تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۱۸
کد مطلب : ۴۵۲۶۴۹
در شورای اداری شهرستان‌ بویراحمد مطرح شد

همکاری ادارات به سطح مورد توقع نرسیده است/ امنیت چپ و راست نمی‌شناسد/ دفاع مقدس نباید تحریف شود/ بازگشایی مدارس با به صدا درآمدن زنگ انقلاب در مدارس/ شناساندن ارزش‌های دفاع مقدس به دانش‌آموزان و دانشجویان

۱
۱
همکاری ادارات به سطح مورد توقع نرسیده است/ امنیت چپ و راست نمی‌شناسد
کبنا ؛جلسه شورای اداری شهرستان‌ بویراحمد به ریاست شهرام مهدوی‌مطلق فرماندار این شهرستان و با حضور مدیران و کارکنان ادارات مختلف در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.
به گزارش کبنا، حجت‌الاسلام موسوی رئیس اداره تبلیغات اسلامی بویراحمد در ابتدای این جلسه ضمن تسلیت ایام سوگواری اربعین، رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام رضا(ع)، گفت: امسال مراسم جاماندگان باشکوه خاصی برگزار شد و در روز ۲۸ صفر برای ۲۸ صفر راه‌پیمایی و تجمع مردم از میدان هفت‌تیر و شهدای نیروی انتظامی شروع و ختم آن در مسجد امام‌زمان(عج ) می‌باشد. از همه مردم دعوت می‌کنیم شرکت کنند و مراسمی در شأن پیامبر عظیم الشأن اسلام برگزار کنند.
دولت دوست و دلشاد رئیس اداره آموزش و پرورش بویراحمد از بازگشایی مدارس پس از دو سال صحبت کردند. گزارش پروژه مهر را این‌گونه بیان داشتند، پاک‌سازی فضای مدارس، برگزاری جلسه توجیهی، مانور بازگشایی  مدارس در  هفته اول مهر انجام خواهد شد.
حسین دولت دوست - رئیس آموزش و پرورش استثنایی کهگیلویه و بویراحمد - گفت: والدین و دانش‌آموزان ما به دلایل شرایط کرونایی و محدودیت‌هایی که وجود داشت، افسرده هستند امید داریم شنبه این بازگشایی هرچه باشکوه‌تر انجام گیرد.
وی افزود: ما قصد داریم  با تزئین و نصب تراکت و پوستر شهدا برای آشنایی دانش‌آموزان با  فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس و نواختن زنگ انقلاب در مدرسه این بازگشایی را انجام دهیم.
کوروش دلشاد - مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد- در ادامه گفت: شهرستان بویراحمد ۷۰ هزار دانش‌آموز دارد همه دستگاه‌ها باید پای کار باشند تا بتوانیم این کارخانه انسان‌سازی را به هدف برسانیم.  در این راه با مشکلاتی مواجه هستیم از قبیل مدارس دوشیفت، نوسازی مدارس و بحث حمل و نقل.  مدارس دو شیفت که آسیب‌های اجتماعی و کیفیت آموزشی دارند. ۶۶ مدرسه دو شیفت در حال فعالیت‌اند.  ۳۰ مدرسه کانکسی و ۳۰ مدرسه استیجاری و به طور کلی ۶۰ مدرسه مورد نیاز داریم که ۱۳ مدرسه در حال ساخت است. ۱۸ مدرسه نیازمند آسفالت و ۲۳ مدرسه نیازمند ایزوگام است.
