تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۴۱
کد مطلب : ۴۵۴۰۳۵
کبنا از عملکرد شهرداری یاسوج گزارش می‌دهد؛

پاییز سرد کارگران شهرداری یاسوج؛ چهار ماه بدون حقوق / آقای استاندار حضرتعالی مرحمت بفرما

۱۳
۰
پاییز سرد کارگران شهرداری یاسوج؛ چهار ماه بدون حقوق / آقای استاندار حضرتعالی مرحمت بفرما
کبنا ؛
نارسایی‌های مدیریتی در شهرداری یاسوج آنچنان زیاد است که با کمترین بارش باران، معابر شهری تا حد زیادی غیرقابل غبور و مرور می‌شوند.
به گزارش کبنا، یاسوج که عنوان پایتخت طبیعت ایران را یدک می‌کشد، از نظر بافت شهری، المان‌های شهری، فضای سبز و هر آنچه که مربوط به مدیریت شهری است، از ضعف‌های اساسی رنج می‌برد. عنوان پایتخت طبیعت نیز به درستی اشاره به مواهب طبیعی این شهر دارد، چرا که این شهر هر آنچه که دارد، طبیعی و خدادای است و گویی نشانی از مدیریت شهری در آن دیده نمی‌شود.
شهرداران بی‌مسئولیت به گونه‌ای عمل می‌کنند که گویا وجود ندارند و اصلاً ردی از آنها در مسائل شهری مشاهده نمی‌شود. در مقابل، شهردارانِ مسئولین‌پذیر همه‌جا پیش چشم مردم هستند و عملکرد مثبت آنها شهروندان را به تشویق وا می‌دارد. نستهن مقدم که وارد ششمین سال شهرداریِ خود شده است نیز عملکردش همه‌جا پیش چشم مردم است؛ اما نه به سبب اینکه عملکرد مطلوبی از خود بر جای گذاشته است، بلکه از این رو که آنقدر ضعیف عمل کرده که هر روزه مردم این شهر به خاطر کم‌کاری‌های شهرداری در رنج و زحمت می‌افتند. تکلیف شهری که شهرداری ندارد روشن است، اما شهری که شهردارش اقدامات مطلوبی ندارد، به مراتب بدتر است. داستان یاسوج داستان شهری است که با کمترین بارش باران، معابرِ آن، غیرقابل عبور و مرور می‌شوند. رفت و آمد در آن نسبتاً غیرممکن می‌شود. همه در رنج و عذاب می‌افتند؛ چرا که مدیریت شهری در آن وجود ندارد.
بدیهی است چنین نارسایی‌هایی را نمی‌توان تنها به پای مقدم شهردار کنونیِ یاسوج نوشت؛ این مسائل ریشه تاریخی دارند؛ اما به هر صورت، مقدم نیز به این ناکارآمدی‌ها دامن زده و نتوانسته است از گسترش آن‌ها جلوگیری کند.
داستان یاسوج، داستان کارگرانی است که هر چند وقت یک بار، مجبور می‌شوند به خاطر عدم دریافت به موقع حقوق، دست به تجمع بزنند. کارگرانی که گاهاً ماه‌ها حقوقی دریافت نمی‌کنند و بعضاً شنیده می‌شود که به خاطر مطالبه حق خود، مؤاخذه هم می‌شوند.
اخیراً یکی از سایت‌های خبری کهگیلویه و بویراحمد خبر از معوقات کارگران جایگاه‌های سوخت به خصوص جایگاه‌های عرضه گاز سی‌‌ان‌جی داد. برخی از این کارگران گفته بودند در اوضاع سخت اقتصادی چهار ماه بدون حقوق سپری کرده و اکنون نمی‌دانند که چگونه جوابگوی زن و فرزند خود باشند.
گفته می‌شود در برخی از این جایگاه‌ها، شهرداری یاسوج مدیریت جایگاه را به بخش خصوصی و پیمانکار واگذار کرده و پیمانکار هم جوابگوی این کارگران نیست. آن‌ها می‌گویند در پنج جایگاه سوخت سی‌ان‌جی شهرداری یاسوج که ۵۲ نفر مشغول به کار هستند اکنون وارد چهارمین ماه می‌شوند که حقوق نگرفته‌اند.
آن‌ها می‌گویند به شورا و شهرداری یاسوج هم مراجعه کردیم و عملا به آنها گفتیم که اگر حقوق ما را ندهید مجبوریم به گونه‌ای دیگر صدا و فریادمان را به گوش مسئولان کشوری و استانی برسانیم. آن‌ها دردمندانه از مسئولان استانی می‌خواهند که در این اوضاع سخت اقتصادی به داد آن‌ها برسند. آن‌ها می‌گویند چرا شهرداری یاسوج از پیمانکار بخش خصوصی بابت عدم پرداخت حقوق ما بینوایان مطالبه‌گری نمی‌کند.
این داستان تنها به همین یک مورد ختم نمی‌شود و پیش از این مطالبات کارگران شهرداری در این پایگاه خبری منتشر شده بود. اما باز هم داستان ادامه دارد و ممکن است در آینده نیز شاهد چنین رویه‌ای باشیم.
از این‌رو پیشنهاد می‌شود کمیته‌ای شکل بگیرد که مشخص کند چه افراد، رویه‌ها و فرایندهایی منجر به شکلگیری وضعیت موجود شده است؟ بانیان این وضعیت چه کسانی هستند و چه عواملی باعث می‌شود هر چند وقت یک بار شاهد تجمعات کارگری در یاسوج باشیم؟ سهم مقدم شهردار یاسوج و اعضای شورای شهر در این نارسایی‌ها مشخص شود.

