تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب : ۴۵۸۳۴۶
در گفت‌وگو با شبکه المنار لبنان؛

باقری کنی: مذاکرات در چارچوب تبادل پیام‌ها بین دو طرف ادامه دارد

۱
۰
باقری کنی: مذاکرات در چارچوب تبادل پیام‌ها بین دو طرف ادامه دارد
کبنا ؛علی باقری کنی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه، تاکید کرد: مذاکرات در چارچوب تبادل پیام‌ها بین دو طرف همچنان ادامه دارد و طرفین در حال تبادل دیدگاه‌های خود با یکدیگر هستند.
به گزارش کبنا، علی باقری کنی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه، در گفت‌وگو با شبکه المنار لبنان در خصوص آخرین تحولات مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت: فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران کاملا در چارچوب تعهدات جمهوری اسلامی ایران به آژانس بین المللی انرژی اتمی و درچارچوب تعهدات معاهده ان پی تی است.
معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران، افزود: با آمریکا ارتباط مستقیمی نداریم و طبیعی است که تبادل پیام بین ایران و آمریکا از طریق یک واسطه صورت می گیرد که گاهی این واسطه یک کشور اروپایی و یا یک واسطه غیر اروپایی است.
باقری کنی، در خصوص اغتشاشات اخیر و نقش کشورهای غربی در این زمینه افزود: در مورد تحولات و اتفاقاتی که در داخل ایران افتاد، ممکن است آنها یک محاسبات غلطی داشته باشند اما وقتی با صحنه عمل و واقعیت‌های ایران مواجه شدند، دست خود را خالی دیدند و چیزی را در اختیار نداشتند که بخواهند در صحنه مذاکرات آن را نقد کنند.
معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران، خاطرنشان کرد: یکی از خطوط قرمز و اساسی جمهوری اسلامی ایران بحث تضمین‌ها بود که باید تضمین‌های اطمینان آوری نزد  ایران باشد تا طرف مقابل پایبند به تعهداتش باشد چون هدف اصلی در این مذاکرات رفع تحریم‌هاست به گونه ای که مردم ایران  انتفاع اقتصادی از آن داشته باشند.
معاون سیاسی وزیر امور خارجه تاکید کرد: آمریکایی ها اعلام آمادگی کردند برای بازگشت به توافق و طرفی که اعلام آمادگی می‌کند برای بازگشت به توافق، باید آمادگی اجرای تعهدات خود را داشته باشد و تعهد آمریکا در حال حاضر رفع تحریم هاست.
معاون وزیر خارجه در خصوص سازش برخی کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی گفت: حرکت صهیونیست‌ها در تعامل با کشورهای منطقه یک ابتکار فعال نیست بلکه یک حرکت منفعلانه است زیرا صهیونیست‌ها در داخل با مشکل مواجه شده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
جریان همون جریان جلیلی واستون هست باقری
علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

برخلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر ...
ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

همزمان با شروع هفتمبن جلسه پرسش شورا از شهردار، مردی که پشت در ایستاده بود گفت: من باید ...
اثر یک دهه بر بازار دلار

اثر یک دهه بر بازار دلار

 برخی فعالان می‌گویند احتمالِ رفتن دلار به سوی کانال بالاتر وجود دارد ولی دشوار است که ...
1