تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۴۲
کد مطلب : ۴۵۷۰۱۶
درخواست‌های متولی ورزش کهگیلویه و بویراحمد از دولت:

نیاز ورزش استان به 280 میلیارد اعتبار در سفر دوم / هتل ورزش برای اسکان ورزشکاران از نان شب هم واجب‌تر است

۱
۰
نیاز ورزش استان به 280 میلیارد اعتبار در سفر دوم / هتل ورزش برای اسکان ورزشکاران از نان شب هم واجب‌تر است
کبنا ؛
مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ورزش استان در سفر دوم هیئت دولت به 280 میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل پروژه‌ها نیاز دارد.
به گزارش کبنا نیوز، مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ورزش استان در سفر دوم هیئت دولت به 280 میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل پروژه‌ها نیاز دارد.
عین‌الله دهقان مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه وبویراحمد اظهار کرد: متأسفانه در سفر اول رئیس جمهور به استان بخش ورزش مظلوم واقع شد نماینده‌ای از ورزشکاران و مدیران ورزش استان در شورای اداری که به ریاست رئیس جمهور برگزار شده بود حضور نداشتند و عملاً از سفر اول چیزی عاید ورزش کهگیلویه و بویراحمد نشد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان در ادامه گفت: بعد از رایزنی‌هایی که با استاندار و معاون عمرانی استاندار داشتیم مبلغی به میزان ۴۷ میلیارد تومان از متمم سفر به ورزش استان اختصاص یافت ابلاغ آن انجام گرفت اما تخصیص آن به دست ما نرسیده است که با تخصیص می‌توان پروژه‌هایی که بر زمین مانده را سر و سامان داد و در اختیار جامعه ورزش استان قرار دهیم.
وی با اشاره به مطالباتی که برای سفر دوم رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد از هیأت دولت خواهند داشت گفت: در صورتی که این مطالبات محقق شود می‌توان انقلابی در ورزش استان ایجاد کرد.
وی به اهم پروژه‌های تکمیل نشده استان اشاره کرد و گفت: هتل ورزش که از سال ۸۵ تاکنون بر روی زمین مانده ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد از مطالبات ما در سفر رئیس جمهور تخصیص اعتبار برای این پروژه است.
دهقان با بیان اینکه هتل ورزش برای اسکان ورزشکاران از نان شب هم واجب‌تر است گفت: میزبانی تیم‌های ورزشی دغدغه اصلی مادر استان بوده اکنون ورزشکاران و هیئت‌های ورزشی ما از این جهت در مضیقه قرار دارند و نمی‌توانیم میزبانی خوبی داشته باشیم امیدواریم با تأمین اعتبار این پروژه که بر اساس برآورد‌ها به ۲۰ میلیارد تومان نیاز دارد بتوانیم هتل ورزش را تکمیل کنیم.
این مسئول به پروژه‌های دیگر در حوزه ورزش استان اشاره کرد و گفت: ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یاسوج نه تنها دغدغه مردم بلکه دغدغه شما اصحاب رسانه و همه جوانان و نوجوانان ورزش‌دوست و ورزشکار این استان است از وضعیت این ورزشگاه بسیار نگران هستیم ورزشگاهی که در سال ۹۴ به بهره‌برداری رسید اما متأسفانه هم اکنون بیش از ۱۳۰ ایراد در آن وجود دارد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در نشست شورای ورزش استان با تشکر از زحمات گذشتگان بخشی از این ایرادات را برشمردیم متأسفانه پروژه با این ایرادات افتتاح شد و از سال ۹۴ تاکنون که 8 سال می‌گذرد علاوه بر اینکه ایرادات برطرف نشده ایرادات جدید هم به آن وارد شده است چمن و پیست تارتان و صندلی‌های ورزشگاه کاملاً از بین رفته اکثر تأسیسات آن دچار مشکل شده و بسیاری از وسایل به سرقت رفته است.
