کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در جلسه شورای عالی قضایی دادگستری استان مطرح شد؛

کسب رتبه خوب دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در مبارزه با فساد اداری

21 آذر 1401 ساعت 14:40

جلسه شورای عالی قضایی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور رئیس کل، معاونین، رؤسا و دادستان های حوزه های قضایی استان در شهرستان گچساران برگزار شد.


جلسه شورای عالی قضایی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور رئیس کل، معاونین، رؤسا و دادستان های حوزه های قضایی استان در شهرستان گچساران برگزار شد.
به گزارش کبنا، رئیس کل دادگستری استان در این جلسه با تعزیت ایام حزن آل الله و شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، بر لزوم خدمت رسانی  هرچه بیشتر به مردم در دادگستری ها و نهادهای وابسته به قوه قضائیه تأکید کرد.
حسن نگین تاجی ضمن اشاره به کسب رتبه خوب استان در مبارزه با فساد اداری اظهار کرد: خدمت رسانی اکنون باید بر اساس سند عملی و اجرایی تحول و تعالی قضایی صورت گیرد و رؤسا و دادستانهای باید نسبت به مستند سازی فعالیت ها اقدام نمایند.
مقام ارشد قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: تلاش بسیار خوبی در راستای پیشگیری از وقوع جرم و ستاد قضایی اقتصاد مقاومتی و کمک به بنگاههای اقتصادی بوده که از بیکاری هزاران نفر جلوگیری شده است.
وی گفت: کاهش پرونده ها و خدمت به مردم به ویژه در خصوص پرونده های مسن صورت گرفته ولی کافی نیست و باید قضات نسبت به این موضوع اهتمام داشته باشند.
کسب رتبه دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در مبارزه با فساد اداری
در ادامه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با اشاره به این که استان کهگیلویه و بویراحمد در کشور به عنوان استان ویژه اجرای طرح ثبت متمرکز پرونده انتخاب شده، تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح، تمام پرونده ها در استان، باید ثبت شوند.
کسب رتبه خوب دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در مبارزه با فساد اداری
سید علی ملک حسینی گفت: ما باید تلاش خود را در چند جهت متمرکز نماییم و در حوزه های  امنیت، انفال و اراضی، جرایم سازمان یافته به صورت ویژه مدیریت نموده و هم در سرعت، هم دقت و هم مستند سازی، فعال شویم.
در ادامه معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با اشاره به فعالیت های این معاونت در بخشهای مختلف و ارتقای اگاهی های عمومی و پیشگیری های وضعی و اجتماعی،اظهار داشت: رؤسا و دادستانهای حوزه های قضایی، نماینده عالی قوه قضائیه در بخش ها و شهرستان می باشند.
کسب رتبه خوب دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در مبارزه با فساد اداری
سید عیسی حسنی با تأکید کرد: هر یک از رؤسا و دادستانها، در حوزه قضایی باید خود مستقل، نسبت به برگزاری جلسات شورای پیشگیری از وقوع جرم اقدام نمایند.
وی با اشاره به وجود ظرفیت عظیم ستاد قضایی اقتصاد مقاومتی دادگستری گفت: ما در سال مانع زدایی از تولید، باید از این ستاد و اختیارات بسیار خوب آن استفاده نموده و ضمن ممانعت از تعطیلی واحد های اقتصادی شویم، چون این اقدامات، مانع از هم پاشیدن خانواده ها و اشتغال می شود.
در ادامه معاون قضایی رئیس‌کل در شوراهای حل اختلاف و میانجیگری گفت: 36 درصد از پرونده هایی که قابلیت مصالحه و سازش داشته اند، در شورا منتهی به سازش شده اند.
حجت الاسلام ساجدی افزود: 40 درصد از پرونده های ارجاعی از دادسراها و دادگاهها به شوراهای حل اختلاف، منتهی به سازش شده که در واقع قابل توجه است.
رئیس توسعه ی حل اختلاف استان در ادامه با اشاره لزوم استفاده رؤسا و دادستانهای حوزه های قضایی از ظرفیت متنفذین محلی به عنوان صلح یار و جهت صلح در پرونده ها گفت: 3 شعبه شورای حل اختلاف در زندان‌های استان تأسیس شده و 3 شعبه هم در معیت اجرای احکام شوراهای حل اختلاف یاسوج تعیین شده، و نتایج مؤثری داشته اند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان در حوزه نظارت بر حفظ حقوق حقوق شهروندی گفت: در موضوع کیفر زدایی، باید از نهادهای ارفاقی و نهادهای کیفر زدا بیشتر استفاده کرد.
سعادت وطن دوست اظهار داشت:در حال حاضر سیاست اصلی دستگاه قضایی استفاده از نهادهای ارفاقی و مجازات های جایگزین حبس است و از حکم حبس جز در موارد ضروری استفاده نشود. وی افزود: توجه به این نهادها هم به نفع جامعه است و هم مانع از هم پاشیدگی خانواده زندانیان و بازگشت آنها به اجتماع و اصلاح مجرمین می شود.
در ادامه این نشست معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری استان گفت: در حوزه سند دار کردن ساختمان ها و املاک دادگستری استان، به جرأت می توان گفت پیشرو ترین اداره دولتی هستیم و لذا رؤسا و دادستانهای محترم نسبت به این موضوع اهتمام نمایید.
سید یوسف سجادیان گفت: این معاونت وظیفه دارد در راستای رفاه پرسنل اقداماتی انجام دهد که انعقاد قرارداد با بنگاههای اقتصادی و امکان خرید اقساطی برای همکاران از جمله آنهاست.
در ادامه مسئول دفتر نظارت و ارزشیابی قضات دادگستری استان گفت: از اقدامات قابل تحسین دادگستری استان اجاره یک مجموعه برای شعب دادگاهها است که به رفاه و خدمت رسانی به مردم کمک می کند.
کسب رتبه خوب دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در مبارزه با فساد اداری
سید عبدالمناف رضوی با اشاره به ضرورت درج آرای قضات در «سامانه ی تناد» جهت اتقان آرای قضایی اظهار داشت: در دادگستری استان، همکاران با آرامش خدمت می کنند و  جو صمیمانه ای در استان برقرار است و مردم در حقیقت دادگستری استان را ملجاء و پناهگاه خود می دانند، لذا همکاران قضایی سعی کنند آرای خود را در مهلت  به موقع صادر نمایند.
رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری استان گفت: در راستای انجام وظایف رؤسا و دادستانهای حوزه های قضایی دقیقا تمام وظایف رئیس قوه قضائیه را در حوزه قضایی دارند و لذا انتظارات مردم از ما در همه حوزه ها و  بالا است.
فرشید روشندل بیان داشت :رؤسا و دادستانها هم با همدیگر تعامل و دوستی ویژه داشته باشند و در عین حال بر کارمندان و پرسنل و ضابطین و سایر افراد مرتبط با دستگاه قضایی نظارت داشته باشید.


کد مطلب: 455576

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/455576/کسب-رتبه-خوب-دادگستری-کهگیلویه-بویراحمد-مبارزه-فساد-اداری

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1