تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۴۱
کد مطلب : ۴۵۱۴۸۰
در گفت‌وگو با فرماندار مارگون مطرح شد؛

اندرخور: مدیریت میدانی به جای مدیریت تلفنی حاکم شده است / باید از کمترین امکانات بیشترین استفاده را کرد / خسارات سیل جبران می‌شود / رویکرد جهادی، زمان اداری نمی‌شناسد / فرش قرمز اندرخور برای سرمایه‌گذاران

۱۷
۲
اندرخور: مدیریت میدانی به جای مدیریت تلفنی حاکم شده است / باید از کمترین امکانات بیشترین استفاده را کرد / خسارات سیل جبران می‌شود / رویکرد جهادی، زمان اداری نمی‌شناسد / فرش قرمز اندرخور برای سرمایه‌گذاران
کبنا ؛
فرماندار مارگون: ما قول می‌دهیم همه وجودمان را پای خدمت به مردم قرار می‌دهیم و سعی ما بر این است روز به روز و ماه به ماه و سال به سال از مشکلات مردم بکاهیم.
به گزارش کبنا، مختار اندرخور فرماندار شهرستان مارگون در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خبرنگاران چشم واقع‌بین و زبان گویای جامعه هستند و در نشستی که مقام معظم رهبری داشتند سه توصیه به خبرنگاران داشتند؛ یکی نقد منصفانه و نظارت؛ یکی طرح و تبادل آرا و افکار در جامعه و یکی هم اطلاع‌رسانی صادقانه و شفاف.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: رسالت اصلی خبرنگاری بیان واقعیت‌ها، اخلاق‌مداری و در کنار مردم بودن و دستگیری از مدیران و حمایت از مردم است.
اندرخور گفت: خبرنگاران جایگاه ویژه‌ای در جامعه دارند؛ چرا که هم دستگیر مدیران هستند و هم حمایت‌گر مردم. همین دو وجه باعث می‌شود جامعه احترام خاصی برای خبرنگاران قائل باشد.
وی با اشاره به سیل‌های اخیر در استان اظهار داشت: آمدن من در فرمانداری مصادف با سیل شد.
اندرخور گفت: ما دو نوع بحران امنیتی و طبیعی داریم که فرمانداری من همزمان با یک بحران طبیعی شد.
وی عنوان کرد: در همان روز اول ما ستاد بحران را تشکیل دادیم و در این میان، یکی از مهمترین کارها این بود که در تمام مناطق با استفاده از همه ظرفیت‌ها به حمایت و اطلاع‌رسانی در مورد این پدیده پرداختیم و از تجهیزاتی که در اختیار داشتیم به صورت آماده باش در اختیار مدیران دستگاه‌های خدمات‌‌رسان قرار دادیم. حین سیل هم خود ما حضور میدانی داشتیم.
وی با بیان اینکه مدیریت میدانی جای مدیریت تلفنی را در دولت جدید گرفته است، گفت: در این سیل نشان داده شد که دولت جدید به صورت میدانی در بحران‌ها حضور دارد.
اندرخور عنوان کرد: نگاه ما و دولت جدید این است که حائل بین مردم و مسئولین برداشته شود و مردم احساس کنند که مسئولین خدمتگزاران آنها هستند.
فرماندار مارگون در ادامه گفت: مسئولین استانی و استاندار در همین سیل بین مردم حضور پیدا کردند. ستاد بحران شهرستان مارگون هم همین اقدام را انجام داد و در بین و در کنار مردم بودیم تا مردم احساس کنند مسئولین از جنس خود مردم هستند و اعتقاد ما نیز این است که این حائل باید بین مردم و مسئولین برداشته شود و هدف انقلاب ما هم خدمتگزاری به مردم است.
وی افزود: در این سیل توانستیم سه دستگاه بیل مکانیکی را در مناطق مستقر کنیم؛ چرا که کار با نیروی انسانی واقعاً سخت بود و مجبور بودیم با دستگاه‌های فنی کار کنیم.
اندرخور اضافه کرد: در همان روزهای اول، راه‌های ارتباطی تمام روستاها بعد از بارش باز شدند و الأن همه راه‌های روستایی باز هستند. اغلب راه‌های عشایری نیز باز هستند.
وی گفت: حتی ما از یک پرواز بالگرد هم برای خدمت‌رسانی به عشایر سیلاب و کولوار استفاده کردیم.
وی افزود: اعتقاد ما بر این است که با کمترین امکانات، بیشترین استفاده را داشته باشیم. در استان هم، استاندار محترم و معاونین و ستاد بحران پای کار بودند.
وی گفت: نهادهای خدمات‌رسان مثل هلال احمر، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، سپاه، بسیج و ائمه جمعه خصوصاً امام جمعه مارگون و نماینده مرکز استان، پی‌گیر مشکلات بودند و وضع مردمِ شهرستان را جویا بودند. ریاست محترم دادگاه شهرستان مارگون هم میدانی حضور داشتند. امام جمعه شهرستان هم کمک زیادی کردند. دکتر نادری و همکارانشان، مدیرکل راهداری، مدیرکل راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، و مدیرکل امور عشایر کسانی بودند که پا به پای مردم خدمات‌رسانی کردند. خصوصاً جمعیت هلال احمر در این سیل پای کار بودند. ستاد بحران شهرستان، شهردار مارگون، مدیرعامل کارخانه سیمان نیز از دیگر دستگاه‌ها و افرادی بودند که در این سیل همکاری‌های خوبی داشتند.
وی افزود: مهمترین دستاورد ما در این سیل بود که خدا را شکر خسارت جانی نداشتیم. ولی خسارت‌های مالی در بحث شیلات، مزارع، کشاورزی مثل برنج، باغات، راه‌های روستایی، برق و آب شرب داشتیم. با نشستی که با ستاد اجرایی داشتیم قول دادند خساراتی از قبیل تلفات دام و لوازم خانگی را پرداخت کنند. اسامی را به ستاد فرستادیم؛ همه آنها را پوشش پرونده‌ای دادیم و به نهادهای زیربط نیز ارجاع دادیم. این خسارت‌ها صورت‌جلسه شدند و در آینده نزدیک برآورد مالی آن را اعلام می‌کنیم.
فرماندار مارگون خاطرنشان کرد: ما حدود 70 مورد قطعی برق داشتیم و در ظرف 3 تا 4 روز برق به مدار برگشت. در بحث راه هم حرکت جهادی داشتیم و شبانه‌روز دستگاه‌های ما کار کردند.