وی گفت: به مدت ۹ روز از ساعت هفت صبح تا ۱۲ شب، ۳ شیفت توزیع کتاب داریم.
دلشاد با اشاره به بحث حمل‌ونقل در ایام بازگشایی مدارس، گفت: حمل‌ونقل عمومی فرسوده  است و انتظار داریم که برای این مسأله اقدام عاجلی صورت گیرد.
علی اکبری تبار _بخشدار بخش مرکزی شهرستان بویراحمد_ نیز در ادامه گفت: باید نگاه جامع به شهر یاسوج از سرآبتاوه تا روستای گوشه یکدست داشته‌باشیم اگر الان دیده نشود و مشکلات ایجاد می‌شود. اجرای طرح جامع شهر حتی به قیمت آبرو و برای خدمت‌رسانی به مردم کاری ضروری است.
حقیقت_معاون سیاسی فرماندار_ ضمن تسلیت ایام سوگواری و تبریک هفته دفاع مقدس گفت: زیبنده نیست در دولت انقلابی از نارسایی‌های مالی سخن بگوییم. برای تبلیغ فرهنگ دفاع مقدس تمام دستگاه‌ها برای تکریم ارزش‌ها باید پای کار باشند. همه دستگاه‌ها با تمام ظرفیت باید برای اشتغال و کم کردن دغدغه مردم تلاش کنند. ما مدعی این هستیم که ثروتمند و چهارفصلیم شایسته نیست در این سرزمین مردمی را داشته‌باشیم که رنج و محنت داشته باشند. ما باید مهر را با مهر شروع کنیم که قهر با مهر آشتی با خشم و روی‌گردانی از علم و دانش است.
 در ادامه سرهنگ انوری - فرمانده ناحیه شهرستان بویراحمد- ضمن تسلیت و تعزیت دهه پایانی ماه صفر و مصادف بودن آن با هفته دفاع مقدس گفت: این تقارن را به فال نیک می‌گیریم و ان‌شاءالله خدا توفیق دهد مأموریتمان را درست انجام دهیم. همه شما مطلعید علت شروع جنگ تحمیلی چه بوده‌است کشورهای استکبار جهانی آمریکا که دستش از منابع عظیم نفت کوتاه شده بود وارد جنگ نیابتی شد و از صدام پشتیبانی کرد کل جهان در مقابل نظام نوپای جمهوری اسلامی به جنگ ایستادند. سپاه و ارتش سروسامان درستی نداشتند و نظام جمهوری وارد جنگ نابرابری شد اما با رهبریِ رهبری فرزانه توانستیم سربلند باشیم و مقابل تمام دنیا بایستیم. سپاه بویراحمد به مناسبت هفته دفاع مقدس ۳۶ برنامه را درطول هفته دفاع مقدس اجرا خواهد کرد.  فردا در سالن دکتر عسکریان دانشگاه یاسوج نشست جمعی از رزمندگان برگزار خواهد شد و از آن‌ها تجلیل خواهد شد. روز پنجشنبه آغاز هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح را در سطح شهر یاسوج خواهیم داشت. بعدازظهر عطرافشانی قبور شهدا در گلزار شهدا، از همه مردم دعوت می‌کنیم چراکه برنامه‌ها برای مردم است. و برنامه‌های متعدد دیگر جهت حفظ ارزش‌های دفاع مقدس.

