تاریخ انتشار
چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب : ۴۵۷۵۲۹
در جمع کارکنان اداری آموزش و پرورش؛

توصیه های کارشناس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد در خصوص فضای مجازی

۰
توصیه های کارشناس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد در خصوص فضای مجازی
کبنا ؛
کارشناس پلیس فتا استان کهگیلویه وبویراحمد در جمع کارکنان اداری آموزش و پرورش تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی و راههای پیشگیری از آن را تشریح و بر داشتن سواد رسانه ای تاکید کرد.
به گزارش کبنا، سروان مصطفوی در این کارگاه آموزشی، آسیبهای فضای مجاری در بعد جسمی، روحی، روانی و امنیتی را تشریح کرد و با ذکر مصداقهایی بر توجه و دقت بیشتر افراد در هنگام استفاده از شبکه های احتماعی تاکید کرد و گفت: داشتن سواد رسانه ای و آگاهی از پیامدها و مخاطرات فضای مجازی برای پیشگیری بسیار موثر خواهد بود.
وی گفت: با توجه به رشد جرائم اینترنتی طی سال‌های اخیر، لازم است تهدیدات و فرصت‌ها در این فضا شناسایی شوند و علاوه بر جنبه‌های مثبت عناصر فضای مجازی شامل تلفن همراه، شبکه‌های اجتماعی و غیره، جنبه منفی آن نیز مدنظر قرارگیرد.
مصطفوی افزود: فضــای مجــازی بــا گسـتـردگی و ویژگی‌هایی منحصربه‌فرد تمــام شــئون فــردی و اجتماعی زندگی انسان‌ها را تحت تأثیر قرار داده که این فضا فرصت‌های بی‌نظیر و تهدیدهایی نرم و مخرب را نیز به همراه آورده است.
این استاد دانشگاه، استفاده صحیح از تلفن همراه در بستر اینترنت و آسیب های آن در فضای مجازی را مورد تاکید قرار داد و گفت: همان‌طور که آمارها نشان می‌دهد شبکه‌های اجتماعی به همان اندازه که جاذبه دارد در صورت عدم آگاهی از مخاطرات آن و توجه نکردن به هشدارهای پلیس می‌تواند علاوه بر فرد قربانی، اعضای خانواده وی را نیز در معرض خطر قرار دهد که چیزی جز پشیمانی در بر نخواهد داشت.
کارشناس پلیس فتا استان کهگیلویه وبویراحمد در ادامه بیان کرد: جذابیت‌های فضای مجازی در حد متعارف و معقول آن می‌تواند هرکسی را سرگرم نماید، اما مراقب باشید استفاده از این فضا و تجهیزات به قیمت به انزوا کشیدن شما و خانواده‌تان و به مخاطره انداختن آینده آنان نشود.
وی بر استفاده صحیح از شبکه های فضای مجازی تاکید کرد و اظهار داشت: امروزه در دنیا با فضای مجازی در بستر اینترنت روبرو هستیم که اگر از روی نااگاهی و درست استفاده نکنیم، برای ما بسیار خطرناک می شود، پس سعی کنید فرصت های بوجودآمده در فضای مجازی را در جهت صحیح هدایت کنید تا از آسیب های آن در امان باشید.
مصطفوی در بخش دیگری از سخنانش به تهدیدات فضای مجازی از جمله هتک حیثیت، هک کردن حساب های بانکی، انجام خرید اینترنتی و ... اشاره نمود و افزود: هر اقدامی که از طریق فضای مجازی و با بهره گیری از ابزارهای اتصال به فضای مجازی صورت گرفته باشد و حقوق شناسایی شده برای افراد را نقض کند، جرم سایبری محسوب می شود که دارای ویژگی هایی از جمله سرعت بالا، ناشناخته بودن، حجم بالای جرائم، فرا زمانی و مکانی  و می باشد.
وی چگونگی دسترسی مجرمان به اطلاعات افراد، پرداخت و راهکارهای مقابله جهت جلوگیری از سوء استفاده مجرمان در فضای مجازی را بیان کرد و گفت: مصداقهای بسیاری وجود دارد که بعد از هتک حرمت و حیثیت آنان در فضای مجازی و مراجعه به  پلیس فتا برای پیگیری از پشیمانی و ناآگاهی خویش اقرار می کنند.
کارشناس پلیس فتا استان کهگیلویه وبویراحمد، ضمن توصیه هایی جهت استفاده از فضای مجازی، خاطر نشان کرد: اعتماد نابجا و بیش از حد به افراد در فضای مجازی نداشته باشید و به نکات جزئی و کوچک حساس باشید و رعایت کنید.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

(تصاویر) شلوارهای زنانه در بازار تهران جنجالی شد

(تصاویر) شلوارهای زنانه در بازار تهران جنجالی شد

پلیس تهران به تازگی شلوار‌های مبتذل و مستهجنی کشف کرده است که البته برخی از فروشندگان ...
نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۲پیش بینی کرده است که با فرض تداوم وضعیت موجود،...
تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

محسن رنانی عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان، در پاسخی به درخواست مرکز پژوهش‌های ...
1