تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۲
کد مطلب : ۴۵۳۲۷۵
کبنا گزارش می‌دهد:

رخوت و سستی در حوزه اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد / شب بخیر آقای معاون!

۲۲
۱
رخوت و سستی در حوزه اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد / شب بخیر آقای معاون!
کبنا ؛
با وجود اینکه گفته می‌شود احسان عسگری یکی از نخبگان اقتصادی در حوزه دانشگاهی است، اما فارغ از دانش نظری او، تاکنون کمتر اقدام اجراییِ اثرگذار از معاونت اقتصادی استانداری دیده شده است. 
به گزارش کبنا، اگر به شرح وظایف معاون اقتصادی استانداری‌ها نگاهی بیندازیم متوجه می‌شویم هر آنچه استان ما از آن محروم است و روزبه‌روز محروم‌تر می‌شود در لیست شرح وظایف معاون اقتصادی استانداری‌ها آمده است که در ادامه به چند مورد ضروری از این وظایف اشاره می‌شود. در حالی‌که نظارت بر برنامه‌ها و فعالیت‌های اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش‌های مختلف و نظارت بر اجراي سياست‌ها و خط مشي‌های كلان توسعه سرمايه‌گذاري با استناد به قوانين و اسناد بالادستي و قابليت‌ها و ظرفيت‌هاي استان، از وظایف این معاون است اما سال‌هاست که طلسم رکود و بی‌سرانجامی بر فعالیت‌های اقتصادی استان اثر کرده و انگار کسی توانایی شکستن این طلسم کهنه را ندارد. اما خوب که نگاه کنیم متوجه خواهیم شد آنچه روزبه‌روز ما را به قعر جدول تولید می‌فرستد عدم برنامه‌ریزی درست و علمی است نه طلسم. بی‌شک هر جا که برنامه و تدبیری نباشد طلسم‌ها یک‌به‌یک خود را نشان می‌دهند.
از دیگر وظایف این مقام ایجاد تعامل و هماهنگی با حوزه‌های درون و برون‌سازمانیِ دستگاه‌های اجرايي جهت توسعه متوازن استان و بسترسازی و هماهنگی با سایر دستگاه‌های اجرايی به منظور استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری توسط کارآفرینان داخلی است؛ اما انگار کارآفرینی را فقط مجوز تولید مرغ می‌دانند در حالی‌که استان کهگیلویه و بویراحد در صدور مجوز تولید مرغ حرف اول را می‌زند که البته این مجوزها را نه برای فعالیت که برای غیرفعال‌شدن می‌دهند و باز به جای احیای همین مرغداری‌ها مجوز جدید می‌دهند تا بر تعداد صدور مجوزها بیفزایند و قیمت مرغ به جای خود مرغ پرواز کند! حالا بگذریم از تعاملات با تجار و سرمایه‌گذاران خارجی و وظایف کوچک و بزرگِ دیگر.
آقای احسان عسکری شما که عضو هیئت علمی دانشگاه هستید و دغدغه ورود به مجلس داشتید و دارید، حتماٌ درد مردم را خوب دیده‌اید و لمس کرده‌اید که قصد مجلس کرده‌اید؛ اما آیا وضعیت بغرنج شهرک‌های صنعتی را هم دیده‌اید؟ آیا می‌دانید که شهرک‌های صنعتی به انبار شرکت‌ها تبدیل شده است؟ آقای عسکری مرغ کیلویی 70 هزار تومان شده، اما خبری از ستاد تنظیم بازار نیست. سیب‌زمینی کیلویی 20 هزار تومان شده، اما باز هم خبری از برگزاری جلسه ستاد تنظیم بازار نیست! کارگروه توسعه صادرات حدود 7 ماه است که در استانداری برگزار نشده و گویا حضرتعالی هم تمایلی برای برگزاری آن نداری!