  در ادامه سرهنگ قلی‌پور- جانشین تیپ قهرمانی تیپ ۴۸  سپاه فتح استان- گفت:  تیپ فتح ۴۸ ظرفیتی است ما آماده شدیم ۱۴۰۰ کیلومتر دورتر از استان در مقابل گروه‌های تروریستی حضور پیدا کنیم و از مرزهای کشور دفاع کنیم. بنا به گفته‌ی دیگران درباره این تیپ هر جایی‌که تیپ ۴۸ سپاه کهگیلویه و بویراحمد حضور دارد ما آسوده‌خاطر هستیم. در برنامه داریم که شبیه‌سازی دهکده رزمایش، یادواره شهدای تیپ ۴۸ با حضور فرماندهان بزرگ کشوری و شب‌های شیدایی از فرداشب تا پایان هفته دفاع مقدس. برای نمایش اقتدار و عظمت ازهمه دستگاه‌ها خواهانیم که حضور یابند و با تمام وجود اقتدارمان را به نمایش دهیم.
در ادامه فرماندار بویراحمد ضمن تشکر از حاضرین در جلسه و ضمن تسلیت ایام پایانی ماه صفر گفت: مسأله حادی را پس‌از بازگشت مردم از کربلا نداریم درباره پیک کرونا نگران بودیم که خدا راشکر با مدیریت دوستان اتفاقی نیفتاد و این‌جای شکر است و تشکر از همه دست‌اندرکاران که وظیفه خود را به‌درستی انجام داده‌اند.
به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب بعد از حادثه عاشورا هیچ حادثه‌ای هم‌سنگ با دفاع مقدس نیست. هشت سال دفاع مقدس انبساطی است از هشت ساعت روز عاشورا. صحنه‌های جنگ و واج‌های "ج" "ن" "گ" اگرچه در نگاه بشری منفورند؛ اما عاشورا و دفاع مقدس ما مقدس و دوست‌داشتنی‌اند.
شاید آن روز که صدام در روزهای آغازین مدارس به کشور ما موشک فرستاد در خیال خود می‌خواست مدارس و دانشگاه‌های ما را تعطیل کند و از کار بیندازد اما "دست غیب آمد و بر سینه نامحرم زد" نه‌تنها مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل نشد که مدارس و دانشگاه‌ها  سنگر اعزام برای جنگ شد و بیشترین شهیدان از بین دانش‌آموزان، معلمان و دانشجویان بوده‌اند. شاید آن‌گونه که باید به بحث دفاع مقدس نپرداختیم و در واقع توان پرداختن به آن را نداریم. 
وی در ادامه گفت: همه ادارت باید عملکرد سالانه از ۳۱ شهریور سال ۱۴۰۰ تا  ۳۱ شهریور  ۱۴۰۱ را به مدیریت توسعه فرمانداری تحویل دهند. برخی از همکاران از جواب‌گویی ادارات گله‌مندند خواهشمندیم همکاری کنید و همکاری  ادارات به سطحی که ما توقع داریم نرسیده‌است و شکایت‌های شفاهی و کتبی به دست ما می‌رسد ادارات یک شبکه و مجموعه‌اند اگر با هم همکاری نکنند کار ناقص می‌ماند.
امنیت چپ و راست بسیجی و غیر بسیجی نمی‌شناسد؛ لذا خواهش ما این است پای کار رزمایش باشید هیچ اداره‌ای تعلل نکند.
نسل جدید ما امروز از ما می‌پرسد دو ارتش کلاسیک با هم به جنگ ایستادند چرا این‌همه شلوغش می‌کنید؟ نه این نبوده دفاع مقدس نباید به تحریف و انحراف برسد تفاوت توقع ما ایفای نقش در این رزمایش است از همه شما خواهشمندیم و دعوت می‌کنیم که با تمام وجود تلاش کنید. علاوه‌براین برای شناخت دفاع مقدس و ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان تلاش کنید دفاع مقدس ما نباید تحریف شود و ارزش‌های آن در ذهن که در ذهن نسل جوان ما نباید تخریب شود.

نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
به پیر به پیغمبر بیشتر اینایی که گفتی دکتر دکتر نیستن
تو رو خدا از این دکتر گفتن های کاذب دست بردارید و خوشحال نشین
عباس عبدی: نظام آموزشي ورشكسته

عباس عبدی: نظام آموزشي ورشكسته

عباس عبدی گفت: باید صریح گفت؛ آنان که امروز در خیابان معترضند و با تعبیر رسمی اغتشاشگر ...
انتصابات به سبک زاکانی

انتصابات به سبک زاکانی

پیش از انتصابات اخیر زاکانی در سالگرد آغاز فعالیتش به‌عنوان شهردار دو حکم زد. یکی از ...
گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

منابع آگاه از رایزنی های ایران و دیگر قدرت های جهانی پیش از آغاز نشست مجمع عمومی و پس ...
1