کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد:

کشتار غیرمجاز دام در کهگیلویه و بویراحمد پیگرد قانونی می شود

25 بهمن 1401 ساعت 9:28

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمدگفت: اگر افرادی خارج از شبکه، اقدام به کشتار غیرمجاز داشته باشند با حکم قضایی از شبکه مصرف خارج می‌شوند.


بخش زیادی از کشتار دام در استان کهگیلویه و بویراحمد بصورت غیرمجاز و خارج از حوزه نظارت دامپزشکی انجام می گیرد، برخی از کشتارگاه های غیرمجاز بویژه در اطراف شهر یاسوج وجود دارد که نیاز به ساماندهی و نظارت دارد.
به گزارش کبنا، مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمدگفت: اگر افرادی خارج از شبکه، اقدام به کشتار غیرمجاز داشته باشند با حکم قضایی از شبکه مصرف خارج می‌شوند.

سید مختار رجایی فر، مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد  در خصوص روند و چرخه نظارت بر عرضه گوشت دامی بازار برای حفظ سلامت شهروندان، گفت: روند نظارت بر عرضه و کشتار دام در شهرستان‌های مختلف استان وجود دارد، در گچساران و دهدشت این روند توسط مسئول فنی و بهداشت کشتارگاه قبل از کشتار و بعد از کشتار صورت می‌گیرد.
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد به روند نظارت بر سلامت و کشتار دام در شهرستان‌های کوچک استان پرداخت و گفت: در شهرستان‌های کوچک‌تر نیروهای اداره کل دامپزشکی روند نظارت را بر عهده دارند، اما اگر افرادی خارج از شبکه کشتار، اقدام به کشتار غیرمجاز داشته باشند با حکم قضایی از شبکه مصرف خارج می‌شوند.
رجایی فر به روند نظارت در بازار گوشت‌های دامی پرداخت و ادامه داد: در بازار دو شیفت صبح و عصر گزارش‌های مردمی برای موضوعات بهداشتی دام پیگیری می‌شود و با وجود کمبود شدید نیرو، این اداره کل و کارکنان خدوم آن بصورت جهادی ارائه خدمت می نمایند و قصوری در روند نظارت بر بهداشت و عرضه گوشت در بازار وجود ندارد.
وی به موضوع روند درج لیبل تاریخ تولید، مصرف و انقضا گوشت‌های دامی پرداخت و افزود: در هر شهرستان موضوع مهر دامپزشکی و لیبل بهداشتی گوشت مربوط به تاریخ تولید، انقضا، شرایط استحصال درج می‌شود تا در معرض دید عموم قرار گیرد و مردم نسبت به اطلاعات گوشت دامی باخبر باشند.
این مسئول در حوزه دامپزشکی تأکید کرد: بازار گوشت، بازار کالایی موردنیاز مردم است و برخی مشکلات و سوءاستفاده ممکن است وجود داشته باشد؛ اما با بازرسی‌ها و دریافت گزارش‌ها برای حل این مشکلات تلاش می‌شود.
رجایی فر افزود: در کنار نظارت بر کشتار دام، نظارت بر روند جابه‌جایی کشتار در مبدأ و مقصد  وجود دارد، و روزانه موارد تخلف رصد می‌شود تا فرآورده‌های خام دامی سالم، بهداشتی و استحصال شده از کشتارگاه ها در سفره های مردم قرار گیرد.


کد مطلب: 458417

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/458417/کشتار-غیرمجاز-دام-کهگیلویه-بویراحمد-پیگرد-قانونی-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1