کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد:

رخوت و سستی در حوزه اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد / شب بخیر آقای معاون!

21 مهر 1401 ساعت 9:22

با وجود اینکه گفته می‌شود احسان عسگری یکی از نخبگان اقتصادی در حوزه دانشگاهی است، اما فارغ از دانش نظری او، تاکنون کمتر اقدام اجراییِ اثرگذار از معاونت اقتصادی استانداری دیده شده است. 


با وجود اینکه گفته می‌شود احسان عسگری یکی از نخبگان اقتصادی در حوزه دانشگاهی است، اما فارغ از دانش نظری او، تاکنون کمتر اقدام اجراییِ اثرگذار از معاونت اقتصادی استانداری دیده شده است. 
به گزارش کبنا، اگر به شرح وظایف معاون اقتصادی استانداری‌ها نگاهی بیندازیم متوجه می‌شویم هر آنچه استان ما از آن محروم است و روزبه‌روز محروم‌تر می‌شود در لیست شرح وظایف معاون اقتصادی استانداری‌ها آمده است که در ادامه به چند مورد ضروری از این وظایف اشاره می‌شود. در حالی‌که نظارت بر برنامه‌ها و فعالیت‌های اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش‌های مختلف و نظارت بر اجراي سياست‌ها و خط مشي‌های كلان توسعه سرمايه‌گذاري با استناد به قوانين و اسناد بالادستي و قابليت‌ها و ظرفيت‌هاي استان، از وظایف این معاون است اما سال‌هاست که طلسم رکود و بی‌سرانجامی بر فعالیت‌های اقتصادی استان اثر کرده و انگار کسی توانایی شکستن این طلسم کهنه را ندارد. اما خوب که نگاه کنیم متوجه خواهیم شد آنچه روزبه‌روز ما را به قعر جدول تولید می‌فرستد عدم برنامه‌ریزی درست و علمی است نه طلسم. بی‌شک هر جا که برنامه و تدبیری نباشد طلسم‌ها یک‌به‌یک خود را نشان می‌دهند.
از دیگر وظایف این مقام ایجاد تعامل و هماهنگی با حوزه‌های درون و برون‌سازمانیِ دستگاه‌های اجرايي جهت توسعه متوازن استان و بسترسازی و هماهنگی با سایر دستگاه‌های اجرايی به منظور استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری توسط کارآفرینان داخلی است؛ اما انگار کارآفرینی را فقط مجوز تولید مرغ می‌دانند در حالی‌که استان کهگیلویه و بویراحد در صدور مجوز تولید مرغ حرف اول را می‌زند که البته این مجوزها را نه برای فعالیت که برای غیرفعال‌شدن می‌دهند و باز به جای احیای همین مرغداری‌ها مجوز جدید می‌دهند تا بر تعداد صدور مجوزها بیفزایند و قیمت مرغ به جای خود مرغ پرواز کند! حالا بگذریم از تعاملات با تجار و سرمایه‌گذاران خارجی و وظایف کوچک و بزرگِ دیگر.
آقای احسان عسکری شما که عضو هیئت علمی دانشگاه هستید و دغدغه ورود به مجلس داشتید و دارید، حتماٌ درد مردم را خوب دیده‌اید و لمس کرده‌اید که قصد مجلس کرده‌اید؛ اما آیا وضعیت بغرنج شهرک‌های صنعتی را هم دیده‌اید؟ آیا می‌دانید که شهرک‌های صنعتی به انبار شرکت‌ها تبدیل شده است؟ آقای عسکری مرغ کیلویی 70 هزار تومان شده، اما خبری از ستاد تنظیم بازار نیست. سیب‌زمینی کیلویی 20 هزار تومان شده، اما باز هم خبری از برگزاری جلسه ستاد تنظیم بازار نیست! کارگروه توسعه صادرات حدود 7 ماه است که در استانداری برگزار نشده و گویا حضرتعالی هم تمایلی برای برگزاری آن نداری!
در حالی‌که دولت‌ها به ویژه دولت فعلی تمرکز خود را بر راه‌اندازی کارخانه‌ها و تولید داخلی گذاشته‌اند و بر تعداد کارخانه‌های سایر استان‌ها افزوده می‌شود و با سرعت بالایی به سمت صنعتی شدن جرکت می‌کنند؛ کارخانه‌های این استان یکی‌یکی تعطیل شده و شهرک‌های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد به انبارهای متروکه تبدیل می‌شوند. اجالتاٌ به وضعیت تولید در استان رسیدگی کنید تا رؤیای نمایندگی به ثمر بنشیند.
دوره گذشته همه خبرنگارها با هر سویه فکری در جلسات دعوت و پذیرفته می‌شدند، اما حالا یا جلسه‌ای برگزار نمی‌شود یا اگر برگزار شود ما خبر چندانی از معاونت اقتصادی استانداری نداریم. این در حالی است که دوره گذشته اغلب خبرنگاران منتقد در جلسات دعوت می‌شدند. متأسفانه مدیرکل حوزه استانداری ضعیف عمل می‌کند و ضعف در حوزه دفتر استانداری در این ناهماهنگی‌ها بی‌تأثیر نیست. استانداری‌ای که مدت‌هاست روابط عمومی ندارد و روابط عمومی قبلی را مشاوران خناس با مشورت‌های غلط و دخالت‌های بی‌جا فراری داده‌اند. همچنین احتمال می‌رود همین خناسان امروزه نیز همچنان حضور داشته باشند و با مشورت‌های بی‌جای خود مانع ورود خبرنگاران آزاد به جلسات استانداری شده باشند. اگر این رویه ادامه داشته باشد، ممکن است پیامدهای پیش‌بینی‌نشده‌ای برای استانداری در پی داشته باشد. حسین کلانتری استاندار قبلی، در اوایل حضورش در کهگیلویه و بویراحمد مانع حضور برخی خبرنگاران در جلسات استانداری شده بود، اما به موقع متوجه شد که نمی‌شود بدون حضور برخی از سایت‌های خبری ادامه کار داد. انتظار می‌رود استاندار کنونی نیز متوجه پیامدهای عدم شفافیت بشود.
و اما شما آقای احسان عسگری که نخبه اقتصادی هستید چرا هیچ کاری انجام نمی‌دهید؟ میدان تره‌و بار را که نتوانستید سروسامان دهید. ستاد تنظیم بازار بی رمق و کند است، بانک‌ها به سلیقه خودشان با سرمایه‌گذار برخورد می‌کنند. قیمت لوازم التحریر در استان سر به فلک کشیده؛ روستاهای کهگیلویه و بویراحمد رتبه نخست تورم کشوری را کسب کرده‌اند! بیستم شهریورماه همین امسال وعده برقراری خط پرواز یاسوج به کشور عمان را داده بودید و گفتید: مردم بدانند مسوولان به دنبال بازکردن مسیر توسعه فعالیت شهرک‌های صنعتی‌اند اما انگار فراموشتان شده؟
رخوت و سستی در حوزه اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد سایه افکنده است؛ آیا نمی‌خواهید تدبیری بیندیشید.


کد مطلب: 453275

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/453275/رخوت-سستی-حوزه-اقتصادی-استانداری-کهگیلویه-بویراحمد-شب-بخیر-آقای-معاون

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1