دهقان افزود: برای حفظ و نگهداری آن مشکلات بسیار زیادی داریم مشکل اساسی این است که هر چیزی را تکمیل کنیم نگهداری آن با مشکل روبرو خواهد شد.
وی با بیان اینکه ورزشگاه چارت سازمانی ۱۲ نفره دارد که باید نیروی مورد نیاز آن تأمین شود گفت: در جلسه‌ای که با مدیریت برنامه و بودجه استان داشتیم چاره‌اندیشی برای جذب نیروی این ورزشگاه انجام شده است.
متولی ورزش استان ادامه داد: با راه‌اندازی آن در فوتبال وضعیت خوبی می‌توانیم داشته باشیم و تیم‌ها و تیم‌داران گلایه‌مند هستند که نمی‌توانند زمین خوب برای میزبانی داشته باشند.
دهقان در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه زمین چمن آن را در اختیار هیئت گذاشته‌ایم تا به صورت یکسان به تیم‌ها ارائه کنند گفت: برای رفع مشکلات ورزشگاه کارشناسان ما ۳۰ میلیارد تومان برآورد برای رفع ایرادات کرده‌اند و انتظار داریم در سفر دوم ریاست جمهوری برای این پروژه مهم فکری شود که تحول عظیمی در توسعه ورزش قهرمانی و همگانی داشته باشیم.
وی یادآور شد: یکی دیگر از اولویت‌های ما در سفر دوم ریاست جمهوری به استان موضوع ورزشگاه قلعه رئیسی است که از سال ۸۵ استارت آن خورده و تا امروز کار‌های زیادی انجام داده‌ایم.
دهقان گفت: در دوره قبل از ما پیشرفت این زمین ۱۵ تا ۲۰ درصد بود که با کار‌های انجام شده اکنون پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی را در این ورزشگاه داریم زیرساخت‌ها و سکو‌ها آماده شده برج نوری برافراشته گردیده و بحث فنس و زیرساخت برای چمن طبیعی را مدنظر قرار داریم تنها مشکل ما مربوط به آب مجموعه است که شورای قبل شهر تعهد داده بودند آب آن را فراهم کنند اما تا امروز تعهد آن‌ها به انجام رسیده استو
وی افزود: از متمم سفر مبلغی را برای پروژه گذاشتیم و انتظار این است که در سفر دوم تکمیل آن را مد نظر قرار دهند و اعتباراتی برای آن بگذارند.
این مسئول گفت: این منطقه یکی از مناطق مستعد ما در فوتبال بوده تیم اتحاد قلعه رئیسی نیز قهرمان استان شده بود و اکنون در زیر گروه کشوری نتایج خوبی گرفته و پروژه هم ۷۵ درصد رشد فیزیکی دارد.
وی افزود: ۵ میلیارد تومان دیگر نیاز داریم که بتوانیم این ورزشگاه را کامل کنیم و اکنون ارزش افزوده این ورزشگاه ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان است.
این مسئول در بخش دیگری از اظهارات خود در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه ۱۶ پروژه مهم و اولویت دار نیمه تمام را برای سفر دور دوم ریاست جمهوری مدنظر قرار دادیم یادآور شد: استادیوم مارگونف ۱۰ سالن ورزشی، استخر شنای بانوان گچساران، سالن تلخاب شیرین و چندین و چند پروژه دیگر را نیز برای این سفر مد نظر قرار داده‌ایم.
وی با بیان اینکه در هفته دولت نیز ۱۰ پروژه به بهره‌برداری رسید گفت: هشت پروژه در هفته تربیت بدنی به بهره‌برداری رسید که سرانه ورزشی ما را بالا برد.
دهقان در ادامه با بیان اینکه ۱۶ پروژه اولویت دار را برای سفر دوم در نظر گرفته‌ایم گفت: پیش‌بینی اعتبار مورد نیاز برای این تعداد پروژه ۲۸۰ میلیارد تومان است که از دولت انتظار داریم این عدد را برای تکمیل پروژه‌های استان محقق کند.