اندرخور با اشاره به نگاه جهادی گفت: نگاه جهادی این است اگر ما احساس کنیم یکی از اهالی نیاز مبرم به رفع مشکل دارد و حتی اگر نیمه شب باشد، مسئولین باید آن را حل کنند و نگاه جهادی هم ساعت اداری نمی‌شناسد. اگر آب شرب روستایی قطع شد، اگر حتی نیمه شب هم بود کسانی که ادعای نگاه جهادی دارند باید این اقدام را در همان ساعت انجام دهند.
فرماندار با اشاره به مشکلات مارگون ادامه داد: این شهر مشکلات فراوانی دارد و رخسار آن روستایی است. زیربناهای شهر هنوز کار واقعی نشده است. شهر در بحث زیرساخت‌ها خصوصاً در بحث استقرار نهادها مشکل دارد. برای استقرار این ادارات باید مجوز از سازمان استخدمی کشور گرفته شود. اداراتی که خیلی واجب هستند و باید برای خدمت‌رسانی مستقر شوند، معمولاً در هر شهرستان 117 اداره هستند. اما در مارگون کمتر از 20 واحد مستقر شده است.
وی افزود: یکی از نیارهای مبرم این شهرستان، علاوه بر استقرار ادارات، رشد و پیگیری سرمایه‌گذاری در آن است. چرا که در این شهرستان، امنیت و امکانات لازم برای سرمایه‌گذاری فراهم است و ما از سرمایه‌گذاران دعوت می‌کنیم اگر می‌خواهند جای امن و با امکاناتی داشته باشند، شهرک صنعتی مارگون این ظرفیت‌ها را دارد.
وی افزود: هر سرمایه‌گذاری بخواهد به این شهرستان بیاید، او را به طور تمام و کمال حمایت خواهیم کرد.  
اندرخور گفت: مارگون شهرستانی نوپاست. در این شهرستان دو بخش داریم؛ زیلایی و مرکزی. این دو بخش هم صعب‌العبور و هم کم‌برخوردار هستند. ما قول می‌دهیم همه وجودمان را پای خدمت به مردم قرار می‌دهیم و سعی ما بر این است روز به روز و ماه به ماه و سال به سال از مشکلات مردم بکاهیم.
وی با اشاره به هفته دولت گفت: در هفته دولت با اصحاب رسانه، خدمات را بازگو خواهیم کرد.
فرماندار مارگون با اشاره به بودجه سال جاری گفت: در بحث بودجه و اعتبارت استانی شهرستان، بودجه استانی با مبلغ 45 میلیارد تومان در سال 1401 داشته‌ایم.
وی با اشاره به مشکلات اقتصادی دولت جدید عنوان کرد: مردم ما باید صبور باشند. دولت‌مردان ما در شرایط خوبی دولت را تحویل نگرفته‌اند. ما با رشد تورم روبه‌رو بودیم. ولی با این حال امیدواریم با تیم اقتصادی دولت روز به روز از مشکلات مردم بکاهیم و خدمات را افزایش دهیم.
فرماندار مارگون در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های خاص این شهرستان اظهار داشت: ظرفیت شهرستان در بحث گردشگری خیلی خوب است. ما منابع و مناطق بکر زیادی برای سرمایه‌گذاری و اقتصاد گردشگری داریم. دریاچه مورزد و مناطق بکر و چشمه‌زارهایی در شهنیز، جوکال و سیاه کوه و آبشار تنگ پوله سادات چاهن. وی گفت: قطعاً ممترین عامل توسعه، راه است. بنای ما بر این است جاده هایی که به مناطق گردشگری منتهی می‌شوند آسفالت و پیگیری کنیم.
وی گفت: یکی از راه‌های توسعه دامداری و کشاورزی این است که بانک‌ها هم پای کار بیایند و تسهیلات ارزان‌قیمت برای دامپروری و کشاورزی که از ظرفیت‌های مهم این شهرستان است در اختیار مردم قرار دهند. قطعاً جلسه‌ای با بانک‌ها خواهیم داشت.
وی افزود: البته بحث صنایع دستی هم هست. ما باید به مشاغل خانگی هم توجه کنیم. مثلاً همین پخت نان خانگی ظرفیت خوبی برای زنان روستایی و عشایر هست. یا صنایع دستی دیگری که عشایر ما در آن خبره هستند. انتظار داریم بانک‌ها بتوانند اعطای وامی داشته باشند، من امیدوارم در آینده پیشرفت خوبی در شهرستان داشته باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
قحطی مدیر اومده
حمید
Iran, Islamic Republic of
فرماندار جهادی و انقلابی
درود بر انتخاب مهدی روشنفکر
Iran, Islamic Republic of
خدا را شکرت؛مختار در اداره ی یک مدرسه ی ابتدایی مشکل داشت.
الحمداالله!مواظب باش چش نخوری
Iran, Islamic Republic of
بهتره بگم دریا ب دهن سگ نجس نمیشه ..
Iran, Islamic Republic of
.حاج مختار خودشون عشایر زاده ان درد و رنج مردمو خیلی خوب میفهمن .ضمنا سرتون ب کارخودتون باشه .نخود هرآشیم نشین ک بدجور میسوزین ..
زیلا. پهن
Romania
کو مدیریت جهادی
عشایره حداقل ده سال بردی به عقب تر
با کارشناسانت زاویه ایگرفتی که سیچه جواب تلفن مخالفلمه ایدی
ایسو وابیدی مدیر جهادی!
فقط بلدی کلمه بچینی پشت سر هم
Iran, Islamic Republic of
ازحسادت داری میسوزی ..بسوز دلم خنک میشه .درحدی نیستی ک ب حاج مختار توهین کنی .نام حاج مختار مث مختار ثقفی شونه بعضی هاتونو ب لرزه درمیاره ..هرچی حاشیه چیدین خدا سد راهتون شد الانم از بی ظرفیتیتونه ک همچنین کامنتی گذاشتی .بپا نسووووزی ازحسودددددی
Iran, Islamic Republic of
مدیریت میدانی یک سال گذشته کدام مشکل را حل کرده است؟هی شعار بدهید و افزایش قیمت کالاها دیگر ثانیه ای شده و دولت به اصطلاح انقلابی هم از رشد شاخصها می گوید .چرا اینقدر توهم دارید ؟
مارگون
Iran, Islamic Republic of
انشاالله که بتوانید فقط زیلایی را جمع کنید همین کافی است
بیژن
Iran, Islamic Republic of
آخی فرماندار مارگون طوری حرف میزند وجو گیرشده
ایل بزرگ زیلایی
Iran, Islamic Republic of
درود برحاجی بزرگوار ..افتخارایل زیلایی هستین ایشالا موفق و سربلند باشی
کر خوب
Iran, Islamic Republic of
اندرخور مرد واقعی بتمام معنا
مرد روزهای سخت
مردی که فقط نگاهش خدایی و خدا پسندیده هست خدا خیرشون بده و بهترینا را براش آرزومندم..
تاج امیری
Iran, Islamic Republic of
احسنت به اندرخور با این مدیریتش
من به عموم افتخار میکنم ..
اوسردون
Iran, Islamic Republic of
خداقوت به جناب اندرخور عزیز
دوستان زود قضاوت نکنیم فعلا اول کار این انسان بزرگوار هست