در حالی‌که دولت‌ها به ویژه دولت فعلی تمرکز خود را بر راه‌اندازی کارخانه‌ها و تولید داخلی گذاشته‌اند و بر تعداد کارخانه‌های سایر استان‌ها افزوده می‌شود و با سرعت بالایی به سمت صنعتی شدن جرکت می‌کنند؛ کارخانه‌های این استان یکی‌یکی تعطیل شده و شهرک‌های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد به انبارهای متروکه تبدیل می‌شوند. اجالتاٌ به وضعیت تولید در استان رسیدگی کنید تا رؤیای نمایندگی به ثمر بنشیند.
دوره گذشته همه خبرنگارها با هر سویه فکری در جلسات دعوت و پذیرفته می‌شدند، اما حالا یا جلسه‌ای برگزار نمی‌شود یا اگر برگزار شود ما خبر چندانی از معاونت اقتصادی استانداری نداریم. این در حالی است که دوره گذشته اغلب خبرنگاران منتقد در جلسات دعوت می‌شدند. متأسفانه مدیرکل حوزه استانداری ضعیف عمل می‌کند و ضعف در حوزه دفتر استانداری در این ناهماهنگی‌ها بی‌تأثیر نیست. استانداری‌ای که مدت‌هاست روابط عمومی ندارد و روابط عمومی قبلی را مشاوران خناس با مشورت‌های غلط و دخالت‌های بی‌جا فراری داده‌اند. همچنین احتمال می‌رود همین خناسان امروزه نیز همچنان حضور داشته باشند و با مشورت‌های بی‌جای خود مانع ورود خبرنگاران آزاد به جلسات استانداری شده باشند. اگر این رویه ادامه داشته باشد، ممکن است پیامدهای پیش‌بینی‌نشده‌ای برای استانداری در پی داشته باشد. حسین کلانتری استاندار قبلی، در اوایل حضورش در کهگیلویه و بویراحمد مانع حضور برخی خبرنگاران در جلسات استانداری شده بود، اما به موقع متوجه شد که نمی‌شود بدون حضور برخی از سایت‌های خبری ادامه کار داد. انتظار می‌رود استاندار کنونی نیز متوجه پیامدهای عدم شفافیت بشود.
و اما شما آقای احسان عسگری که نخبه اقتصادی هستید چرا هیچ کاری انجام نمی‌دهید؟ میدان تره‌و بار را که نتوانستید سروسامان دهید. ستاد تنظیم بازار بی رمق و کند است، بانک‌ها به سلیقه خودشان با سرمایه‌گذار برخورد می‌کنند. قیمت لوازم التحریر در استان سر به فلک کشیده؛ روستاهای کهگیلویه و بویراحمد رتبه نخست تورم کشوری را کسب کرده‌اند! بیستم شهریورماه همین امسال وعده برقراری خط پرواز یاسوج به کشور عمان را داده بودید و گفتید: مردم بدانند مسوولان به دنبال بازکردن مسیر توسعه فعالیت شهرک‌های صنعتی‌اند اما انگار فراموشتان شده؟
رخوت و سستی در حوزه اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد سایه افکنده است؛ آیا نمی‌خواهید تدبیری بیندیشید.
نام شما

