تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب : ۴۵۴۰۱۴
بر اساس مصوبه سفر دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد محقق شد

آب به لیکک می‌رسد

۰
آب به لیکک می‌رسد
کبنا ؛مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: مصوبه سفر مهرماه ۱۴۰۰رئیس جمهور به این استان برای آبرسانی به شهر لیکک، سبب جهش عملیات اجرایی این طرح شد.
آرش مصلح در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی طرح آبرسانی به شهر لیکک و روستا‌های مسیر در طول یک دهه پیش از دولت سیزدهم به دلیل کمبود اعتبار ۴۰ درصد بود، اظهار داشت: با اختصاص بخشی از اعتبار سفر رئیس جمهور در طول یک سال پیشرفت فیزیکی طرح مذکور به ۶۰ درصد رسید.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد در طول یک سال برای طرحی که سال‌ها به دلیل کمبود اعتبار عملیات اجرایی آن راکد بود گام طلایی برای تحقق رویای دسترسی به آب پایدار برای شهروندان لیکک در جنوب استان محسوب می‌شود.
وی بیان کرد: براساس مصوبه سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد ۳۹۸ میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به شهر لیکک و روستا‌های مسیر تصویب شده بود که تاکنون ۱۶۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: با توجه به اینکه این اعتبار برای تزریق در یک بازه زمانی سه ساله تصویب شده بود می‌توان گفت: مصوبه سفر در خصوص آبرسانی به شهر لیکک محقق شده است.

مصلح تصریح کرد: از چهار مخزن این طرح سه مخزن ساخته و به اتمام رسیده است و ۲‌ایستگاه پمپاژ دیگر نیز در این ماه به مناقصه گذاشته می‌شود و مخزن ۱۵ هزار مترمکعبی این پروژه هم اکنون در حال بهره‌برداری توسط شرکت آب و فاضلاب است.
وی افزود: تاکنون ۱۲۰ میلیارد تومان صرف این طرح آبرسانی شده که از این میزان ۹۰ میلیارد تومان برای خرید لوله هزینه شده است.
مصلح ابراز داشت: این طرح سه میلیون متر مکعب برای صنعت نیز آب تأمین می‌کند و با تکمیل این طرح آب ۳۰۰ واحد تولیدی تأمین و از محل این واحد‌های صنعتی در بخش‌های مختلف سه هزار نفر اشتغالزایی می‌شود.
این طرح سالانه هشت میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب آب برای آشامیدنی و صنعت تأمین می‌کند.
انتقال آب از سد کوثر به لیکک از طرح‌های بزرگ تأمین آب آشامیدنی استان کهگیلویه و بویراحمد است که بهره‌برداری از آن سبب دسترسی جمعیت ۸۵ هزار نفر به آب پایدار و سالم می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
1