کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل زندان‌های استان خبر داد؛

پایان حبس 625 نفر از زندانیان کهگیلویه وبویراحمد

24 دی 1401 ساعت 22:11

در راستای تحقق ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندانیان، به 625 نفر از زندانیان استان کهگیلویه وبویراحمد مرخصی پایان حبس اعطا شد.


در راستای تحقق ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندانیان، به 625 نفر از زندانیان استان کهگیلویه وبویراحمد مرخصی پایان حبس اعطا شد.
به گزارش کبنا، منصور بیژنی مدیر کل زندان‎ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان با اعلام این خبر افزود: از ابتدای سال جاری و با همکاری و تعامل مراجع قضایی استان علاوه بر اعطاء تأسیسات حقوقی از جمله مرخصی، آزادی مشروط، تعلیق مجازات ، عفو، اعسار و... تعداد 625 نفر از زندانیان واجدالشرایط با اعطاء مرخصی پایان حبس از زندان آزاد شده‌اند.
وی افزود: تراکم جمعیت کیفری در زندان‌ها علاوه بر اختلال در طبقه بندی و تفکیک زندانیان باعث تبدیل اماکن آموزشی به خوابگاه و محل اسکان می شود.
مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد بیان اینکه با دلسوزی و تعامل خوب و مطلوب مراجع قضایی جمعیت زندانیان با اعطاء تأسیسات حقوقی کاهش می یابد، عنوان کرد: هزینه‌های زیادی صرف نگهداری و سایر نیازمندی‌های زندانیان خواهد شد.
وی عنوان کرد: در شرایط فعلی و کمبود اعتبارات زندان‌ها، این آزادی‌های قبل از موعد با لحاظ شرایط و تأیید شورای طبقه بندی می‌تواند تا حدودی در کاهش هزینه‌ها کمک‌های مطلوبی باشد.
بیژنی تصریح کرد: با این کار فضا برای انجام کارهای اصلاحی و تربیتی برای دیگر زندانیان فراهم خواهد شد.

 


کد مطلب: 457035

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/457035/پایان-حبس-625-نفر-زندانیان-کهگیلویه-وبویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1