تاریخ انتشار
شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۶
کد مطلب : ۴۵۶۴۰۶
در برنامه تلویزیونی «ملک سلیمان»:

خدا حاج قاسم را دوست داشت که‌ رفت و این روزها را ندید / آیت الله خامنه‌ای جلوی دیکتاتوری و گردن کلفتی را گرفت

۵
۱
علی لاریجانی: آیت الله خامنه‌ای جلوی دیکتاتوری و گردن کلفتی را گرفت
کبنا ؛علی لاریجانی در برنامه ملک سلیمان گفت: آیت‌الله خامنه‌ای ۶۰ سال با دیکتاتوری مبارزه کرد و جلوی رفتارهای دیکتاتوری را گرفت.
    
علی لاریجانی در برنامه تلویزیونی «ملک سلیمان» گفت: آیت الله خامنه‌ای نزدیک به ۶۰ سال با دیکتاتوری مبارزه کرد. از قبل از انقلاب گرفته تا بعد از انقلاب که خود من شاهد بودم ایشان جلوی رفتارهای دیکتاتورهای مآبانه را می‌گرفت.
به گزارش کبنا، برنامه تلویزیونی «ملک سلیمان» با محوریت شهید سلیمانی از شبکه یک سیما پخش می‌شود. مهمان امشب این برنامه علی لاریجانی بود. 
او در بخشی از سخنان خود در واکنش به حوادث اخیر و شعارهایی که از سوی عده‌ای سر داده می‌شد، گفت: اینکه امام فرمودند تا زمانی که ولایت فقیه در کشور باشد، دیکتاتوری نیست، واقعیت است، اما وقتی حوادث داخلی را می‌بینم و حرف‌های که بیان می‌شود را می‌شنوم، تاسف می‌خورم. فکر می‌کنم که خداوند حاج قاسم را خیلی دوست داشت که رفت. چرا که شنیدن برخی حرف‌ها واقعا دردآور است.
وی تأکید کرد: به نظرم، آیت الله خامنه‌ای نزدیک به 60 سال با دیکتاتوری مبارزه کرد. از قبل از انقلاب گرفته تا بعد از انقلاب که خود من شاهد بودم ایشان جلوی رفتارهای دیکتاتورهای مآبانه را می‌گرفت. اگر کسی می‌خواست در کشور گردن کلفتی بکند، در برابرش می‌ایستاد. این خوب است و ولایت فقیه برای این است. با این حال، عده‌ای جور دیگر می‌فهمند و این دردآور است.
رئیس سابق مجلس شورای اسلامی بیان داشت: همه ما باید بفهمیم که در این کشور در یک کشتی نشسته‌ایم و با حرف و رفتارمان این کشتی را سوراخ نکنیم. اگر این کشتی سوراخ شد، همه دچار بحران می‌شویم. او انسانی بود که برای سلامت کشتی انقلاب بسیار فکر می‌کرد. او دردمند بود و خوب هم فکر می‌کرد.
لاریجانی ضمن نقل خاطره‌ای از جنگ 33 روزه و درایت رهبر انقلاب در تحلیل حوادث و اتفاقات کشور گفت: خاطرم هست زمان جنگ 33 روزه، من دبیر شورای امنیت ملی بودم و اتفاقا هر روز جلساتی در دبیرخانه داشتیم که سردار باقری می‌آمدند. حاج قاسم اطلاعاتی را می‌فرستاد که اینجا روی نقشه تجزیه و تحلیل می‌شد و برایشان ارسال می‌شد. هفته اول بسیار سخت و فشار آتش زیاد بود. اوضاع کاملا بهم ریخته بود. شهید سلیمانی بعد از پایان هفته از آنجا به ایران آمد و اوضاع را ترسیم کرد. تصمیم گرفتیم که خدمت رهبر معظم انقلاب برویم و با ایشان نیز ماجرا را در میان بگذاریم. وضعیت خدمت ایشان توضیح داده شد.
وی ادامه داد: رفتار رهبری در این موضوع برایم بسیار عجیب بود. خیلی خوب گوش داد اما حرفی زد که خیلی به این نقشه‌ها و ترتیبات ارتباطی نداشت. گفتند که من فکر می‌کنم این جنگ مثل جنگ احزاب است، باید مقاومت بکنید تا آن عنایت و کمک‌های الهی برسد. وقتی برمی‌گشتیم، آقای سلیمانی در حیرت بود و سکوت داشت. در میانه راه از من پرسید که شما از این سخنان چه فهمیده‌اید؟ پاسخ دادم: به نظرم رهبری مطلب مهم و کلان را بیان کردند. شما هم همین موضوع را به دوستان بگویید و بفرمایید که باید مقاومت کنند.
او گفت: بعدها آقای سیدحسن نصرالله تعریف می‌کرد که وقتی پیام آقا رسید، حادثه‌ای خلق شد. در هفته دوم در آستانه برگشت شرایط قرار گرفتیم و هفته سوم شرایط کاملا برگشت. وقتی یکی از کشتی‌های آنان را زدیم، از کشورهای همسایه تماس می‌گرفتند و برای حل موضوع وساطت می‌کردند. من کلان‌نگری در رفتار رهبری را در آنجا دیدم. به همین دلیل است که در قضایای اخیر غصه می‌خورم و با خود می‌گویم قدر ایشان را کم می‌دانند. ایشان خیلی بزرگ است.
لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: یک دسته از سیاستمداران قبول دارند که تکثر وجود دارد و باید آن را به سمت وحدت ببرند. حاج قاسم درک درستی از موضوع داشت؛ او از جنس مدیران التیام‌بخش بود، وحدت در کثرت را دنبال می‌کرد. قبول داشت که جامعه در نهایت باید یک فکر را جلو ببرد، اما دلیل نمی‌شود که تکثر را نبینیم. حاج قاسم قدرت اقناع‌گری داشت و می‌توانست تعامل کند. از آن مدیرانی نبود که همه بار را به دوش مدیر ارشد کشور بیندازد و دائم به رهبری پناه ببرد. مدیران دائم موضوع را به جای دیگر حواله ندهند.
لاریجانی با اشاره به ابعاد وجودی شهید سلیمانی گفت: به نظرم شخصیت او در چارچوب‌های متعارف داخلی نمی‌گنجید. اگر بخواهیم خلاصه بگوییم، او فرزند امام بود و تریبت‌یافته مکتب آیت الله خامنه‌ای. این خصوصیت او بود و به همین دلیل به راحتی در این دسته‌بندی‌ها قرار نمی‌گرفت. شاید مرزبندی او این طور است که آنجایی که منافع ملی کشور و صیانت از آرمان‌های انقلاب اقتضا می‌کرد، ورود می‌کرد. البته ممکن بود جریانی به او خرده وارد می‌کرد.
وی ادامه داد: در کشور دو صنف سیاستمدار داریم. یک صنف‌ آنهایی‌اند که زندگی سیاسی را در مسیر تضاد قرار می‌دهند. این تضادها و دوقطبی‌ها در بلند مدت تبدیل به شکاف‌های اجتماعی و کینه می‌شود. در نقطه مقابل، عده‌ای از مدیران هستند که قدری دوراندیش‌اند و منافع زودگذر را برای منافع دور ذبح می‌کنند. خصوصیت آنان التیام‌بخشی است. آنان قبول دارند تکثر در جامعه وجود دارد و باید آن را محترم بشماریم و به سمت وحدت ببریم. حاج قاسم از جنس مدیران التیام‌بخش بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
كت خيلي مرغوب و شيكي داريد
برند خارجي معتبري هست
خوش به حالتان بهترين جنس ها را خودتان مستقيم ميخريد از فرانسه و ايتاليا و ترك ..
نياز به واردات و توليد ملي نداريد
غبطه خوردم كاش ما هم ميتونستيم حداقل تو ايران همين برندها بخريم خيلي وقته جنس و پوشاك با كيفيت خوب حتي غذاي خوب مثل يك مرغ معمولي نديدم
Iran, Islamic Republic of
ایشون از افعال معکوس استفاده کرده!
جوان
Iran, Islamic Republic of
جلوی دیکتاتوری را گرفت
Romania
کسانی که حرف ا یکتاتوری حضرت آقا میزنند دنبال انهدام ولایت فقیه و دستورات فقهی و اصول اولیه اسلام اند ولایت فقیه نگهبان بلا منازعه احکام اولیه و شرعی اسلامند گرچه حقیقتاً عده ای با تفسیر به رای و پشت سنگر ولایت فقیه و با ایجاد تفرقه و دودستگی جهت به منفعت رسیدن خود در تلاشند که ولایت فقیه را به نفع خود مصاره کنند ولی ولایت فقیه قابل مصادره نیست کسانی که از ولایت فقیه جلوترند و یاعقب ترند باید در دینشان شک کرد و حتی شکی نیست از دین خارج شده اند گرفتاری های جامعه ا این قبیل افرادند که به نام اسلام و دین و ولایت فقیه میخواهند دیگران را اژ صحنه بدر کنند تا به امیال شیطانی و دنیوی خود برسند اسلام و انقلاب اسلامی و ولایت فقیه قابل مصادره به نفع هیچ گروه و جناح و فرد خاصی نیست ان عزیزی که تحت هر شرایطی حوزه های نمایندگی ولی فقیه آن سربازی و سرداری هر فردی ر این حوزه خدمت می کند با شکر گزار و سپاسگذار خداوند باشد که لیاقت خدمت در این حوزه به ایشان رسیده و باید امانتدار خوبی باشد نه پادویی افراد خاص منفعت طلب
شهروند
Iran, Islamic Republic of
ما در فقه شیعه، اهل سنت را مسلمان می دانیم با وجود آنکه نه به عصمت و نه به امامت اعتقاد ندارند چگونه است که شما می فرمایید هرکسی ولایت فقیه را قبول ندارد از دین خارج است؟ مستند شرعی این حرف چیست؟
امثال شما با این افراط ها و بدعت ها باعث دین زدگی مردم شده اید.
قوت لایموتی که دیگر ارزان نیست/ نان و پنیر هم گران شد/ هزینه صبحانه یک خانواده کارگری 3 نفره چقدر می شود؟/ جدول

قوت لایموتی که دیگر ارزان نیست/ نان و پنیر هم گران شد/ هزینه صبحانه یک خانواده کارگری 3 نفره چقدر می شود؟/ جدول

قصد داریم مروری بر قیمت اجناس مورد استفاده در وعده صبحانه داشته باشیم. شاید عجیب باشد ...
سرنوشت پله و دلگرمی ما ایرانیان

سرنوشت پله و دلگرمی ما ایرانیان

حمید رضا صدر درباره پله و نسل او نوشته است:پله جوهره فوتبال از رکورد درآمده بعد از جنگ ...
ثبت یک رکورد در تورم خدمات عمومی

ثبت یک رکورد در تورم خدمات عمومی

داده‌های مرکز آمار نشان می‌دهد پولی که دولت از روستاییان به منظور ارائه کالا و خدمات ...
فایل های مرتبط
1