تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۴۷
کد مطلب : ۴۵۸۳۶۳
کبنا گزارش می‌دهد:

معطلی و وقت‌کشی در توسعه منطقه گردشگری غار ده‌شیخ / کسی جوانان جویای کار پاتاوه را دریابد

۱
۰
معطلی و وقت‌کشی در توسعه منطقه گردشگری غار ده‌شیخ / کسی جوانان جویای کار پاتاوه را دریابد
کبنا ؛غار زیبا و شگفت‌انگیز ده‌شیخ تلفیقی از تاریخ و طبیعت است و به گفته زمین‌شناسان 135میلیون سال قدمت دارد؛ اما بعضی از مسوولان این همه زیبایی و قابلیت را یا نمی‌بینند یا نمی‌خواهند ببیند!! نقطه قابل تأمل این ماجرا از این قرار است که غار ده‌شیخ در شهر پاتاوه قرار دارد و جوانان این شهر از بیکاری در تنگنا قرار دارند و چه بسا به دلیل وضعیت جغرافیایی که دارد جوانان بیکار این منطقه به شوتی‌گری و سایر شغل‌های کاذب ترغیب شوند.
به گزارش کبنا، 
مانع‌تراشی‌ بعضی دستگاه‌های استانی، مانع پیش‌برد پروژه غار ده‌شیخ با ظرفیت گردشگری و اشتغال‌زایی شده است. اگر مانع‌تراشی‌های مسوولین نبود سرمایه‌گذار تا کنون بخش عظیمی از کار را پشت سر گذاشته بود. در شهر پاتاوه صنعت بزرگ کشاورزی وسیعی وجود ندارد. تنها یک طرح گردشگری آن هم وابسته به غار ده‌شیخ وجود دارد که توانایی اشتغال برای بیش از 500 نفر را دارد؛ اما موانع متعددی که پیش پای سرمایه‌گذار قرار داده شده، ادامه این پروژه را با مشکلات بزرگی مواجه کرده است؛ به گفته سرمایه‌گذار، موتور توسعه این طرح در سرعت بالا یک‌دفعه کشیده شده است. می‌توان در این باره خطاب به بعضی از مسوولان مربوطه گفت: «مرا به خیر تو امید نیست شر نرسان!!»
این در حالی است که طرح‌های زیادی با وجود اینکه تسهیلات دریافت کرده‌اند، حتی یک درصد نیز پیشرفت نداشته‌اند؛ اما طرحی که می‌تواند برای 500 نفر از جوانان بیکار پاتاوه‌ای شغل ایجاد کند، این‌چنین در گیر و دار ممانعت‌های بلاموضوع مانده است. مسوولان نمی‌دانند که توسعه غار گردشگری ده‌شیخ چه پیامدهایی دارد یا نمی‌خواهند بدانند؟! 
سنگ‌اندازی‌ها جلوی پای سرمایه گذار باعث خواهد شد که گام بعدی توسعه غار ده‌شیخ برداشته نشود و غار ده‌شیخ با این همه ظرفیت و قابلیت برای گردشگری و اشتغال‌زایی در حاشیه بماند و از مدیرکل جوان گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد انتظار می‌رود سرمایه‌گذاری غار ده‌شیخ را به‌صورت جدی‌تر پیگیری کند چنانچه با توجه به اقداماتی که تا کنون انجام داده از قبیل؛ برگزاری جشنواره برفی، حضور و ارتباط موثر با مدیران بالادست در تهران، نشان داده دغدغه توسعه گردشگری این استان گردشگر پذیر را دارد.
گنجی_ سرمایه‌گذار غار ده شیخ_ در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا نیوز، گفته است؛ براساس قانون از سال 94 کارگروه رفع موانع تولید مصوب کرده است محل اجرای طرح گردشگری که با مجوز فرهنگی در زمین‌های منابع طبیعی احداث شود قابل انتقال قطعی به سرمایه‌گذار است؛ اما مأسفانه هنوز موفق به انتقال نشدیم.
این سرمایه‌گذار به اشاره به جلساتی که در این زمینه برگزار شده، گفت:  به گفته امور اراضی طبق قانون انتقال زمین بلامانع است؛ اما منابع طبیعی در این زمینه مردد بود چون اطلاعات کافی نداشت. میراث فرهگی نیز به امور اراضی اعلام کرد طبق قانون انتقال بلامانع است؛ اما دوباره به منابع طبیعی برگشت و با انتقال قطعی صراحتاٌ مخالفت شد و گفتند  انتقال زمین به صورت قراردادی.

وی در ادامه افزود: طبق قانون زمین محل طرح گردشگری باید به نام سرمایه‌گذار باشد. اگر این زمین به نام من باشد آن را توسعه می‌دهیم؛ اما اگر قراردادی باشد سرمایه‌گذار چه رغبتی دارد برای توسعه این مکان؟! من زمین‌های خودم را در شهر خودم فروختم که اینجا سرمایه‌گذاری کنم. حالا قیمت زمین روزبه‌روز افزایش می‌یابد و من هم اینجا بلاتکلیف مانده‌ام. اگر بخواهم قرارداد ببندم خیلی متضرر خواهم شد.
این سرکایه‌گذار تصریح کرد: اگر انتقال زمین انجام شود برنامه توسعه فراوانی برای این مکان داریم؛ از جمله تله کابین، آب رسانی، توسعه فضای سبز، ساخت سوییت، حیات وحش، موزه طبیعی حیات وحش و... این باعث جذب گردشگران بسیار و توسعه اقتصاد در این منطقه خواهد شد.
وی در پایان گفت: بعد از نامه‌نگاری‌های بسیار به ما گفتند باید از تهران پیگیری و کسب تکلیف شود از تهران، در حالی که می‌توان در همین استان این ماجرا را حل کرد و نیازی به این معطلی‌ها و وقت‌کشی‌ها نبود.
نام شما

آدرس ايميل شما

امیر
Iran, Islamic Republic of
این غار همانطوریکه گفتید در روستای ده شیخ واقع شده بنابراین بدرستی مطلب را بیان کنید مردم این روستا با سرمایه گذار نهایت همکاری را دارند از جمله واگذاری زمینهای اطراف به سرمایه گذار جهت توسعه
آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

 روسیه پیش‌ از این هیچ‌گاه تا به این اندازه همزمان خطرناک و شکننده نبوده است!  «پیتر ...
علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

برخلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر ...
ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

همزمان با شروع هفتمبن جلسه پرسش شورا از شهردار، مردی که پشت در ایستاده بود گفت: من باید ...
1