تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب : ۴۵۵۵۷۶
در جلسه شورای عالی قضایی دادگستری استان مطرح شد؛

کسب رتبه خوب دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در مبارزه با فساد اداری

۶
۲
کسب رتبه خوب دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در مبارزه با فساد اداری
کبنا ؛جلسه شورای عالی قضایی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور رئیس کل، معاونین، رؤسا و دادستان های حوزه های قضایی استان در شهرستان گچساران برگزار شد.
به گزارش کبنا، رئیس کل دادگستری استان در این جلسه با تعزیت ایام حزن آل الله و شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، بر لزوم خدمت رسانی  هرچه بیشتر به مردم در دادگستری ها و نهادهای وابسته به قوه قضائیه تأکید کرد.
حسن نگین تاجی ضمن اشاره به کسب رتبه خوب استان در مبارزه با فساد اداری اظهار کرد: خدمت رسانی اکنون باید بر اساس سند عملی و اجرایی تحول و تعالی قضایی صورت گیرد و رؤسا و دادستانهای باید نسبت به مستند سازی فعالیت ها اقدام نمایند.
مقام ارشد قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: تلاش بسیار خوبی در راستای پیشگیری از وقوع جرم و ستاد قضایی اقتصاد مقاومتی و کمک به بنگاههای اقتصادی بوده که از بیکاری هزاران نفر جلوگیری شده است.
وی گفت: کاهش پرونده ها و خدمت به مردم به ویژه در خصوص پرونده های مسن صورت گرفته ولی کافی نیست و باید قضات نسبت به این موضوع اهتمام داشته باشند.
کسب رتبه دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در مبارزه با فساد اداری
در ادامه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با اشاره به این که استان کهگیلویه و بویراحمد در کشور به عنوان استان ویژه اجرای طرح ثبت متمرکز پرونده انتخاب شده، تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح، تمام پرونده ها در استان، باید ثبت شوند.
کسب رتبه خوب دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در مبارزه با فساد اداری
سید علی ملک حسینی گفت: ما باید تلاش خود را در چند جهت متمرکز نماییم و در حوزه های  امنیت، انفال و اراضی، جرایم سازمان یافته به صورت ویژه مدیریت نموده و هم در سرعت، هم دقت و هم مستند سازی، فعال شویم.
در ادامه معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با اشاره به فعالیت های این معاونت در بخشهای مختلف و ارتقای اگاهی های عمومی و پیشگیری های وضعی و اجتماعی،اظهار داشت: رؤسا و دادستانهای حوزه های قضایی، نماینده عالی قوه قضائیه در بخش ها و شهرستان می باشند.
کسب رتبه خوب دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در مبارزه با فساد اداری
سید عیسی حسنی با تأکید کرد: هر یک از رؤسا و دادستانها، در حوزه قضایی باید خود مستقل، نسبت به برگزاری جلسات شورای پیشگیری از وقوع جرم اقدام نمایند.
وی با اشاره به وجود ظرفیت عظیم ستاد قضایی اقتصاد مقاومتی دادگستری گفت: ما در سال مانع زدایی از تولید، باید از این ستاد و اختیارات بسیار خوب آن استفاده نموده و ضمن ممانعت از تعطیلی واحد های اقتصادی شویم، چون این اقدامات، مانع از هم پاشیدن خانواده ها و اشتغال می شود.
در ادامه معاون قضایی رئیس‌کل در شوراهای حل اختلاف و میانجیگری گفت: 36 درصد از پرونده هایی که قابلیت مصالحه و سازش داشته اند، در شورا منتهی به سازش شده اند.
حجت الاسلام ساجدی افزود: 40 درصد از پرونده های ارجاعی از دادسراها و دادگاهها به شوراهای حل اختلاف، منتهی به سازش شده که در واقع قابل توجه است.