این مسئول در ادامه مهمترین مشکلات استان در حوزه ورزش را برشمرد و گفت: ما در ورزش حامی مالی یا همان اسپانسر نداریم و باید با استان‌هایی رقابت کنیم که در آن‌ها ذوب آهن و فولاد و پالایشگاه و سایر صنایع بزرگ بوده و توان رقابت با آن‌ها بسیار سخت است.
وی با بیان اینکه در قالب فصل ۵ اعتباراتی را میان هیئت‌های ورزشی خود تقسیم می‌کنیم گفت: این اعتبارات میان ۵۱ هیئت استانی و ۴۹۰ هیئت شهرستانی تقسیم می‌شود که مبلغ ناچیزی برای حمایت از ورزش است.
دهقان در پاسخ به سؤالی در خصوص حمایت شرکت نفت گچساران از ورزش هم گفت: شرکت نفت دیگر مثل گذشته روی خوشی به ورزش نشان نمی‌دهد.
وی به میزان کمک به هیئت‌ها اشاره کرد و گفت: اعتباری که برای هیئت‌های ورزشی در نظر گرفتیم سه میلیارد تومان بود که بین همه آن‌ها توزیع کردیم که بسیار اعتبار ناچیزی بود.
دهقان در خصوص مدیریت هیئت‌های ورزشی استان و اینکه چه تعداد از آن‌ها با سرپرست اداره می‌شوند اشاره کرد و گفت: در ابتدای ورود ما ۲۱ هیئت بلاتکلیف و با سرپرست اداره می‌شد که 9 هیئت را از بلاتکلیفی بیرون آوردیم و وضعیت مدیریت آن‌ها برای ۴ سال مشخص شد و یازده هیئت دیگر باقی مانده و زمینه را برای سامان دادن آن‌ها تا پایان سال فراهم می‌کنیم البته متأسفانه برای مثال یک هیئت چهار با مجمع آن اطلاع‌رسانی شد اما مجمع لغو گردید.
وی در پاسخ به این سؤال که چه اندازه مدیریت ورزشی استان سیاسی است گفت: سعی خواهیم کرد مدیریت هیئت‌های ما تخصصی باشد و مسئولان هیئت رئیسه از جنس ورزش باشند هر چند مداخلاتی نیز وجود دارد اما تمام تلاش خود را می‌کنیم که رویکرد‌ها تخصصی باشد برنامه داریم افرادی از جنس ورزش و خاک خورده ورزش باشند تا بتوانند تحولی را در ورزش استان ایجاد کنند.
این مسئول با بیان اینکه هیئت‌های ورزشی روز‌های سختی را در به دلیل کمبود اعتبار دارند گفت: تنها یکی از راه‌های جذب اعتبارات ما هستیم خودشان هم باید دنبال اسپانسر باشند.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که از چه هیئت‌های ورزشی بیش از همه رضایت دارید گفت: از بیشتر آن‌ها رضایت داریم اما هیئت‌هایی مانند هندبال و کشتی و ورزش نابینایان و معلولان و ورزش همگانی از هیئت‌های خوب ما هستند.
دهقان در پاسخ به این سؤال که از هیئت فوتبال استان چه اندازه رضایت دارید گفت: روند فوتبال استان بد نیست اما نمی‌توانم در مورد مدیریت فوتبال استان اظهار نظر کنم چون چند وقت دیگر مجمع انتخاباتی فوتبال استان را خواهیم داشت.
وی در خصوص سرانه ورزشی استان گفت تا قبل از افتتاح پروژه‌های ما سرانه ۹۹ سانتی‌متر بود که با افتتاح ده پروژه هفته دولت و 8 پروژه هفته ورزش به ۱۰۳ سانتی‌متر رسیده است.
دهقان در بخش دیگری از اظهارات خود به دستاورد‌های ورزش کهگیلویه و بویراحمد در دوره مدیریت خود اشاره کرد و گفت: در بحث ورزش همگانی و قهرمانی اتفاقات خوبی افتاده الان نزدیک به ۱۶۰ همایش پیاده روی در سطح استان داشتیم با توجه به مشکلات اخیر کشور و اغتشاشات این تعداد برگزاری همایش‌های پیاده روی قابل توجه است، سیزده خانه ورزش روستایی در جهت توسعه ورزش روستا‌ها را تجهیز کردیم و ۵ خانه دیگر را نیز در برنامه تجهیز قرار داده‌ایم تا عدالت اجتماعی در ورزش فراهم شود.
وی گفت: استان یکی از استان‌های پیشگام در طرح جام پرچم بود و تمام روستا‌های استان را درگیر آن کردیم از مرحله مقدماتی عبور و وارد مرحله شهرستانی شدیم و مرحله استانی آن باقی مانده است که حلقه اتصال ورزش روستایی به قهرمانی است استعداد‌های نیز کشف می‌شود.
