
ولا دکتر یزدان پناه هیچ کاری ما ندیدیم تعریف الکی نده
Romania
وقتی یک جریان قومیت گرا از جاودان سیرت حمایت میکنن فاتحه اش رو بخونید قراره فاجعه پرویز یزدان پناه تکرار بشه
ستاد
Iran, Islamic Republic of
تا بسوزید
یوسف
Iran, Islamic Republic of
این جابه جای دولت رئیسی نیست این رانت خواهی وسیاست بازی اربابای شماست جناب کبنانیوز مطلبات همه فقط حاشیه ایه هیچ چیز خاصی توش نیست به غیر از فرافکنی وبی ادبی
ستاد
Iran, Islamic Republic of
بله وقتی یک نیروی حراستی را بزاری مدیر فرهنگی دانشگاه
بله وقتی یک نیروی داوطلب هلال احمر را بزاری مدیر رفاهی دانشگاه
وقتی یک آدم بیکار خارج از مجموعه دانشگاه را بزاری مدیر بازرسی
علی
Iran, Islamic Republic of
امان از اخبار پولی و مبنای پولکی؟!!!
Romania
نماينده هاي استان مخصوصا سه نماينده اين دوره با دخالت هاي بيجا و ناكارآمدي، فرصت ها را از مردم استان گرفته اند و اصلا به دنبال توسعه استان نيستند.
بیکران
Iran, Islamic Republic of
ایشالله خدا سیاسیون رو نابود کنه ... آااااااااامین
رمضان
Iran, Islamic Republic of
امان از دست نمایندگان استان کهکیلویه و بویراحمد که برا نیرو‌های شرکتی هم حاظر به امتحان نیستن فقط دنبال اینن که بستگان خودشان بکار گرفته شوند
Iran, Islamic Republic of
دکتر غلام نژاد خوشنام و مقتدر سلامت را فدای سیاست نکرد اگر اهل معامله بود حذف نمیشد به فرموده ی خودش عزتمندانه حذف شد نه بخاطر دزدی و رانت ،مغرضان هرچه دوست دارند می‌توانند بنویسند اما تاریخ استان نام پر افتخار دکتر غلام نژاد را از یاد نخواهد برد،انسان های شرافتمند،حق طلب و اندیشمندی هستند که ارزش و وزن دکتر غلام نژاد را میدانند،و این حرکت لکه ی ننگی است بر تارک سیاسیون استان و مخصوصاً دار المجانین
مملی
Iran, Islamic Republic of
خوش خدمتیش به هدایت‌خواه و توهین هایی که به پزشکان می کرد در ذهن همه حتما میمونه
​​​​​​​روایت خبرنگار آمریکایی از سفر به ایران

​​​​​​​روایت خبرنگار آمریکایی از سفر به ایران

ما با مقام‌های ایرانی نیز تماس گرفتیم. حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران در مصاحبه‌ای ...
آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

 روسیه پیش‌ از این هیچ‌گاه تا به این اندازه همزمان خطرناک و شکننده نبوده است!  «پیتر ...
علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

برخلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر ...
1