رئیس توسعه ی حل اختلاف استان در ادامه با اشاره لزوم استفاده رؤسا و دادستانهای حوزه های قضایی از ظرفیت متنفذین محلی به عنوان صلح یار و جهت صلح در پرونده ها گفت: 3 شعبه شورای حل اختلاف در زندان‌های استان تأسیس شده و 3 شعبه هم در معیت اجرای احکام شوراهای حل اختلاف یاسوج تعیین شده، و نتایج مؤثری داشته اند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان در حوزه نظارت بر حفظ حقوق حقوق شهروندی گفت: در موضوع کیفر زدایی، باید از نهادهای ارفاقی و نهادهای کیفر زدا بیشتر استفاده کرد.
سعادت وطن دوست اظهار داشت:در حال حاضر سیاست اصلی دستگاه قضایی استفاده از نهادهای ارفاقی و مجازات های جایگزین حبس است و از حکم حبس جز در موارد ضروری استفاده نشود. وی افزود: توجه به این نهادها هم به نفع جامعه است و هم مانع از هم پاشیدگی خانواده زندانیان و بازگشت آنها به اجتماع و اصلاح مجرمین می شود.
در ادامه این نشست معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری استان گفت: در حوزه سند دار کردن ساختمان ها و املاک دادگستری استان، به جرأت می توان گفت پیشرو ترین اداره دولتی هستیم و لذا رؤسا و دادستانهای محترم نسبت به این موضوع اهتمام نمایید.
سید یوسف سجادیان گفت: این معاونت وظیفه دارد در راستای رفاه پرسنل اقداماتی انجام دهد که انعقاد قرارداد با بنگاههای اقتصادی و امکان خرید اقساطی برای همکاران از جمله آنهاست.
در ادامه مسئول دفتر نظارت و ارزشیابی قضات دادگستری استان گفت: از اقدامات قابل تحسین دادگستری استان اجاره یک مجموعه برای شعب دادگاهها است که به رفاه و خدمت رسانی به مردم کمک می کند.
کسب رتبه خوب دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در مبارزه با فساد اداری
سید عبدالمناف رضوی با اشاره به ضرورت درج آرای قضات در «سامانه ی تناد» جهت اتقان آرای قضایی اظهار داشت: در دادگستری استان، همکاران با آرامش خدمت می کنند و  جو صمیمانه ای در استان برقرار است و مردم در حقیقت دادگستری استان را ملجاء و پناهگاه خود می دانند، لذا همکاران قضایی سعی کنند آرای خود را در مهلت  به موقع صادر نمایند.
رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری استان گفت: در راستای انجام وظایف رؤسا و دادستانهای حوزه های قضایی دقیقا تمام وظایف رئیس قوه قضائیه را در حوزه قضایی دارند و لذا انتظارات مردم از ما در همه حوزه ها و  بالا است.
فرشید روشندل بیان داشت :رؤسا و دادستانها هم با همدیگر تعامل و دوستی ویژه داشته باشند و در عین حال بر کارمندان و پرسنل و ضابطین و سایر افراد مرتبط با دستگاه قضایی نظارت داشته باشید.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
کاش من هم بودم
Iran, Islamic Republic of
. جاده مردم روستای زرد خونی کاکان را که ... باهمکاری منابع طبیعی تصرف کرده رفع تصرف کنین که حداقل مردم رفت وامد نماینداونوقت آفرین دارین البته خدای کارهای خوبی هم در خصوص مبارزه با فساد شده
Iran, Islamic Republic of
احسن
داود
Iran, Islamic Republic of
دادگستری یاسوج .بدون از کوچکترین تبعیض یا حق کشی.بلا تشبیه مثل عدالت مولا علی ع ازظالم به هیچ عنوان دفاع نمیکنن وبر مظلوم نمی تازند.همیشه گرفتن حق از ظالم سرلوحه کارقضات دادگستری یاسوج هست.
من ا....توقیفیق
داوود
Iran, Islamic Republic of
عدالت در دادگاه و دادگستری یاسوج
Canada
پرونده شهرداری ها چه شد و به کجا ختم شد ..
حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

اصلاح‌طلبان چگونه می‌توانند در عبور کشور از شرایط کنونی نقش ایفا کنند؟ آیا حاکمیت چنین ...
شنیدن صدای مردم / اعتراضات کنونی ناشی از انباشت مشکلات، ناشی از عملکرد مدیران، دولتمردان و مسئولان کشور است

شنیدن صدای مردم / اعتراضات کنونی ناشی از انباشت مشکلات، ناشی از عملکرد مدیران، دولتمردان و مسئولان کشور است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ارتباط با شرایط جامعه و علل آن اظهارداشت: اعتراضات کنونی ناشی ...
درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
1