تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۸
کد مطلب : ۴۵۸۴۱۷
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد:

کشتار غیرمجاز دام در کهگیلویه و بویراحمد پیگرد قانونی می شود

۷
۵
کشتار غیرمجاز دام در کهگیلویه و بویراحمد پیگرد قانونی می شود
کبنا ؛بخش زیادی از کشتار دام در استان کهگیلویه و بویراحمد بصورت غیرمجاز و خارج از حوزه نظارت دامپزشکی انجام می گیرد، برخی از کشتارگاه های غیرمجاز بویژه در اطراف شهر یاسوج وجود دارد که نیاز به ساماندهی و نظارت دارد.
به گزارش کبنا، مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمدگفت: اگر افرادی خارج از شبکه، اقدام به کشتار غیرمجاز داشته باشند با حکم قضایی از شبکه مصرف خارج می‌شوند.

سید مختار رجایی فر، مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد  در خصوص روند و چرخه نظارت بر عرضه گوشت دامی بازار برای حفظ سلامت شهروندان، گفت: روند نظارت بر عرضه و کشتار دام در شهرستان‌های مختلف استان وجود دارد، در گچساران و دهدشت این روند توسط مسئول فنی و بهداشت کشتارگاه قبل از کشتار و بعد از کشتار صورت می‌گیرد.
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد به روند نظارت بر سلامت و کشتار دام در شهرستان‌های کوچک استان پرداخت و گفت: در شهرستان‌های کوچک‌تر نیروهای اداره کل دامپزشکی روند نظارت را بر عهده دارند، اما اگر افرادی خارج از شبکه کشتار، اقدام به کشتار غیرمجاز داشته باشند با حکم قضایی از شبکه مصرف خارج می‌شوند.
رجایی فر به روند نظارت در بازار گوشت‌های دامی پرداخت و ادامه داد: در بازار دو شیفت صبح و عصر گزارش‌های مردمی برای موضوعات بهداشتی دام پیگیری می‌شود و با وجود کمبود شدید نیرو، این اداره کل و کارکنان خدوم آن بصورت جهادی ارائه خدمت می نمایند و قصوری در روند نظارت بر بهداشت و عرضه گوشت در بازار وجود ندارد.
وی به موضوع روند درج لیبل تاریخ تولید، مصرف و انقضا گوشت‌های دامی پرداخت و افزود: در هر شهرستان موضوع مهر دامپزشکی و لیبل بهداشتی گوشت مربوط به تاریخ تولید، انقضا، شرایط استحصال درج می‌شود تا در معرض دید عموم قرار گیرد و مردم نسبت به اطلاعات گوشت دامی باخبر باشند.
این مسئول در حوزه دامپزشکی تأکید کرد: بازار گوشت، بازار کالایی موردنیاز مردم است و برخی مشکلات و سوءاستفاده ممکن است وجود داشته باشد؛ اما با بازرسی‌ها و دریافت گزارش‌ها برای حل این مشکلات تلاش می‌شود.
رجایی فر افزود: در کنار نظارت بر کشتار دام، نظارت بر روند جابه‌جایی کشتار در مبدأ و مقصد  وجود دارد، و روزانه موارد تخلف رصد می‌شود تا فرآورده‌های خام دامی سالم، بهداشتی و استحصال شده از کشتارگاه ها در سفره های مردم قرار گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای مدیر کل محترم با سلام
متاسفانه این موضوع بحث فقط در حد حرف بیشتر نیست
سلامت مردم شوخی بردار نیست الان تو هر جاده ای که میبینی به راحتی کشتار غیر مجاز انجام میشود در مجاورت یاسوج نرگاه تا دلتان بخواهد کشتار غیر مجاز انجام میشود
جاده باغچه سادات و.....
حرف تا عمل فاصله زیادی دارد
شعار ندهید عمل کنید
چند سال است که همیشه این موضوع عنوان میشود اما روز به روز بیشتر می شود .واقعا چرا ؟
جاده سرفاریاب کنار امامزاده اسماعیل
جاده دهدشت بهبهان روستای خیرآباد
جاده یاسوج بابا میدان
خروجی سرفاریاب به طرف سادات
جاده یاسوج دهدشت روستاهای سید محمد سید عیسی
و....
لطفا سلامت مردم را جدی بگیرید
از سوپر مارکت ها سوال می کنیم این مواد لبنی و خوراکی تاریخ گذشته چه میشود همه عنوان میکنند مجدد توسط شرکت های مواد غذایی تعویض میشوند و مجدد به چرخه مصرف با تعویض تاریخ برمیگردند واقعا چرا ؟
Iran, Islamic Republic of
تو از جای دیگر داری میسوزی وگرنه به فکر ملت نیستی
Iran, Islamic Republic of
تو را خدا توی این اوضاع کم ظلم به مردم کنید همه درها را به روی ملت دارید میبندید آمریکا و اروپا از اونطرف تحریم کردن شما هم یه پست گیرتون اومده از داخل ملت را تحریم میکنید همین کارهای مسولیین باعث فساد و سرقت در جامعه میشه که راه نان حلال را بر میردم میبندن و مردم ناچار میشن یا خلاف مواد مخدر کنن یا دزدی
علیسین
Iran, Islamic Republic of
همش فقط حرف میزنیین روزانه حداقل بیست لاشه مردار درتنگاری به خورد ملت داده میشه هیچ کسی از مسئولین ککشون هم نمیگزه
لیسانس بیکار
Iran, Islamic Republic of
هدف شما سلامت مردم نیست فقط میخواهید از اونها پول بگیرید وگرنه این شهر وحتی قصابیهای تحت نظارت بجای بره بز میفروشن وفقط پول بگیرید دهانتان بسته میشه
بلوط
Iran, Islamic Republic of
درود مخالف اشتغال و فروش ارزونتر یا با سود کمتر نیستیم ولی تنگاری لاشه مردار به خودم فروختن و به اعتبار بقیه لطمه زد
مهدی
Iran, Islamic Republic of
نکنه اونایی که توی فلان کشور غیر مسلمان با شوک الکتریکی مردار میشند و بعد سرشون جدا میشه گوشتش رو میدید به خورد مردم از نظر شما سلامت بهداشتی دارند ؟
آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

 روسیه پیش‌ از این هیچ‌گاه تا به این اندازه همزمان خطرناک و شکننده نبوده است!  «پیتر ...
علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

برخلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر ...
ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

همزمان با شروع هفتمبن جلسه پرسش شورا از شهردار، مردی که پشت در ایستاده بود گفت: من باید ...
1