کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا از عملکرد شهرداری یاسوج گزارش می‌دهد؛

پاییز سرد کارگران شهرداری یاسوج؛ چهار ماه بدون حقوق / آقای استاندار حضرتعالی مرحمت بفرما

12 آبان 1401 ساعت 18:41

نارسایی‌های مدیریتی در شهرداری یاسوج آنچنان زیاد است که با کمترین بارش باران، معابر شهری تا حد زیادی غیرقابل غبور و مرور می‌شوند.


نارسایی‌های مدیریتی در شهرداری یاسوج آنچنان زیاد است که با کمترین بارش باران، معابر شهری تا حد زیادی غیرقابل غبور و مرور می‌شوند.
به گزارش کبنا، یاسوج که عنوان پایتخت طبیعت ایران را یدک می‌کشد، از نظر بافت شهری، المان‌های شهری، فضای سبز و هر آنچه که مربوط به مدیریت شهری است، از ضعف‌های اساسی رنج می‌برد. عنوان پایتخت طبیعت نیز به درستی اشاره به مواهب طبیعی این شهر دارد، چرا که این شهر هر آنچه که دارد، طبیعی و خدادای است و گویی نشانی از مدیریت شهری در آن دیده نمی‌شود.
شهرداران بی‌مسئولیت به گونه‌ای عمل می‌کنند که گویا وجود ندارند و اصلاً ردی از آنها در مسائل شهری مشاهده نمی‌شود. در مقابل، شهردارانِ مسئولین‌پذیر همه‌جا پیش چشم مردم هستند و عملکرد مثبت آنها شهروندان را به تشویق وا می‌دارد. نستهن مقدم که وارد ششمین سال شهرداریِ خود شده است نیز عملکردش همه‌جا پیش چشم مردم است؛ اما نه به سبب اینکه عملکرد مطلوبی از خود بر جای گذاشته است، بلکه از این رو که آنقدر ضعیف عمل کرده که هر روزه مردم این شهر به خاطر کم‌کاری‌های شهرداری در رنج و زحمت می‌افتند. تکلیف شهری که شهرداری ندارد روشن است، اما شهری که شهردارش اقدامات مطلوبی ندارد، به مراتب بدتر است. داستان یاسوج داستان شهری است که با کمترین بارش باران، معابرِ آن، غیرقابل عبور و مرور می‌شوند. رفت و آمد در آن نسبتاً غیرممکن می‌شود. همه در رنج و عذاب می‌افتند؛ چرا که مدیریت شهری در آن وجود ندارد.
بدیهی است چنین نارسایی‌هایی را نمی‌توان تنها به پای مقدم شهردار کنونیِ یاسوج نوشت؛ این مسائل ریشه تاریخی دارند؛ اما به هر صورت، مقدم نیز به این ناکارآمدی‌ها دامن زده و نتوانسته است از گسترش آن‌ها جلوگیری کند.
داستان یاسوج، داستان کارگرانی است که هر چند وقت یک بار، مجبور می‌شوند به خاطر عدم دریافت به موقع حقوق، دست به تجمع بزنند. کارگرانی که گاهاً ماه‌ها حقوقی دریافت نمی‌کنند و بعضاً شنیده می‌شود که به خاطر مطالبه حق خود، مؤاخذه هم می‌شوند.
اخیراً یکی از سایت‌های خبری کهگیلویه و بویراحمد خبر از معوقات کارگران جایگاه‌های سوخت به خصوص جایگاه‌های عرضه گاز سی‌‌ان‌جی داد. برخی از این کارگران گفته بودند در اوضاع سخت اقتصادی چهار ماه بدون حقوق سپری کرده و اکنون نمی‌دانند که چگونه جوابگوی زن و فرزند خود باشند.
گفته می‌شود در برخی از این جایگاه‌ها، شهرداری یاسوج مدیریت جایگاه را به بخش خصوصی و پیمانکار واگذار کرده و پیمانکار هم جوابگوی این کارگران نیست. آن‌ها می‌گویند در پنج جایگاه سوخت سی‌ان‌جی شهرداری یاسوج که ۵۲ نفر مشغول به کار هستند اکنون وارد چهارمین ماه می‌شوند که حقوق نگرفته‌اند.
آن‌ها می‌گویند به شورا و شهرداری یاسوج هم مراجعه کردیم و عملا به آنها گفتیم که اگر حقوق ما را ندهید مجبوریم به گونه‌ای دیگر صدا و فریادمان را به گوش مسئولان کشوری و استانی برسانیم. آن‌ها دردمندانه از مسئولان استانی می‌خواهند که در این اوضاع سخت اقتصادی به داد آن‌ها برسند. آن‌ها می‌گویند چرا شهرداری یاسوج از پیمانکار بخش خصوصی بابت عدم پرداخت حقوق ما بینوایان مطالبه‌گری نمی‌کند.
این داستان تنها به همین یک مورد ختم نمی‌شود و پیش از این مطالبات کارگران شهرداری در این پایگاه خبری منتشر شده بود. اما باز هم داستان ادامه دارد و ممکن است در آینده نیز شاهد چنین رویه‌ای باشیم.
از این‌رو پیشنهاد می‌شود کمیته‌ای شکل بگیرد که مشخص کند چه افراد، رویه‌ها و فرایندهایی منجر به شکلگیری وضعیت موجود شده است؟ بانیان این وضعیت چه کسانی هستند و چه عواملی باعث می‌شود هر چند وقت یک بار شاهد تجمعات کارگری در یاسوج باشیم؟ سهم مقدم شهردار یاسوج و اعضای شورای شهر در این نارسایی‌ها مشخص شود.

بیشتر بخوانید:
 
کارگران شهرداری یاسوج تجمع کردند / استاندار عذرخواهی کرد / مقدم حرف‌های تکراری زد

تجمع کارگران شهرداری یاسوج جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد / 5 ماه حقوق نمی دهید، بعد تهدید به اخراج می‌کنید؟ / شهرداری یاسوج بجای مدیریت ضعیف کشی می‌کند


کد مطلب: 454035

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/454035/پاییز-سرد-کارگران-شهرداری-یاسوج-چهار-ماه-بدون-حقوق-آقای-استاندار-حضرتعالی-مرحمت-بفرما

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1