اما مارگون بعد آقای پورخسرو،یه آدم واجاکه،کاربلد،کله سیاسی،سی فرماندار وه تیه ش نیبینه
دلشاد..چشمه دویی
Iran, Islamic Republic of
دوستان خواهشا نقد منصفانه کنید
آقای فرماندار قطعا دلسوز ماهستند
جناب پورخسرو بچه مارگون نبودند اما همه بعلت جدیت سیاست و بی تعارفی بولش داشتند
آقای اندر خور اگه میخواد موفق باشه باید روندامثال جناب پورخسرو را درپیش بگیره
رحیمی
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاجی عزیز انشاالله
موفق باشی..
Iran, Islamic Republic of
زنده بادمردانقلابی حاج مختاراندرخورفرماندارباشایسته مارگون فردفعال که بااقتدارپای جان ازاین شهرستان دلسوز
حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

اصلاح‌طلبان چگونه می‌توانند در عبور کشور از شرایط کنونی نقش ایفا کنند؟ آیا حاکمیت چنین ...
شنیدن صدای مردم / اعتراضات کنونی ناشی از انباشت مشکلات، ناشی از عملکرد مدیران، دولتمردان و مسئولان کشور است

شنیدن صدای مردم / اعتراضات کنونی ناشی از انباشت مشکلات، ناشی از عملکرد مدیران، دولتمردان و مسئولان کشور است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ارتباط با شرایط جامعه و علل آن اظهارداشت: اعتراضات کنونی ناشی ...
درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
1