تاریخ انتشار
سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب : ۴۵۳۷۰۸
معاون امور صنایع و معادن سازمان صمت استان خبر داد؛

وصول 20 هزار و ۷۴۸ میلیون ریال حقوق دولتی معادن کهگیلویه و بویراحمد

۰
وصول 20 هزار و ۷۴۸ میلیون ریال حقوق دولتی معادن کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛طی یک سال گذشته مسوولان از جمله استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار ساماندهی و وصول مطالبات معادن شدند، که طی آن استاندار برداشت از معادن استان را بی ثمر دانست و خواستار پیگیری و وصول مطالبات شد.
به گزارش کبنا، پیش از این، معادن استان کهگیلویه کهگیلویه و بویراحمد در سایه بی تدبیری و غفلت بدون اینکه برای استان سود و نفع مالی داشته باشد استخراج می شد، معاون امور صنایع و معادن سازمان صمت کهگیلویه و بویراحمد امروز از رشد ۱۰۷ درصدی وصول حقوق دولتی معادن استان خبر داد.
دارا فرامرزی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۰ هزار و ۷۴۸ میلیون ریال حقوق دولتی از بهره برداران معادن و دارندگان مجوز‌های برداشت مواد معدنی استان وصول شده است، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۰۷ درصدی را نشان می‌دهد.
دارا فرامرزی افزود: در سال ۱۴۰۰، بیش از ۲۴ میلیارد و ۴۰۳ میلیون ریال حقوق دولتی از بهره برداران معادن و دارندگان مجوز‌های برداشت موقت مواد معدنی در این استان وصول شد.
وی علت این افزایش را ناشی از ساماندهی برداشت‌های مواد معدنی، وصول مطالبات معوق و فعالیت‌های استخراجی معدنکاران و صنایع معدنی در سطح استان عنوان کرد و ادامه داد: عمده مواد معدنی این استان سیمان، گچ، آهک، سنگ لاشه، مالون، مرمریت، بوکسیت، فسفات، سلستین، مارن و دیگر موارد است.
معاون امور صنایع و معادن سازمان صمت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۷۶ فقره پروانه بهره برداری معتبر معدن در استان صادر شده است، گفت: از این تعداد ۴۶ معدن فعال و مابقی غیرفعال و یا در حال تجهیز هستند.
وی ظرفیت استخراج اسمی سالیانه این معادن را بیش از ۵ میلیون تن عنوان کرد و افزود: از این مقدار، بیش از ۲.۵ میلیون تن در سال فعالیت می‌کنند.
فرامرزی ارزش سرمایه گذاری معادن موجود این استان را بیش از ۸۸۰ میلیارد ریال با اشتغالزایی ۸۲۰ نفر عنوان کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
روزنه‌های احیای برجام

روزنه‌های احیای برجام

دلايل متعددي وجود دارند که نشان مي‌دهند بهتر است امريکا به دنبال احياي برجام باشد و به ...
بحران بدهی دولت؛ بدهکاری چه بر سر دولت می‌آورد؟

بحران بدهی دولت؛ بدهکاری چه بر سر دولت می‌آورد؟

انتشار صورت‌های مالی بانک‌ها دولتی در سال گذشته، حاکی از زیان انباشته قابل توجه آن‌ها ...
1