تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۲۳
کد مطلب : ۴۵۴۴۵۸
پیشرفت کند طرح در یک سال؛

عدم همکاری دستگاه های خدمات رسان گچساران در طرح نهضت ملی مسکن

۱
عدم همکاری دستگاه های خدمات رسان گچساران در طرح نهضت ملی مسکن
کبنا ؛بیش از 12 هزار گچسارانی در طرح نهضت ملی مسکن نام نویسی کرده اند که از این تعداد 2 هزار و 500 نفر تأیید شده اند، با این حال روند عملیاتی شدن طرح نهضت ملی مسکن بدون همکاری دستگاه های خدمات رسان به کندی پیش می رود.
به گزارش کبنا،معاون اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: دستگاه‌های خدمات رسان گچساران به تکلیف قانونی خود در زمینه روند اجرایی طرح نهضت ملی مسکن عمل نکرده اند.
علی کاظم بدخشان نژاد با بیان اینکه این اداره کل هم اکنون با چالش هایی در زمینه تامین آب و برق برای اجرای طرح های نهضت ملی مسکن در گچساران مواجه است گفت: انتظار می رود دستگاه های اجرایی نسبت به این موضوع توجه و حساسیت ویژه داشته باشند.
وی افزود: هم اکنون اجرای چهار سایت مسکن نهضت ملی مسکن در گچساران در قالب بیش از هزار و ۷۰۰ واحد در مناطق خنگ بنار، کارکنان و جاده پازنان در زمینی به مساحت بیش از ۱۶ هکتار در دست اقدام است.
بدخشان نژاد گفت: هم اکنون ساخت ۲۴۰ واحد در قالب چهار مرحله در منطقه خامی گچساران در دست اجرا است که به دلیل نبود امکانات آب و برق برای ادامه ساخت با مشکل مواجه هستند.
وی با بیان اینکه پیمانکاران طرح نهضت ملی مسکن سایت خامی گچساران هم اکنون خاکبرداری را انجام داده اند و در حال عملیات بتن ریزی هستند گفت: به دلیل نبود آب و برق در این طرح پیمانکاران این پروژه ملی اقدام به خرید بتن و میلگرد آماده می کنند که این امر علاوه بر روند کند اجرایی این طرح موجب هزینه اجرایی بالا برای پیمانکاران این منطقه شده است.
بدخشان نژاد بیان کرد: در زمینه تامین زیر ساخت های این طرح از جمله آب و برق چهار جلسه تاکنون برگزار شده ولی متاسفانه دستگاه های خدمات رسان آب و برق هیچ گونه همکاری در این زمینه نداشته اند.
وی ادامه داد: این طرح ها به صورت مجتمع های چهار واحدی به مساحت ۹۸ تا ۱۰۸ متر مربع در سه تا چهار طبقه تسطیح و خاکبرداری شده اند.
بیش از ۱۲ هزار گچسارانی در طرح نهضت ملی مسکن نام نویسی کرده اند.
یکی از وعده‌های دولت سیزدهم برای تأمین مسکن خانوار، ساخت ۴ میلیون مسکن در ۴ سال دورهٔ ریاست جمهوری است. سال گذشته بود که دولت طرح نهضت ملی مسکن را تحویل وزارت راه و شهرسازی داد. طرحی که هدف دولت از انجام آن تأمین ۴ میلیون مسکن ملی برای خانوارهای ایرانی بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1