دهقان بیان کرد: 11 میزبانی مسابقات کشوری را داشتیم ۴ اردوی تیم‌های نوجوانان هندبال در گچساران و دهدشت در دو مرحله همچنین میزبان تیم‌های ملی هاکی در آذرماه بودیم میزبانی والیبال منطقه هفت کشور را داشتیم در مسابقات پرورش اندام برای اولین بار به سبک جهانی میزبانی کردیم.
وی گفت: اقدامات فرهنگی خوبی هم تاکنون داشته‌ایم جشن‌های دهه امامت در استان در ده شب و در ده شهرستان برگزار کردیم که از بهمئی آغاز و در یاسوج ختم شد.
دهقان به وضعیت امور باشگاه‌ها اشاره کرد که به صورت الکترونیکی در سامانه‌ام ۵ ثبت می‌شوند و دیگر نیازی به حضور فیزیکی افراد نیست.
وی افزود: در حال حاضر ۳۸۰ باشگاه فعال داریم که ۲۱۹ باشگاه مربوط به آقایان و ۱۲۰ باشگاه مربوط به خانم‌ها و ۴۱ باشگاه مشترک است همچنین تسهیلات برای باشگاه‌های خصوصی جهت اشتغال زایی داریم و ۶ میلیارد تومان در این زمینه اختصاص داده‌ایم.
این مسئول افزود: در حوزه ازدواج و جوانی میزبان دوره تخصصی مشاوره با ۱۵۰ مورد بوده‌ایم کار‌های آموزشی بسیاری داشتیم در خصوص آسیب‌های اجتماعی جز دستگاه‌های هستیم که اقدامات بسیار خوبی در کاهش آسیب‌ها انجام داده روستا‌هایی که مشکل دار هستند شناسایی شده و امکانات ورزشی در آنجا مستقر می‌کنیم تا تفریحی سالم برای جوانان باشد و در معرض خطر قرار نگیرند در خصوص کودکان کار زمینه را برای استفاده رایگان آن‌ها از اماکن ورزشی فراهم کردیم که قرار شد دستگاه‌های مختلف مربوطه آمار لازم را در این زمینه بدهند.
وی گفت: ستاد ازدواج را برگزار کردیم تا تسهیلات مورد نیاز ازدواج جوانان مورد پیگیری قرار گیرد.
دهقان ادامه داد: در زمینه واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی به همین منظور کمیسیونی تشکیل دادیم که چندین واحد ورزش ما در آن حضور دارند بعضی از اماکن تخصصی هستند مانند خانه ژیمناستیک که در اختیار هیئت قرار دارند و آن اماکن دیگر را در قالب مزایده در اختیار بخش خصوصی قرار می‌دهیم.
وی به بحث استعدادیابی اشاره کرد و گفت: المپیاد ایرانیان در ۲۸ رشته در کشور برگزار می‌شود که ما با ۱۳ رشته در این المپیاد شرکت کردیم و توانستیم از مقام ۳۱ قبلی چند پله صعود کرده و به رتبه ۲۵ کشور برسیم و در سال‌های آینده رتبه‌های بهتری را کسب خواهیم کرد.
اشتراک‌گذاری در کلوب
 
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
اصلا فرد بی تخصص و بدون فن بیان ک نباید حرف بزنه.حیفففففففففففففففففففففففففف ورزش با این مدیریت افتضاح
رقابت پیچیده چین و آمریکا در کشورهای حوزه خلیج فارس

رقابت پیچیده چین و آمریکا در کشورهای حوزه خلیج فارس

کشور‌های حاشیه خلیج فارس باید چارچوب دیپلماتیکی ایجاد کنند تا از تبدیل شدن منطقه به عرصه ...
سرآشپز پوتین برای هدیه نمک اوکراین دندان تیز کرده است!

سرآشپز پوتین برای هدیه نمک اوکراین دندان تیز کرده است!

سولدار پیش از آغاز جنگ اوکراین حدود ۹۰ درصد نمک کل آن کشور را تامین می‌کرد و منازعات ...
عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س)

عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س)

علاقمندان می‌توانند روز شنبه ۲۴ دی ماه با مراجعه به کتابخانه‌های عمومی در سراسر استان ...
1