تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۵۷
کد مطلب : ۴۵۴۴۴۶
معاون مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد؛

همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان در طرح ملی مسکن؛ تنها 10 درصد

۱
همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان در طرح ملی مسکن؛ تنها 10 درصد
کبنا ؛
نهضت ملی مسکن که در اغلب استان‌های کشور پیشرفت چشمگیری داشته‌ است، در کهگیلویه و بویراحمد نه تنها پیشرفتی نداشته، بلکه هنوز زمین برای آن فراهم نشده است. مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز چندی پیش از کمبود زمین برای این طرح گفت و تأکید کرد در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، اصلی‌ترین مشکل، کمبود زمین است. حتی زمین‌هایی که به این طرح اختصاص داده شده است، به درستی جانمایی نشده است.
در همین خصوص ایرنا نوشت: علی کاظم بدخشان نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه طرح‌های نهضت ملی مسکن جزء اولویت‌های مهم دولت در استان است انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی نسبت به این موضوع توجه و حساسیت ویژه داشته باشند.
وی با بیان اینکه این اداره کل هم اکنون با چالش‌هایی در زمینه تأمین آب و برق برای اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در گچساران مواجه است ابراز کرد: اجرایی چهار سایت مسکن نهضت ملی مسکن در گچساران در قالب بیش از یکهزارو ۷۰۰ واحد در دست اجراست.
بدخشان نژاد بیان کرد: این میزان مسکن ملی در مناطقی مانند خنگ بنار، کارکنان و جاده پازنان در زمینی به مساحت بیش از ۱۶ هکتار در دست ساخت است.
وی اظهار داشت: هم اکنون ساخت ۲۴۰ واحد در قالب چهار فاز در سایت خامی گچساران در دست اجرا است که به دلیل نبود امکانات آب و برق برای ادامه ساخت با مشکل مواجه هستند.

بدخشان نژاد اظهار داشت: پیمانکاران طرح نهضت ملی مسکن سایت خامی گچساران هم اکنون خاکبرداری در قالب چهار فاز در این منطقه را انجام داده‌اند و در حال عملیات بتن‌ریزی هستند.
وی ادامه داد: به دلیل نبود آب و برق در این طرح پیمانکاران این پروژه ملی اقدام به خرید بتن و میلگرد آماده می‌کنند که این امر علاوه بر روند کند اجرایی این طرح موجب هزینه اجرایی بالا برای پیمانکاران این منطقه شده است.

بدخشان نژاد تصریح کرد: در زمینه تأمین زیر ساخت‌های این طرح از جمله آب و برق چهار جلسه تاکنون برگزار شده ولی متأسفانه دستگاه‌های خدمات‌رسان آب و برق هیچ گونه همکاری در این زمینه نداشته‌اند.
وی ادامه داد: در صورت همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان آب و برق هم اکنون پیشرفت فیزیکی طرح نهضت ملی مسکن گچساران بیش از ۱۰ درصد بوده است.
بدخشان نژاد تأکید کرد: این طرح‌ها به صورت مجتمع‌های چهار واحدی به مساحت ۹۸ تا ۱۰۸ متر مربع در سه تا چهار طبقه تسطیح و خاکبرداری شده‌اند.
وی اظهار داشت: بیش از ۱۲ هزار گچسارانی برای استفاده از طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1