تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۶
کد مطلب : ۴۵۴۹۷۹
در مراسمی با حضور مسوولان؛

تجلیل از دانشجویان برگزیده استان کهگیلویه و بویراحمد در طرح شهید وزوایی

۱
تجلیل از دانشجویان برگزیده استان کهگیلویه و بویراحمد در طرح شهید وزوایی
کبنا ؛
در مراسمی از دانشجویان دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد که برگزیده طرح شهید وزوایی بنیاد ملی نخبگان سال تحصیلی 1402- 1401شدند، تجلیل شد.
به گزارش کبنا، در این مراسم که با حضور مسؤولان دانشگاه‌های استان و در دانشگاه یاسوج برگزار گردید، از 12 دانشجوی برگزیده طرح شهید وزوایی تجلیل شد.
بنیاد ملی نخبگان هر ساله به منظور شناسایی و حمایت از دانشجویان مستعد علمی و پژوهشی و فناوری در سراسر کشور، طرح شهید وزوایی یا طرح توسعۀ فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانشجویان مستعد تحصیلی کشور را اجرا می‌کند.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر خودکفایی علمی کشور و تولید ثروت علم محور گفت: همه‌ی شاخص‌ها از حرکت شتابان کشور در این زمینه حکایت دارد.
حجت الاسلام والمسلمین قلندری ضمن تبریک به دانشجویان برگزیده طرح شهید وزوایی  با اشاره به ارتقای رتبه علمی کشور به 15و رشد 80 برابری تولید مقالات در ایران در مقایسه با سایر کشورهای دنیا گفت: این دستآورد مرهون زحمات نخبگان و دانشمندان جوان و پرتوان ایرانی است.
وی گفت: بنیاد ملی نخبگان و دانشگاه‌ها حمایت خود از نخبگان به‌خصوص نخبگان دانشگاهی را به صورت جدی‌تر پیگیری کنند تا بیش از گذشته از ظرفیت نخبگان در برنامه‌های توسعه استان و کشور استفاده شود.
کرمی رئیس دانشگاه یاسوج در این مراسم با اشاره به ظرفیت دانشگاه‌های استان به ویژه دانشگاه یاسوج گفت: دانشگاه یاسوج آماده حمایت همه‌جانبه از برگزیدگان طرح شهید وزوایی و نیز کمک به اجرای طرح‌های مسأله‌محور با حضور نخبگان است.
اکوانی، رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم با اشاره به اینکه طرح شهید وزوایی، مهمترین طرح حوزه دانشجویی است، گفت: دانشجویان برگزیده این طرح به مدت یک سال از حمایت‌های مالی و پشتیبانی‌های توان‌مندسازی بنیاد ملی نخبگان بهره‌مند می‌شوند.
اکوانی گفت: دانشجویانی که در سال‌های گذشته از استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب طرح شهید وزوایی انتخاب می‌شدند، عموماً از رشته‌های فنی یا علوم پایه بودند، ولی امسال پذیرش در بین دانشجویان علوم پزشکی و علوم انسانی بسیار بالاست.
اکوانی با اشاره به افزایش سه برابری برگزیدگان امسال در مقایسه با سال‌های گذشته، گفت: آمار پذیرفته‌شدگان امسال طرح نشان می‌دهد که دانشگاه‌های ما در چند سال اخیر رشد بسیار خوبی داشته‌اند.
وی افزود: برگزیدگان امسال ضمن شرکت در برنامه‌های توان‌مندسازی بنیاد ملی نخبگان، در مسیر  طرح‌های مسئله محور و رفع مشکلات کشور فعالیت‌های علمی و پژوهشی خواهند داشت.
در پایان این مراسم دانشجویان منتخب طرح شهید وزوایی نیز دیدگاه‌های خود را در مورد توسعه مشارکت دانشجویان در برنامه توسعه استان و کشور مطرح کردند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
1