بیشتر بخوانید:
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بنازم ب شورای شهر ...عامل بدبختی و عقب ماندگی این شهر شورای شهر سیاسی بازی و دلال بازی اعضای شورای شهر هست و بس..
رضا
Iran, Islamic Republic of
یاسوج اون روزی بدبخت شد که شورای شهر درست شد.رای های طایفه ای, لابی های طایفه ای, شورای شهر فشل, شورای شهر اکثریت و اقلیت, شورای شهر
دنا
Iran, Islamic Republic of
شهرمان خیلی بی صاحب است ، گاهی که در این شهر تردد میکنم و چاله چوله های و ناهمواری بدجور و بد ترکیبی میبینم که مدتها دهان باز است و در وسط خیابون به همه سواره و پیاده میخندد ، بلوار پوکیده مملو از خار و خاشاک ، درختان خشکیده و چمنهای پیوار شده و پلهای بی در و پیکر نیم بند روی تقاطع ها و .... را میبینم ، باخودم میگم واقعا این شهردار محترم و این شورای بسیار محترم تر هیچگاه از مسیرهای داخل این شهر تردد نمیکنند و یا اگر تردد میکنند وجدانشان درد نمیگیرد ؟؟!! و اما بدتراز این ، مسیولین فرادست این مسیولین کارنکن و بی خیال ، ذره ای وجدان درد نمیگیرند ذره عرق شرم و حیا در پیشانی نورانی شان جاری نمیشود که اینطور بی خیال صاف صاف بین مردم با گردن افراشته ادعای خدمتشان گوش فلک و مردم مفلوک راکرررر کرده است ؟؟!!!!
این مردمی که این روزها ریختند تو خیابون میخواستند بر سر همین مسئولین بی کفایت که باعث و بانی بدنامی این نطام مقدس شده اند و در حق خون شهدا خیانت کرده اند را به زیر بکشند که متاسفانه ارازل و اوباش داخلی و دشمنان خارجی اجازه فریاد و یقه گیری ای مسئولین بی کفایت و ناتوان را به این مردم فهیم ندادندو متاسفانه حرکت مقدس مردم فهیم و انقلابی واقعی را با اغتشاش و خیانت و جنایت آغشته میکنند و امنیت مردم و نطام را نشانه میگیرند . والا یقه این مسئولین میز پرست ناتوان خیانتکار را باید گرفت و انتقام خون سیصد هزار شهید را باید ازشون گرفت و دامن مقدس نطام را از لوث آنها پاک کرد
Iran, Islamic Republic of
باید استیضاح بشه
Iran, Islamic Republic of
ضعیف تربن شهردار تاریخ
Iran, Islamic Republic of
شورای شهر خیانت کاره
اعظای شورای شهر با سکوت خودش ب مردم داره خیانت میکنه
ب خدا داخل همین دنیا تقاص پس میدین
Iran, Islamic Republic of
داخل این شش سالی ک شهردار شدی ک کار مفیدی انجام دادی جناب شهردار
خدایی شبا راحت میخوابی؟
کارمند بدبخت
Iran, Islamic Republic of
فقط نیروی فله ای استخدام میکند و لا غیر
Iran, Islamic Republic of
خدایی قطع الرجال بود
منبع آگاه
Iran, Islamic Republic of
کبنا،از استاندار خبری نیست!یه تحقیق بفرما احتمالا خبری شده
اگه بتونه مرحمتی در حق خودش میکنه!
ضعف مفرط مسئولان هویدا هست و رسانه ها بااااید صدای مردم باشن
شهروند
Iran, Islamic Republic of
شورای شهر که از مردم رای میگیرن باید پاسخگو باشن و بگن برای چی روی ابقای ایشون معامله کردن!
اعضای شورای شهر(رای بی رای)
گذر پوست به دباغ خونه میفته البته اگر طایفه گرایی و فامیل بازی جاش رو به شایسته سالاری و انصاف بده
از خداوند جوییم اخلاص عمل و طلب خرد
کارگر
Iran, Islamic Republic of
ضرب المثل ؛ شهری که شهردارش مرغابی بود / سرگذشت مردمش رسوایی بود !!
Iran, Islamic Republic of
والله نخوبه
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
روزنه‌های احیای برجام

روزنه‌های احیای برجام

دلايل متعددي وجود دارند که نشان مي‌دهند بهتر است امريکا به دنبال احياي برجام باشد و به ...
1