آدرس ايميل شما

استانداری
Iran, Islamic Republic of
کی گفته ایشان نخبه است
پیام نور
Iran, Islamic Republic of
دروس خود را در پیام نور درست درس بدهند
دنا
Iran, Islamic Republic of
استاندار محترم با کابینه و مدیران کلش در سایه نمایندگان فعال آمدند تا استان مرده مارا دفن کنند و بروند !!
رحم الله من قرعه الفاتحه مع الصلوات
اقتصاد
Iran, Islamic Republic of
کدوم نخبه اقتصادی؟ ؟
برگردن دانشگاه خیلی بهتره
نخبه
Iran, Islamic Republic of
بله برای اعتبارات پژوهشی دستگاهها نخبه واقعی هستند
روز بخیر معاون اقتصادی
Iran, Islamic Republic of
نخبه اقتصادی
باید وزیر اقتصاد میشد
اجرائی
Iran, Islamic Republic of
متأسفانه تیم اقتصادی استاندار (معاونان و مدیران استانی) محترم هیج گونه تجربه ای ارزشمندی ندارند و همین موضوع دولت رو به بن بست کشیده؛هر کدوم سهمیه یه عده ولی کارایی منفی هزار
هیچ امیدی به اینها نیست و البته نبود
سید
Iran, Islamic Republic of
نخبه ؟؟؟؟ مگه رشته های علوم انسانی آدم نخبه داره هاها
Iran, Islamic Republic of
اصولگرا و نخبه؟؟؟؟
عباس
Iran, Islamic Republic of
حالا چند تا از معاونین قبلی اصلاح طلب که نخبه بودن نام ببرید
Romania
آخ وبخت استاندار بااین معاونت های ضعیف
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
آقای عسکری اصلا مدیریت بلد نیستن بنده خدا
دانش نظری رو هر لیسانسیه ای داره....انتخاب نماینده مجلس همین میشه
حق گو
Iran, Islamic Republic of
نخبه!!!
اکونومی
Iran, Islamic Republic of
واقعا حوزه اقتصادی تعطیله !نخبه اقتصاد در بحث نظری کاملا درسته!در عمل باید نشان دهی کدوم مدیر اقتصادی استان در پستش تخصص و تجربه داره همه سفارشی مدیر میشن و این هم عواقبش بانک‌ها هم وقتی می‌بینند مدیران ضعیفند عطای خود را به لقای خویش میبخشند جا دارد از استاندار محترم این خواهش را داشته باشیم یک امتحان سر دستی از وظایف و مسئولیت‌های مدیران اقتصادی ور دستگاه خود بگیرین ببینید چند مرده حلاجند انصافا این کار را بکنید و نتیجه اش را ببینید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
. در زمین کاری نداره که انجام بده .
Iran, Islamic Republic of
اقتصاد؟؟?؟!!!!!
جحخ
Iran, Islamic Republic of
هم معاون و هم استاندار هیچ درکی از اقتصاد ندارند عملا اقتصاد استان ب تعطیله
بویر احمد
Iran, Islamic Republic of
ای بابا کی کار به پیشرفت و اقتصاد داره مدیر و معاونان و مسیولان هدفشان از پست ها گرفتن کلاس و دریافت اضافه کار و پاداشهای بالا است و الا پیشرفت اینا خنده داره
منبع
Iran, Islamic Republic of
حضور احسان عسکری. آقای استاندار می‌باشد و لاغیر
محمد رضا
United Kingdom
از اینکه عسکری در پست معاونت اقتصادی منفعل ظاهر شده با شما هم عقیده ام که این موضوع تنها شامل ایشان نیست بقیه مدیران از جمله جناب استاندار هم از این قاعده مستثنی نیست ولی مابقی مطلب کاملا اراجیف است که فرمودید و ناشی از عدم اطلاع شما از وضعیت اقتصادی کشور و استان است لازم است از نظر کارشناسان استفاده کنید.در ضمن دیگر تکرار انتقاد مدام شما از شهرکهای صنعتی استان دیگر خیلی ضایع و تابلو شده که قطعا اون هم از بی اطلاعی شما هست.
مطالب کبنا بسیار غیر حرفه ای و زرد شده درست مثل یک پیر زن که غر غر بسیار میکند. لطفاً بحث منطقی و کارشناسی کنید. سطح معلومات و اطلاعات خود را از وضعیت اقتصادی کشور بالا ببرید.
رحمان
Iran, Islamic Republic of
ازموده را دو باره ازمود خطاست ایشان در یک مقطه ای همین پست را در استانداری استان داشت هیچ کار مثبتی نداشت فقط تثوری حرف می زند در عمل صفر است
سید
Iran, Islamic Republic of
نخبه دانشگاهی ؟
کی این فرمایش را کرده
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
روزنه‌های احیای برجام

روزنه‌های احیای برجام

دلايل متعددي وجود دارند که نشان مي‌دهند بهتر است امريکا به دنبال احياي برجام باشد و به ...
بحران بدهی دولت؛ بدهکاری چه بر سر دولت می‌آورد؟

بحران بدهی دولت؛ بدهکاری چه بر سر دولت می‌آورد؟

انتشار صورت‌های مالی بانک‌ها دولتی در سال گذشته، حاکی از زیان انباشته قابل توجه آن‌ها ...
1